Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av ToxicMonkey:

Bara nyfiken kring detta - hur nyter de att skriva "Spara 4 095:-" när den normalt sett verkar säljas för ~2600kr? Fattar att det kanske är deras normalpris, men det säger väl något om deras prissättning isf.
Men oavsett en rätt bra deal.

Läs någon sida tillbaka i denna tråd, det har redan diskuterats till leda.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lowkey:

Produkt: Google pixel 9 pro XL
Länk: https://shop.halebop.se/mobiltelefoner/google/pixel-9-pro-128...
Kategori: Mobiltelefoni
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13151765
Pris: 1440kr

Sjukt pris om man vill byta abbonemang, 339 för abbonemang och 60kr per månad i två år. Mobilen blir alltså 1440kr.

Tycker dessa uträkningar är väldigt missvisande, går ju att få ett abonnemang mycket billigare än 339kr/månad.
Så om man nu inte redan var inställd på 30GB via halebop så blir det ju mer än 1440kr.
För mig tex som inte behöver 30 GB, så blir månadskostnaden för abonnemanget 165kr högre, bägge operatörerna kör på Telias nät.
Så för mig hade mobilen kostat 5400kr, vilket förvisso också är ett bra pris.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

Tycker dessa uträkningar är väldigt missvisande, går ju att få ett abonnemang mycket billigare än 339kr/månad.
Så om man nu inte redan var inställd på 30GB via halebop så blir det ju mer än 1440kr.
För mig tex som inte behöver 30 GB, så blir månadskostnaden för abonnemanget 165kr högre, bägge operatörerna kör på Telias nät.

Beskriva dealen som gratis abbonemang i ca 20 månader om man köper en pixel 9 pro XL känns mer korekt tbh. Abbonemang är ju betydlig mycket mer "mjuk"-valuta än själva mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lowkey:

Produkt: Google pixel 9 pro XL

Sjukt pris om man vill byta abbonemang, 339 för abbonemang och 60kr per månad i två år. Mobilen blir alltså 1440kr.

Glöm inte att använda kod "BENIFY8984" om ni ska köpa denna, Från ett tidigare inlägg och den värkar funka här med. Man sparar 360/180/120kr beroende på vilken avbetalning man väljer.

OBS det är även inte XL varianten, Klickade nästan hem en då jag behöver ny telefon.

Liten obs bara
Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

Skrivet av Lowkey:

Produkt: Google pixel 9 pro

edit: Utöver detta kan man även lägga till rabattkod BENIFY8984 för att få de 3 första månaderna (3*339=1017 kr) av abonnemanget gratis

Ja..frugan behöver ny telefon då hennes 5 år gamla oneplus 8t håller på att ge upp. Helst ny med bra kamera. Har ingen nytta av 30GB, hennes nuvarande abonnemang hos Vimla kostar 80kr/mån eller nåt.

Har väldigt kass koll på köp av abonnemangstelefoner. Vill minnas för en massa år sen att man kunde säga upp abonnemanget inom 14 dagar och pröjsa telefonen helt bara? Detta loop hole måste väl vara tilltäppt vid det här laget? Att ha en månadskostnad på nästan 400kr känns mycket.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Läs någon sida tillbaka i denna tråd, det har redan diskuterats till leda.

Ursäkta. Jag skummade igenom gårdagens inlägg men lyckades ändå missa de två kommentarer som gällde detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Ja..frugan behöver ny telefon då hennes 5 år gamla oneplus 8t håller på att ge upp. Helst ny med bra kamera. Har ingen nytta av 30GB, hennes nuvarande abonnemang hos Vimla kostar 80kr/mån eller nåt.

Har väldigt kass koll på köp av abonnemangstelefoner. Vill minnas för en massa år sen att man kunde säga upp abonnemanget inom 14 dagar och pröjsa telefonen helt bara? Detta loop hole måste väl vara tilltäppt vid det här laget? Att ha en månadskostnad på nästan 400kr känns mycket.

Vadå? Köp bara telefonen utan abonnemang? Vill de inte sälja utan, byt butik.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Det går inte och har aldrig gått med Halebop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

Det går inte och har aldrig gått med Halebop.

Synd.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Hallon har ofta bra priser på telefoner, där kan du säga upp abbonemanget direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

FYI, gällande EPOS H3PRO Hybrid headset, senaste firmware är 1.3.5 (december 2022) de jag fått hittils kom med 1.3.3, för att kunna uppdatera dessa så måste man ha tillgång till VPN och ansluta till USA, jag köpte Mullvad 1 månad.

1. Ladda ner och installera Epos Gaming Suite (ska avinstalleras efteråt då senaste versionen inte fungerar i Windows 11 om man ska köra med dongle).

https://www.eposaudio.com/globalassets/__pim/products/gaming-...

2. Anslut till VPN USA efter omstart av datorn efter man installerat Epos Gaming Suite.

3. Koppla in headsetet med medföljande USB kabel, måste vara medföljande.

4. Det bör dyka upp en notifikation om uppdatering tillgänglig, uppdatera headset, när uppdateringen är klar så är det bara koppla ur och sedan avinstallera Epos Gaming Suite.

5. Starta om datorn och installera nu version 1.7.0 av Epos Gaming Suite som av någon anledning fungerar i Windows 11 med dongeln och ställ in headset inställningarna.

https://www.eposaudio.com/globalassets/_gaming_media/gaming-s...

Jag uppdaterade nyss utan att använda VPN däremot och det verkar ha funkat bra det med.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Jag uppdaterade nyss utan att använda VPN däremot och det verkar ha funkat bra det med.

ok trevligt, jag fick aldrig upp uppdatering notis, testade på flera datorer tills jag koppla upp till VPN USA.

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

Jag fick mina 2st som jag först beställde idag och den andra beställningen på 7st kommer imorgon, allt utmärkt.

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

ok trevligt, jag fick aldrig upp uppdatering notis, testade på flera datorer tills jag koppla upp till VPN USA.

I mitt fall gick det ganska fort med.
Men sen måste jag säga att mikrofonen är rätt så lökig. Den har rätt så bra bullerdämpning åtminstone.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

<Uppladdad bildlänk>

Är det något fel på dessa eller varför säljer det dem så mycket billigare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

Är det något fel på dessa eller varför säljer det dem så mycket billigare?

inget fel alls, är väl stort lager som säljs av då Epos lagt ner gaming avdelningen, men fortfarande 2 års garanti.

Visa signatur

GAMING
MEDIA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

inget fel alls, är väl stort lager som säljs av då Epos lagt ner gaming avdelningen, men fortfarande 2 års garanti.

Okej tack så mycket Bäst att fråga tänkte jag

Permalänk
Medlem

Lamina-datorn verkar svårsåld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Lamina-datorn verkar svårsåld.

Ja. Jag köpte en och prestandan är okej för enkelt användande så länge man tar bort allt bloatware. Jag upplever oxå att prestandan blev bättre med att uppdatera till senaste versionen av Windows men det tog några timmar att uppdatera.

Permalänk
Medlem

Sen har den dålig support för skärmar. Funkar inte på 21:9 eller över 60hz.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av eppebansen:

Ja. Jag köpte en och prestandan är okej för enkelt användande så länge man tar bort allt bloatware. Jag upplever oxå att prestandan blev bättre med att uppdatera till senaste versionen av Windows men det tog några timmar att uppdatera.

Vad för bloatware syftar du på? Vanliga Windows-tramset?

För mig tog det många timmar att uppdatera till senaste versionen, fick koppla på en extern enhet att dumpa update-filer på och ändå failade den ett par gånger och då var det bara att börja om på noll igen. Inget unikt för denna dator dock, hade liknande problem på min andra mediadator där jag av någon anledning beslöt mig för att testa Windows 11.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eppebansen:

Vet du om det går att installera steam på den? Funderar på om man kan sätta den vid TVn och streama spel via steam link.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubas:

Produkt: ASUS ROG Astral RTX 5080 Gaming OC -B-Grade - Fyndvara
Länk: https://www.komplett.se/product/1321240/demovaror/datorutrust...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=14365126
Pris: 14576kr

Erbjudandet är med benify kod eller om man har 10% på fyndvaror som trogen komplett kund.
2st kvar i skrivandet stund efter att jag köpte ett.

Behöver man någon särskild benify-kod? Jag får inget annat pris trots att jag registrerat min benifykod under avtal i min profil. Tidigare såg jag rabatt på vissa grafikkort men nu får jag ingen "avtalsrabatt" på några alls och inte heller detta.

Permalänk
Skrivet av SweDragon:

Behöver man någon särskild benify-kod? Jag får inget annat pris trots att jag registrerat min benifykod under avtal i min profil. Tidigare såg jag rabatt på vissa grafikkort men nu får jag ingen "avtalsrabatt" på några alls och inte heller detta.

Jag antar att det berodde på medlemskap i Komplett club, jag fick också 10% (på demovaror) när jag la den i korgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Vad för bloatware syftar du på? Vanliga Windows-tramset?

Tog bara borde allt som jag ansåg inte behövdes bla. windows 365. Först verkade det om att jag fortfarande bara hade 7gb ledigt men efter att jag gjort alla uppdateringar och kollade igen som hade jag 28gb ledigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Vet du om det går att installera steam på den? Funderar på om man kan sätta den vid TVn och streama spel via steam link.

Kan testa det

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Det funkar men jag skulle inte rekommendera det då prestandan inte är tillräckligt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Produkt: 10% rabatt på nästan allt* på Webhallen när du handlar för 1000:-
Länk: https://www.webhallen.com/se/campaign/11259-Weekend-Royale-Le...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: N/A
Pris: N/A

*Rabattkoden gäller på HELA SORTIMENTET, när du handlar över 1 000 kr totalt, förutom på följande produkter:
• Spelkonsoler
• Apple-produkter
• Processorer
• Grafikkort
• Presentkort
• Webhallen Config
• Produkter med kampanjpris

Själv slog jag till på en disc-drive till min nyinköpta PS5 Pro.

10% på "nästan" allt 😂 Börjar likna clasohlsons kassa reor där allt är undantaget.

weB-hallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

*förutom på följande produkter:
• Spelkonsoler
• Apple-produkter
• Processorer
• Grafikkort
• Presentkort
• Webhallen Config

• Produkter med kampanjpris

Så ingen rabatt på produkterna man är mest intresserad av. Går säkert att hitta en del produkter man kan tänka sig ändå, men ändå lite irriterad när de bästa produkterna är exkluderade (och visst förstår jag att de har låga marginaler).

Skrivet av dave:

10% på "nästan" allt 😂 Börjar likna clasohlsons kassa reor där allt är undantaget.

weB-hallen.

Onekligen. Är rätt trött på kampanjer där det är rabatt på "allt*", eftersom * brukar inkludera alla bra produkter. Tycker isf. det är bättre när de de har riktade kampanjer på produkter, då blir man ju iaf. inte irriterad när man läser vad rabatten inte inkluderar.

Permalänk

Superdealen är tillbaka med en 15% rabattkod på Power.se.

Kollade och det funkar på grafikkort.

GIGABYTE Radeon RX 9070 GAMING OC 16 GB grafikkort Kostar 7990kr och blev 6791kr med rabatt.

Superdealen har vissa krav för att kunna få igenom detta, står på hemsidan.