Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Topp!

Hur är det med studentabonnemang? Frugan ska börja plugga i september, går det att få studentpriset då?

Det får du nog fråga Halebop men om du räknar på det sparar du inte många kronor med studentabonnemang. Tänk på att det bara är 3 månader gratis abonnemang inte mobil avbetalning

Visa signatur

GTX 1060 6GB | Ryzen 5 1600 | 48 GB DDR4
emrik.org

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Topp!

Hur är det med studentabonnemang? Frugan ska börja plugga i september, går det att få studentpriset då?

Många studenterbjudanden verkar vara kopplade till Mecenat och Studentkortet och jag har för mig att man får tillgång till dessa om man får studiemedel/studielån från CSN.
Jag pluggade själv ett år på senare tid och fick då tillgång till dessa rabattportaler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Produkt: INIU BI-B61 10000mAh Mini Power Bank 22,5W PD3.0 QC4.0 (OBS! Kod)
Länk: https://www.amazon.se/gp/product/B08VD632WJ/
Kategori: Övrigt
Prisjakt:
Pris: 138 kr

Aktivera 40% koden från produktsidan för att få ner priset till 138kr. Koderna brukar vara aktiva några h till något dygn. Och fylls ibland på.

"Logga in för att lösa in. Spara 40 % med kampanjkod: YG7PAG2C "

Får inte koden att fungera

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocke83:

Får inte koden att fungera

Jag fick backa och gå tillbaka till menyn där man anger kod/presentkort igen efter att jag angett koden, för att välja ett saldo på Amazon + betalmetod för resterande belopp.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Produkt: INIU BI-B61 10000mAh Mini Power Bank 22,5W PD3.0 QC4.0 (OBS! Kod)
Länk: https://www.amazon.se/gp/product/B08VD632WJ/
Kategori: Övrigt
Prisjakt:
Pris: 138 kr

Aktivera 40% koden från produktsidan för att få ner priset till 138kr. Koderna brukar vara aktiva några h till något dygn. Och fylls ibland på.

"Logga in för att lösa in. Spara 40 % med kampanjkod: YG7PAG2C "

Lyckas någon aktivera denna just nu?

Permalänk
Skrivet av MayoLayo:

Nopp!

Permalänk
Medlem

Kräver powerbanken prime?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MayoLayo:

Skrivet av HollowCrave:
Skrivet av Zeroastic:

Kräver powerbanken prime?

Koden är slut. Jag använde den innan på 2stycken. Tror den försvann runt 15 när jag skulle visa sambon.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av MayoLayo:

Den fungerade tidigare. Koden slut just nu. Men de brukar aktivera den igen.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X/Arya Stealth, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Fidelio X2, B&W P7, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Bilden på powerbanken är nog ”felskalad” eller så har INIU hittat någon med gigantiskt stora händer.
Enligt produkttexten är powerbanken 10,5 cm hög.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LANberg:

Bilden på powerbanken är nog ”felskalad” eller så har INIU hittat någon med gigantiskt stora händer.

Storleken i sig verkar stämma om man ser bilderna på recensionerna. Kapaciteten är nog den mest tveksamma siffran. Hur den kan vara så liten och 10 000mAh, det rimmar dåligt med hur stora powerbanks varit och är från de mer etablerade märkena. Enligt recensent på denna lilla mäts det ut 4600mAh på den. Köpte en annan deal på Amazon för ett tag sedan. Skulle vara 20 000mAh, men den var mycket tunnare än mina tidigare 20 000mAh-banker, så jag misstänkte att den kunde vara som mest 10 000mAh. Verkar så då den bara kunde ladda surfplattan med ca 60-70% från full till tom. Om de använder Kisel-Kol hade de nog skrivit det också.

