Är Proshop urusla på reklamation och garanti?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffeofikaelika:

Du menar att när det står "stängt" på telefonen borde jag ändå ha ringt?
För mig är det likvärdigt, vad gäller kundservice, att ha telefonen stängd som att låtsas ha telefonen stängd.

Då skriver jag att jag nu inte svarar dig

Uppriktigt så gör jag det ändå,...
Jag försökte att ge dig hjälp med vägar att kontakta kundservice, två olika telefonnummer, dels det svenska (08-500 870 30) med frågan om du ringt det,då inget nummer nämndes. Samt även det danska (+45 70205080) som är öppet 08:00 - 13:00 Måndag till Fredag.

Samt att du kunde gå in på ditt konto och kontrollera status på beställning, göra reklamation m.m. Man får även reda på om en vara blivit fördröjt (om det man beställt kommer ifrån lager till extern leverantör, som ex.) eller andra problem...

Man får förresten även löpande mejl, som ett direkt efter beställning som tackar för beställning och informerar om mär leverans trolgast kan ske. Senare så skickas ibland även en uppdateringar om där är någon fördröjning eller problem och till slut så skickas ett kvitto ihop med spårningsnummer. Upp till det så brukar det skickas en fråga hur leveransen upplevdes...

Har du fått någon av dom?

Tyvärr så börjar jag nog tro att problemet egentligen är att där stod "Telefontider Måndag-Fredag: Tillfälligt stängt", varvid världen rasade och Proshop kommer att kursa. Bättre att gnälla av sig...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Skrivet av Bengt-Arne:

Då skriver jag att jag nu inte svarar dig

Uppriktigt så gör jag det ändå,...
Jag försökte att ge dig hjälp med vägar att kontakta kundservice, två olika telefonnummer, dels det svenska (08-500 870 30) med frågan om du ringt det,då inget nummer nämndes. Samt även det danska (+45 70205080) som är öppet 08:00 - 13:00 Måndag till Fredag.

Samt att du kunde gå in på ditt konto och kontrollera status på beställning, göra reklamation m.m. Man får även reda på om en vara blivit fördröjt (om det man beställt kommer ifrån lager till extern leverantör, som ex.) eller andra problem...

Man får förresten även löpande mejl, som ett direkt efter beställning som tackar för beställning och informerar om mär leverans trolgast kan ske. Senare så skickas ibland även en uppdateringar om där är någon fördröjning eller problem och till slut så skickas ett kvitto ihop med spårningsnummer. Upp till det så brukar det skickas en fråga hur leveransen upplevdes...

Har du fått någon av dom?

Tyvärr så börjar jag nog tro att problemet egentligen är att där stod "Telefontider Måndag-Fredag: Tillfälligt stängt", varvid världen rasade och Proshop kommer att kursa. Bättre att gnälla av sig...

Men när jag skrev mitt inlägg var telefonen stängd, när du svarade mig var den öppen. Jag förstår inte vad du försöker göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffeofikaelika:

Men när jag skrev mitt inlägg var telefonen stängd, när du svarade mig var den öppen. Jag förstår inte vad du försöker göra.

Gjorde ett ärligt försök till att hjälpa dig.

Hmm... Var telefonen plötsligt öppen? Verkligen!

Det stod "Telefontider Måndag-Fredag: Tillfälligt stängt" när jag svarade dig först, så även i förra svaret.

Detta är bara tokigt, så jag lägger ner detta. Då försök till hjälp verkar duckas...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Skrivet av Bengt-Arne:

Gjorde ett ärligt försök till att hjälpa dig.

Hmm... Var telefonen plötsligt öppen? Verkligen!

Det stod "Telefontider Måndag-Fredag: Tillfälligt stängt" när jag svarade dig först, så även i förra svaret.

Detta är bara tokigt, så jag lägger ner detta. Då försök till hjälp verkar duckas...

Enligt andra användare var den det. Jag själv har inte kontrollerat igen.

Permalänk
Medlem

Hej
Köpt en router på proshop i fredags, fick beställningsorder direkt men fortfarande inget kvitto och spårningsnummer. Vanligtvis brukar de skicka efter bara några timmar men nu börjar jag undra p.g.a vad andra skrivit i tråden. Vet någon hur det fungerar om jag använder funktionen för att avbeställa under "mina beställningar" skickar de tillbaka pengarna eller har jag till godo på deras hemsida?

Permalänk
Medlem

Två reklamationer perfekt hanterade av Proshop. Köpte en färdigbygd dator från Proshop och grafikkortet dog. Bad om att bara behöva skicka in grafikkortet då jag testat och det gick de med på. Fick ett nytt grafikkort efter två veckor. Sen gick AIO-pumpen sönder och fick en nyare modell.

Skrivet av Total_Cu:

Stor fördel med Inet är att man egentligen har dubbel garanti, först från Inet och sedan från tillverkaren. Förekommer även hos andra, men många billigare handlare hänvisar ofta direkt till tillverkaren. Att skicka ett nätagg till Corsair i Holland kan kosta 250:- med Dhl.

Njaa Inet påstod att ett corsair-nätagg inte hade garanti. Jag gjorde ändå en reklamation direkt hos Corsair som skickade ett nytt till mig efter att jag skickat in det trasiga med en fraktsedel de mejlade så inga fraktkostnader.

Så Inet rentav ljög att det inte var nån garanti men Corsair gav mig den utlovade 10 års garantin och uppgraderade nätagget från 850W till 1000W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larrxi:

Två reklamationer perfekt hanterade av Proshop. Köpte en färdigbygd dator från Proshop och grafikkortet dog. Bad om att bara behöva skicka in grafikkortet då jag testat och det gick de med på. Fick ett nytt grafikkort efter två veckor. Sen gick AIO-pumpen sönder och fick en nyare modell.

Njaa Inet påstod att ett corsair-nätagg inte hade garanti. Jag gjorde ändå en reklamation direkt hos Corsair som skickade ett nytt till mig efter att jag skickat in det trasiga med en fraktsedel de mejlade så inga fraktkostnader.

Så Inet rentav ljög att det inte var nån garanti men Corsair gav mig den utlovade 10 års garantin och uppgraderade nätagget från 850W till 1000W.

Beror ju på hur gammal den är, ÅF hjälper dig första 3 åren efter det är det direkt mot tillverkaren

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop