Samlingstråd - Avbrutna ordrar vid ’prisfel’

Permalänk
Medlem

Fan att jag missade detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brambas:

Det få du reda på i morgon om du missade något.

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brambas:

Dem kmr gå på blocket för 6500 ett par dagar om det går genom haha

Permalänk
Medlem

Ojävlar vilket pris. För er som är på jakt efter ny GPU så hoppas jag att det stämmer, för er scalpers (japp finns en hel del skamlösa sådana här också) hoppas jag verkligen inte att priset stämmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Även om de tittade på svenska msrp om 7990 så är detta fortfarande ett aldrigt tidigare skådat rabatt på en såpass ny produkt inom gpu

Hur ska dom veta det? Man vet om man har koll.
Vilket jag flera gånger säger att folk utanför swecklockers förmodligen inte har, då intresset inte finns. De ser rabatten, googlar kortet,kollar youtube..

1. Om de vet att det svenska MSRP är 8000 sek. De tror kanske det är 600 USD som är priset.

2. Om de vet att det i princip aldrig är rabatt på grafikkort fast mycket annan elektronik har den typen av rabatt. Telefoner,TV,surfplattor etc.

Så nu släpper jag det helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tystast:

om det där grafikkortet,
jag tror inte komplett kommer skicka ut några kort. faktiskt
imorgon kl 09 när dem öppnar så kommer vi alla få mejl där det står att ordern är annullerad

jag köpte ett också.
fick bekräftelse och allt

Vore kul att veta hur många här som har beställt ett kort.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett 3090 för 32000 kr när det skulle kosta 16800.

Ibland är det dubbelt så dyrt och ibland är det halva priset.

Grattis till alla som fick ett billigt grafikkort!

Permalänk
Medlem

Jävlar vilken uppenbar felmärkning men håller tummarna för er som lyckades få iväg en beställning iaf

Permalänk
Medlem

Grabben här hemma sitter med ett 6950XT.
Han klagar inte över prestandan, men när pappa ser ett 9070XT för detta priset.. och kan sälja ett 6950XT fört runt 4K lätt..
Blir det svårt att hålla fingrarna ifrån köp knappen!

Själv sitter jag väldigt nöjd med mitt 7900XTX.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 8 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Grabben här hemma sitter med ett 6950XT.
Han klagar inte över prestandan, men när pappa ser ett 9070XT för detta priset.. och kan sälja ett 6950XT fört runt 4K lätt..
Blir det svårt att hålla fingrarna ifrån köp knappen!

Själv sitter jag väldigt nöjd med mitt 7900XTX.

Kan du bli min pappa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manh1992:

Kan du bli min pappa

Ställ dig i kö...

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 8 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog använda 9070xt om jag får den, köpte lg C4 42 tum på powers rea, har just nu 4070s vilket fungerar men tror 9070xt är bättre i 4k. Har andra datorer så alla kort kommer användas.

Permalänk
Medlem

Är det någon som beställt som inte fått en bekräftelse?

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

Ojävlar vilket pris. För er som är på jakt efter ny GPU så hoppas jag att det stämmer, för er scalpers (japp finns en hel del skamlösa sådana här också) hoppas jag verkligen inte att priset stämmer

Är det scalping om man säljer kortet för mindre än vad det har någonsin kostat i vanliga fall?
I mitt fall så hade jag tänkt sälja mitt befintliga MSRP kort och behålla det här, men insåg sen att det inte rymms i mitt chassi. 🤦‍♂️

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 9070 XT | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung G60SD
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem

Om det nu fanns säg 75 kort
så räknar jag med att det bara är dom första 75 som beställde
som ens har en chans att få något kort

Har svårt att se att någon goodwill skulle stå för
vad kan vara över 1000 beställda kort som dom inte ens har i lager

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Det här kortet för 5400 kr är bara lite drygt dubbelt så dyrt som när AMD lanserade sitt värstingkort RX 580 2017 och tyckte man skulle köpa två eftersom de inte kunde konkurrera med nvidias toppsegement. Och det är ju knappast så att inflationen ökat med över 100% på 8 år?

Jo, men. Två prestandasegments skillnad och 2kr skillnad i dollarn.

RX480/580 tävlade i xx60 segmentet. Mot GTX 1060. Två snäpp under 9070 XT som tävlar mot 5070 Ti.
Samt var dollarn på ca 8 kronor då. Nu har ju dollarn dykt men när priser sattes på 9070 XT har ju dollarn varit på 10+ kr.

Så inte enbart AMD/Nvidias ökade priser.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT | OLED G6 G60SD

Permalänk
Medlem

Komplett tog bort kortet tidigare idag från sortimentent.
Men komplett har nu lagt tillbaka grafikkortet i sortimentet. Men ej i lager.
De har inte justerat rabatten.

https://www.komplett.se/product/1321422/datorutrustning/dator...

Vi får se hur det blir imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

Komplett tog bort kortet tidigare idag från sortimentent.
Men komplett har nu lagt tillbaka grafikkortet i sortimentet. Men ej i lager.
De har inte justerat rabatten.

https://www.komplett.se/product/1321422/datorutrustning/dator...

Vi får se hur det blir imorgon.

Vi får indeed se imorgon. Jag tror verkligen att det är svårt att fucka upp så mycket med en prissänkning. Defo inte något en gigant som Komplett skulle missa, tänker jag i alla fall. -_-

Dock blir det nice om den går igenom.

Permalänk
Medlem

nu har de justerat ned rabatten till 7%. sannolikheten att orden inte makuleras är väldigt liten men man kan alltid hoppas på det motsatta

Permalänk
Medlem

99% säker att dom kommer stryka alla ordrar, men vi får hoppas på den där 1% chansen att dom börjar skicka ut dom i veckan

Permalänk
Medlem

Går inte äns att beställa nu. Inte för att jag tänkte göra det.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Visst känner man spänningen i luften nu?

Visa signatur

Kontor (Linux Mint): Intel Core i5 12600K | ASUS B660-I STRIX | ASUS AMD RX 6800 Reference 16GB | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL30 | Corsair SF750 Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan (Windows 11): AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC 11GB | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart (MacOS): Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS (UnRAID): AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem

mejlade komplett efter köp och frågade när dom tror att kortet kommer skickas. fick detta till svar nu

"Jag ska undersöka detta, så ber jag om att få återkomma så snart jag har en uppdatering. "

Permalänk
Medlem
Skrivet av pippisfarfar:

mejlade komplett efter köp och frågade när dom tror att kortet kommer skickas. fick detta till svar nu

"Jag ska undersöka detta, så ber jag om att få återkomma så snart jag har en uppdatering. "

Eller så har du nu gjort dem uppmärksamma på detta istället för att det hade gått igenom deras system obemärkt..

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av pippisfarfar:

Dra inte uppmärksamhet till det! Komplett dröjer alltid en dag eller två innan de skickar till mig men vissa bör få sina kort skickade idag om det går igenom.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Eller så har du nu gjort dem uppmärksamma på detta istället för att det hade gått igenom deras system obemärkt..

@Waliant

Risk att det är just så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pippisfarfar:

Smart... Varför inte bara hålla tyst och se vad som händer.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av pippisfarfar:

Men nej.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av pippisfarfar:

Bra jobbat! Som ungen som frågade när vi skulle få hemläxan 5 minuter innan lektion var över...

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3.8GHz,CL16 / 5080 FE @3.1GHz,36Gbps VRAM,975mV

Permalänk

Folk beskyller killen som "uppmärksammade" denna prissättning 😂 tror komplett är mer än medvetna om detta

Visa signatur

Asus tuf 9070xt deshrouded, 7800x3d, 32gb Kingston fury, 650b asus tuf gaming wifi+, peerless assasin, phanteks xt black, noctua x6, arctic x2