Visa signatur

|| Ryzen 7800X3D || Sapphire RX 7900XT Pulse Gaming OC || Gigabyte B650M Gaming X AX || 2x16 GB Corsair Vengeance RGB EXPO DDR5 6000MHz CL30 || Goodram PX600 2TB || WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM850x || Corsair iCUE H100i Elite LCD XT || Lian Li O11D EVO RGB || 2x Samsung Odyssey OLED G6 G60SD 27" ||

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av LANberg:

Håller med, skrattat åt den bilden länge. Typisk Aliexpress marketing. Bättre kolla Youtube.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X/Arya Stealth, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Fidelio X2, B&W P7, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Någon som har beställt från GamersAcc.se? De har PS5 Pro för 8490kr. Bör man vara försiktig i det här fallet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimrod23:

Någon som har beställt från GamersAcc.se? De har PS5 Pro för 8490kr. Bör man vara försiktig i det här fallet?

Varför beställer du inte bara från Amazon eller prismatchar hos Elgiganten?
https://www.amazon.se/Sony-CFI-7021-Playstation%C2%AE5-Pro/dp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av janko96:

Produkt: ASUS GeForce RTX 5090 TUF
Länk: https://www.proshop.se/Grafikkort/ASUS-GeForce-RTX-5090-TUF-3...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=14365090
Pris: 25790

+15st i lager

Spännande att de finns "i lager" men man kan inte lägga den i kundvagnen. Däremot kan man lägga de över 10000:- dyrare korten som också finns "i lager" i kundvagnen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Blub:

Spännande att de finns "i lager" men man kan inte lägga den i kundvagnen. Däremot kan man lägga de över 10000:- dyrare korten som också finns "i lager" i kundvagnen

Missat den hyfsat odiskreta gula textrutan? Testa vid 14.00
Kanske inte så att de dyrare korten flyger av hyllorna efter släpp på samma vis.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Missat den hyfsat odiskreta gula textrutan?

Den missade jag fullständigt

Permalänk
Medlem

Hello. Är du ute efter ett par nya over ear-hörlurar men vill inte betala 5K eller mer för Sony WH-1000XM6? Kolla då in JBL Tour One M3.

JBL

Rabattkod 20 %: MEC-BXYM-OYP4-TKB5-VKE9

Om du betalar via Klarnas app kan du även få lite cashback (5 % i skrivande stund).

Notera att mina hörlurar skickades från NL.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Varför beställer du inte bara från Amazon eller prismatchar hos Elgiganten?
https://www.amazon.se/Sony-CFI-7021-Playstation%C2%AE5-Pro/dp...

De prismatchar det billigaste priset och drar av ytterligare 10 %, så därför. Alltså 10 % lägre än vad Amazon har, om jag har läst och tolkat det finstilta på rätt sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElvisP:

Hello. Är du ute efter ett par nya over ear-hörlurar men vill inte betala 5K eller mer för Sony WH-1000XM6? Kolla då in JBL Tour One M3.

JBL

Om du betalar via Klarnas app kan du även få lite cashback (5 % i skrivande stund).

<Uppladdad bildlänk>

Koden funkade även på ex. nya bluetooth högtalaren Charge 6, priset gick ner till 1832kr

Permalänk
Medlem

Kan jag få någons åsikt...

Är den här dealen bättre (ASUS RTX 5090 TUF för 25790kr)

Eller var den här bättre (Inno3D RTX 5090 X3 för 24000kr)

All hjälp uppskattas!

Redigerat pris
Permalänk
Medlem
Skrivet av Cido:

Kan jag få någons åsikt...

Är den här dealen bättre (ASUS RTX 5090 TUF för 25790kr)

Eller var den här bättre (Inno3D RTX 5090 X3 för 2400kr)

All hjälp uppskattas!

Misstänker ett litet fel i priset på kort två, annars är det rätt enkelt val om du frågar mig

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Skrivet av Nimrod23:

De prismatchar det billigaste priset och drar av ytterligare 10 %, så därför. Alltså 10 % lägre än vad Amazon har, om jag har läst och tolkat det finstilta på rätt sätt.

Får man verkligen 10% under det priset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Håller med, skrattat åt den bilden länge. Typisk Aliexpress marketing. Bättre kolla Youtube.

https://youtu.be/nj9Jq0iXNjA?

Köpte den här powerbanken från Anker i stället:
https://www.amazon.se/-/en/dp/B0CT3DDC2M?th=1
Ankern kostar (till extrapris) lika mycket som INIU:n till ordinarie pris: 229 kr.
Ankern är dessutom både mindre (volymmässigt) och lättare (200 g mot INIU:ns 250 g).
Nu återstår att se om den klarar att ladda min systemkamera via USB PD – annars får den åka tillbaka till Amazon. Jag köpte för ett tag sedan en annan 10 000 mAh-powerbank (M2) från GP som också skulle klara 22,5 W PD-laddning (kameran kräver minst 18 W), men det funkade tyvärr inte …

Permalänk
Medlem
Skrivet av LANberg:

Köpte den här powerbanken från Anker i stället:
https://www.amazon.se/-/en/dp/B0CT3DDC2M?th=1
Ankern kostar (till extrapris) lika mycket som INIU:n till ordinarie pris: 229 kr.
Ankern är dessutom både mindre (volymmässigt) och lättare (200 g mot INIU:ns 250 g).
Nu återstår att se om den klarar att ladda min systemkamera via USB PD – annars får den åka tillbaka till Amazon. Jag köpte för ett tag sedan en annan 10 000 mAh-powerbank (M2) från GP som också skulle klara 22,5 W PD-laddning (kameran kräver minst 18 W), men det funkade tyvärr inte …

Jag tror det är den han jämför med i videon du citerar. Han visar vad den klarar av att ladda om jag minns rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Produkt: UGREEN Trådlös powerbank 10000mAh magnetisk powerbank med USB-C snabbladdningsfunktion, trådlöst externt batteri *MagSafe*
Länk: https://www.amazon.se/dp/B0CH33F5P2
Pris: 299.99 kr (-37% 473 kr)
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13389702

Någon som har erfarenhet av denna?

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 64GB 6000MT/s CL30 | RTX 5090 TUF OC | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4+2TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | Asus PG32UCDM | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av ElvisP:

JBL

<Uppladdad bildlänk>

Koden verkar inte fungera längre. Inte allafall för mig.
Någon som har en annan kod?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon_Azzaro:

Koden verkar inte fungera längre. Inte allafall för mig.
Någon som har en annan kod?

Testa denna (förhoppningsvis -20 %): MEC-RGQP-9Q5V-WIX9-GDTI

En annan kod som ger -15 %: TSXZ-RMBX-T3HI-AMIN

Permalänk
Moderator
Moderator

Bitvis blir det mycket inlägg om enstaka tips eller diskussioner som drar i långbänk, ofta eftersom det är många som intresserar sig för tråden där var och en skriver inlägg som för dem själva känns relevanta, men för tråden i stort inte bidrar så mycket. Det är generellt bättre att dra iväg en rapport om man tycker tråden behöver lite uppstyrning än att själv kliva in och uppmana andra sluta, eftersom det sistnämnda brukar resultera i mer diskussion och vi är tillbaka på ruta ett.
Jag raderade några inlägg som uppfyllde det förstnämnda, och några som uppfyllde det sistnämnda.

Tråden modereras dynamiskt, så är det exempelvis fyndtider med mycket tips är vi också betydligt mer strikta och raderar inlägg åt höger och vänster utan pardon, men är inflödet av tips inte stort tillåts lite större utsvävningar i tråden. Ibland barkar det helt åt fanders och då bryter vi ut hela diskussionen om ett specifikt tips så andra tipsdiskussioner inte kvävs.

Vill man diskutera reglerna i tråden, vad som funkar eller inte funkar och så vidare kan man förslagsvis göra det i Dags att uppdatera reglerna för "Dagens fynd"-tipstråden? eller i annan separat tråd i Feedbacksektionen (där den både är enkel att följa och inte stör ut andra ämnen).

- MOD

Visa signatur
Permalänk
Fyndjägare
Visa signatur