Permalänk
Medlem

Power stänger butik?

Har en kamrat som påstår att Power ska stänga sin butik på Drottninggatan, Sthlm, i början av juni.
Någon här som vet om det verkligen stämmer? Undrar vad det ska bli istället i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjb:

Har en kamrat som påstår att Power ska stänga sin butik på Drottninggatan, Sthlm, i början av juni.
Någon här som vet om det verkligen stämmer? Undrar vad det ska bli istället i så fall.

Ja den skall läggas ned pga hyreshöjningar.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Begravningsbyrå, mäklare eller bank. Bara dom som mäktar med hyrorna centralt idag... Tråkigt men sant...

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Begravningsbyrå, mäklare eller bank. Bara dom som mäktar med hyrorna centralt idag... Tråkigt men sant...

Gatan i fråga har väl exakt noll begravningsbyråer, mäklare eller bank…

Visa signatur

Jag har en tigerrandig vakthund... akta er

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tossefar:

Gatan i fråga har väl exakt noll begravningsbyråer, mäklare eller bank…

Sent på kvällen, tror du missade poängen?

?
Visa signatur

i7 4770K @ 4GHz | ASUS R9 290 | ASUS VI HERO | G.SKILL 16GB | Corsair H80i | Corsair Force GT 240GB | WD Black 640GB | Corsair HX850 | Corsair Obsidian 750D |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Ja den skall läggas ned pga hyreshöjningar.

Går det så dåligt för dom ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Hyran på Drottninggatan är dock orimlig..... Så kan vara att man inte ser lönsamhet även om man klarar den

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Tror snarare att Media Markt tog sig vatten över huvudet som öppnade där i första taget.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Tror snarare att Media Markt tog sig vatten över huvudet som öppnade där i första taget.

Frågan är varför Media Markt lämnade källaren i Gallerian. Kändes som en mer lämpad plats för stora elektronikköp.

Ang. Power så har jag aldrig förstått layouten i deras butik på Drottninggatan. Känns som att de bara vill sälja telefoner? Spelavdelningen är en sorglig syn i sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Frågan är varför Media Markt lämnade källaren i Gallerian. Kändes som en mer lämpad plats för stora elektronikköp.

Ang. Power så har jag aldrig förstått layouten i deras butik på Drottninggatan. Känns som att de bara vill sälja telefoner? Spelavdelningen är en sorglig syn i sig.

Lokalen i Gallerian var nästan 1000 kvm större. När det gäller lokalen på Drottninggatan bör det kanske noteras att de hyr av Clas Ohlson som alltså har ett större kontrakt än de behöver. Jag har för mig att det var den där lokalen som man först försökte driva ett svenskt Debenhams i, även om de nog hade ännu mer yta.

Att driva traditionell elektroniklada i innerstan är nog inte det lättaste, med tanke på att det inte ens har varit lätt i externhandelscentrum. Betänk att fler aktörer som har gjort de har lagt ned eller gått i konkurs de senaste 15 åren eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Nu vet jag inte om den lokalen på drottninggatan men fick höra för några år sedan att Elgiganten på kungsgatan hade runt 1 miljon i hyra så det ska säljas väldigt mycket för att behålla en sån butik eller acceptera förlusten för marknadsföringen.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Då kan de väl starta en Power Bank...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Jag har varit i branschen tidigare i mitt yrkesliv, inte just elektronikbutiker utan butiker över lag och jag kan lova er att man inte har en butik på Drottninggatan för att tjäna pengar, man har den för att få ett skyltfönster och att göra reklam, samt för att kunna skryta med att man har en "flaggskepsbutik" där alla nya koncept provas först.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Att driva traditionell elektroniklada i innerstan är nog inte det lättaste, med tanke på att det inte ens har varit lätt i externhandelscentrum. Betänk att fler aktörer som har gjort de har lagt ned eller gått i konkurs de senaste 15 åren eller så.

Allt är IKEA:s fel!

I samband med att de öppnade i innestan, så slutade deras gratisbussar gå ut mot Kungens Kurva.

Tidigare passade många på att ta en tur till IKEA med bussen och samtidigt handla annat smått och gott.

För egen del är det nog främst Sickla som faktiskt är kul att besöka. Kungens Kurva har känts dött sedan länge. Skärholmen har ingenting. Bromma Blocks och Barkarby är lite hopplöst att ta sig runt i utan bil. Täby Centrum har jag enbart besökt för Apple Store tidigare. Mall of Scandinavia har enbart en nedgången Power-butik sedan Webhallen lämnade.

Kanske låter lite kritisk, men är van vid sydvästra Skåne där alla köpcentrum ligger 5-10 min ifrån varandra.

Även Göteborg samt Helsingfors känns roligare än affärerna kring Stockholm.

Men är kanske bara hemmablind efter snart 15 år som inflyttad skåning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Då kan de väl starta en Power Bank...

