SweGolfers - tråden om allt golfrelaterat

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Har också spelat några år. Varje gång kikaren åker upp tar det extra tid. Det går ju inte trolla bort extramomentena vi har bara två händer.

Ibland kan man passa på när det är andras tur men gäller ju då de inte använder kikare och du kunde ju använda den tiden till att förbereda slaget istället. Har aldrig sett någon använda kikare på ett sätt som spar tid

Går inte heller att trolla bort extra momentet med att först hitta ett märke som man har mått på/till och sen stega därifrån till bollen.
För du tror väl inte att det magiskt dyker upp ett märke strax innan alla ställen bollen landar på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Jag känner att flaskhalsen är verkligen inte en kikare när jag spelar golf. Det är alla andra på golfbanan 😄

Om jag är själv så går jag runt på strax under 3 timmar (med kikare). Om jag ska leta upp och stega från närmaste märke hade det blivit betydligt mer tid.

Nu har vi däremot tagit bort typ alla märken förutom 50,100,150,200.

Men en runda tar ju typ 5 timmar nu för tiden där man får vänta varje slag på framförvarande boll. Jag hade nog kunnat använda kikaren åt alla mina medspelare och ändå hinna kika och förbereda mitt slag de senaste åren 😂

Håller med, det är oftast bollen framför med ett sammanlagt hcp på +100 som går utan kikare som sackar ner tempot
Skämt åsido. För egen del kan det vara skönt att få avstånd till hinder, som t ex greenbunkrar, även hitta om flaggan är i fram/bakkant green.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Går inte heller att trolla bort extra momentet med att först hitta ett märke som man har mått på/till och sen stega därifrån till bollen.
För du tror väl inte att det magiskt dyker upp ett märke strax innan alla ställen bollen landar på?

Märkena vet man ju vart de finns. Du behöver inga händer ingenting hindrar dig från att förbereda dig att spela vidare.

Slår du från 125 meter så stegar och triangulera från 150 märket.
Man behöver i regel inte ens stega för att få en bra uppfattning går bra mycket fortare.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Märkena vet man ju vart de finns. Du behöver inga händer ingenting hindrar dig från att förbereda dig att spela vidare.

Slår du från 125 meter så stegar och triangulera från 150 märket.
Man behöver i regel inte ens stega för att få en bra uppfattning går bra mycket fortare.

Spelade en bana förra helgen som jag spelade några gånger förra året, Jag såg inte en enda märkning och då har jag ändå spelat den banan, hur ska man veta vart märkena finns på en bana man aldrig spelat?

Sedan så är det väl olika från bana till bana om märkningen är till mitt på green eller fram kant?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Spelade en bana förra helgen som jag spelade några gånger förra året, Jag såg inte en enda märkning och då har jag ändå spelat den banan, hur ska man veta vart märkena finns på en bana man aldrig spelat?

Sedan så är det väl olika från bana till bana om märkningen är till mitt på green eller fram kant?

Finns inga markeringar finns inga markeringar. På de 15tal holfbanor jag spelat på brukar de ha typ 200 150 100 ex. Har inga problem hitta dem.

De gör ingen hemlighet av om det är framkant av green eller mitten de mäter till.

Jag brukar kunna uppskatta till ca 2 meters felmarginal ca vilket är väl över min precision med inspelen men det är ju kul cosplaya golfare med mer exakthet

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Jag spelar inte mycket men de banor jag spelat har alla haft en liten banguide, då har man lite distanser från tee till till vatten eller något träd. Sen liknande till kant av green från olika landmärken. Så jag vet ish bollen ligger i höjd med ett träd så jag kan kika på vägen fram till bollen vad avståndet är från trädet eller vattenkanten i närheten, utöver pinnar 100 eller 50 märkena, så har oftast avstånd inom 10m utan att stega, sen stegar jag också men är inte många meter. Sen beror det väl på bana men sprinklers brukar vara märkta också med meter till mitt av green.
Gillar den analoga känslan och känner inte jag har avståndet fel. Skillnaden blir mer när flagg är långt bak eller långt fram vilket man inte alltid ser när man är en bit ut på de mer kuperade banorna

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem

Finns det någon här som recenserat några golf-spel till pc?

Finns ju lite allt möjligt beroende på vad man är ute efter, men jag är lite nyfiken på om det finns några titlar som rekommenderas av de som spelar golf på riktigt. (Minigolf går att räkna med om man vill det också )

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Finns det någon här som recenserat några golf-spel till pc?

Finns ju lite allt möjligt beroende på vad man är ute efter, men jag är lite nyfiken på om det finns några titlar som rekommenderas av de som spelar golf på riktigt. (Minigolf går att räkna med om man vill det också )

Nu var det ju ett tag sedan jag lirade något golfspel på PC, men då var det EA sports golfspel som jag tyckte var bäst.

Permalänk
Medlem

Road to masters är rätt så trevligt. Testade 2ks pga tour 2k5 eller vad det hette men förbanne mig helt jävelusiskt svårt. Gillar man utmaningar så har man att bita i och du har väl närmast oändligt antal banor där. Road to masters känns visuellt mer finslipade dock.

En gammal favorit är tiger woods pga tour 2008 tror jag det var. det finns även tiger woods 2011 för wii men mitt minne tycker 2008 ringer mer bekant för Wii? wii remoten är väldigt skön för golf. Nu har vi ju VR och det finns helt klart lir som replikerar golfsving bättre än någonsin förr men kanske lite för bra. Jag vill gärna känna mig iaf litegrann som tiger woods

Men har ännu inte djupdykt i det hela men rent immersionsmässigt så är det helt omöjligt att slå. Road to masters är mer avslappnat soffgolfande där det mest är huvudet som får lite hjärngympa. Givetvis kör du online så gör ju skills verkligen enorm skillnad fortfarande.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x