Årets pappa skämt Kung

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Allt är IKEA:s fel!

I samband med att de öppnade i innestan, så slutade deras gratisbussar gå ut mot Kungens Kurva.

Tidigare passade många på att ta en tur till IKEA med bussen och samtidigt handla annat smått och gott.

För egen del är det nog främst Sickla som faktiskt är kul att besöka. Kungens Kurva har känts dött sedan länge. Skärholmen har ingenting. Bromma Blocks och Barkarby är lite hopplöst att ta sig runt i utan bil. Täby Centrum har jag enbart besökt för Apple Store tidigare. Mall of Scandinavia har enbart en nedgången Power-butik sedan Webhallen lämnade.

Kanske låter lite kritisk, men är van vid sydvästra Skåne där alla köpcentrum ligger 5-10 min ifrån varandra.

Även Göteborg samt Helsingfors känns roligare än affärerna kring Stockholm.

Men är kanske bara hemmablind efter snart 15 år som inflyttad skåning

Bromma blocks tycker jag blivit enklare sedan Tvärbanan dragits till Bromma flygplats

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Bromma blocks tycker jag blivit enklare sedan Tvärbanan dragits till Bromma flygplats

Det är smidigt på vardagar, men på storhelger så har det flera ggr hänt mig att just linje 31 (Bromma Flygplats <--> Alviks strand) tagit semester. Då känns Mall of Scandinavia tryggare med tvärbana, bussae och pendeltåg. Men tyvärr slår inget tunnelbanan i både bekvämlighet och tillförlitlighet.

Just underhållet kring Tvärbanan känns smått bedrövligt, då lagningarna (Gröndal/Liljeholmen/Årsta) i många fall är sönderkörda efter 2-3 månader igen.

Permalänk
Medlem

Var inne i butiken men tyckte det inte fanns något kvar att köpa och det mesta hade ordinarie priser. Men enl en vän som köpt lite saker nu i helgen var det 20% på allt och 30% på vitvaror men det fanns ingen skylt om det, men det drogs av i kassan.
Konstigt med tanke på hur mycket folk det är på Drottninggatan en lönehelg och det hade väl varit kö om de satt upp en skylt utanför om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjb:

Var inne i butiken men tyckte det inte fanns något kvar att köpa och det mesta hade ordinarie priser. Men enl en vän som köpt lite saker nu i helgen var det 20% på allt och 30% på vitvaror men det fanns ingen skylt om det, men det drogs av i kassan.
Konstigt med tanke på hur mycket folk det är på Drottninggatan en lönehelg och det hade väl varit kö om de satt upp en skylt utanför om det.

Låter ju jätteskumt, en hemlig rea dom inte skyltar med som först dras av vid kassan ? Konstigt är det

Permalänk
Medlem

Tänkte vandra förbi där nu vid lunch och kolla läget. Kanske finns något udda kvar att fynda?

Edit:
Med 20% rabatt så känns det mest som normalpriser på andra ställen.

Permalänk
Medlem

Haha, alltså… det här är ju nästan som en VIP-rea för folk med telepatisk förmåga 🙃

"Total utförsäljning! Upp till 60% rabatt! ALLT ska bort!" …men bara om du är med i mailinglistan, gissar rabattkoden i kassan och absolut inte förväntar dig någon skyltning. Det här är ju inte en utförsäljning – det är en scavenger hunt.

Man undrar ju om butiken verkligen ville bli av med lagret eller om det var ett internt test för att mäta lojalitet bland mejlprenumeranter 🕵️‍♂️

Och mitt i lönehelgen på Drottninggatan dessutom – hade de bara ställt en skylt utanför hade det varit kö till Uppsala.

Snyggt jobbat POWER – nästa gång kanske ni kan kommunicera via röksignaler?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ch|CkeN:

Snyggt jobbat POWER – nästa gång kanske ni kan kommunicera via röksignaler?

Det är nog steget efter allt är sålt.. "röksignaler" för att få lite på försäkringen

Permalänk
Medlem

Nu 30% rabatt! Nästa helg blir antagligen sista rycket innan de stänger för gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Nu 30% rabatt! Nästa helg blir antagligen sista rycket innan de stänger för gott.

Haha det går så bra för dom alltså...

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Haha det går så bra för dom alltså...

troligen lika bra som när de var Expert...

Expert hade ju typ värdens mest ohjälpsamma personal med noll koll på vad de säljer med undantad vissa som faktiskt var hjälpsamma och generellt visste vad de pratade om oavsett vad man frågade om.
men de flesta var väldigt nichade på en viss produkttyp och övriga sortimentet noll koll kokosboll.

kom man in och skulle ha en tv och råkade få killen/tjejen från telefonavdelningen t.ex så fick man typ be om manualen för tv´n då den var mer hjälpsam än personen som skulle demonstrera den då de knappt kunde starta en tv...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows