Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite då den är aktiv 🔥
Vet någon vart man kan se när ens Nintendo Online medlemskap har löpt ur? Jag sålde min Switch 1 hösten 2023, men kommer inte ihåg om jag hade förnyat Nintendo Online då eller inte.
Funderar för ens save filer i molnet försvinner ju efter man haft inaktiv prenumeration i 6 månader, så funderar på att renewa för att förhindra det.

Har sökt i min epost också men hittar inget relevant...

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Tisdag, hade varit gött om de lyckades till måndag men jag överlever

Är faktiskt ledig tisdag-onsdag så blir grymt!

Gött att du är ledig de dagarna 💪

Jag har beräknad onsdag (bor o närheten av Borås)
Får man fråga vart du bor som har tisdag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

I DHL Express appen kunde jag välja "Hämta på en DHL-Service Point" och välja ombud

Ytterligare en här som lämnade Polen 21:42.

Jag fick ett meddelande på WhatsApp (måste ha ställt in det någon gång eller så är det default) med en länk där jag kunde byta till Service Point. Annars har jag för mig att man ska få sms. Du kan ju kolla om du kommer in för att ändra på https://del.dhl.com/ annars, men där ska man in med ett 10-siffrigt spårningsnummer, vet inte hur man får fram det från det långa spårningsnummer man fick av Nintendo.

Edit: Oops, tänkte citera inlägget ovan ditt. Men, men... 🙂

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem
Skrivet av PapaEmpi:

Gött att du är ledig de dagarna 💪

Jag har beräknad onsdag (bor o närheten av Borås)
Får man fråga vart du bor som har tisdag?

Växjö området! Känns som du bör kunna få tisdag faktiskt. Men beror väl på om pingst som är helgdagar där påverkar leveranser i Tyskland eller Danmark, vet faktiskt ej.

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Lånar tråden lite då den är aktiv 🔥
Vet någon vart man kan se när ens Nintendo Online medlemskap har löpt ur? Jag sålde min Switch 1 hösten 2023, men kommer inte ihåg om jag hade förnyat Nintendo Online då eller inte.
Funderar för ens save filer i molnet försvinner ju efter man haft inaktiv prenumeration i 6 månader, så funderar på att renewa för att förhindra det.

Har sökt i min epost också men hittar inget relevant...

Logga in på ditt Nintendo-konto i en webbläsare. Gå in på https://accounts.nintendo.com/ och klicka på Nintendo-loggan uppe i vänstra hörnet. Där har du en översikt för ditt konto med bl.a. info on Nintendo Switch Online.

Permalänk
Medlem

Min började åka från Köpenhamn för en halvtimme sen. Dhl kör inte ut till ombud på helger va?

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Min började åka från Köpenhamn för en halvtimme sen. Dhl kör inte ut till ombud på helger va?

Om du tänker på 'Shipment has departed from a DHL facility COPENHAGEN - DENMARK' så har det stått så på min sedan 06-tiden igår(fredag). Tror den kommer köras till malmö natten till måndag och sedan köras därifrån till mitt ombud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Tyvärr inte

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | Switch 2

Permalänk
Medlem

Någon som fått sin Switch 2 och kan mäta hur hög den är i dockat läge (botten på dockan till slutet på själva konsolen). Undrar om jag får plats med den i mitt tv-skåp nämligen.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Om du tänker på 'Shipment has departed from a DHL facility COPENHAGEN - DENMARK' så har det stått så på min sedan 06-tiden igår(fredag). Tror den kommer köras till malmö natten till måndag och sedan köras därifrån till mitt ombud.

Ja precis. Förmodligen så. Tur att de vara är 20 mil till köpenhamn härifrån hehe. Men ser ut som att min kommer åka till Göteborg först.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk

Postnord har äntligen fått mitt paket från fnac. Leverans måndag 17-22.
Och mina pro controllers skickades idag. Börjar ordna upp sig.

Permalänk
Medlem

Fick mail precis att tyska Amazon skickat Switch 2 inkl MK! Det konstiga är att det står att det ska levereras idag...really? Visst, valde expressfrakt men detta känns som felbedömt av dem. Har hela tiden stått leverans tisdag 10/6 fram tills det skickades nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Fick mail precis att tyska Amazon skickat Switch 2 inkl MK! Det konstiga är att det står att det ska levereras idag...really? Visst, valde expressfrakt men detta känns som felbedömt av dem. Har hela tiden stått leverans tisdag 10/6 fram tills det skickades nu.

<Uppladdad bildlänk>

Airmee/Amazon levererar alla dagar i veckan vad jag vet, så det kan nog stämma. Jag fick leverans av dem i går 6 juni.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Mitt är i Danmark nu.

Permalänk
Medlem

Digital Foundry har testat ett par gamla Switch-spel på Switch 2:

Yes, It's Faster: Switch 2 Back Compat vs Batman Arkham Knight + The Witcher 3!

För er som inte kört The Witcher 3 på Switch tidigare, så har det spelet grafikinställningar likt övriga versioner. Dock är upplösningen låst till max 720p

Annars är nog Borderlands 3 det som fått mest boost utan patch. Kör numera 60 fps rakt igenom utifrån vad jag sert hittills

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

I DHL Express appen kunde jag välja "Hämta på en DHL-Service Point" och välja ombud

Märkligt att det är så olika. Jag kan bara välja ”lämna utan underskrift på säker plats”. Valet för ombud är grått och går inte att klicka på.

Min åkte också från Polen 21:42. Spännande att se om det blir Danmark eller Tyskland

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Mitt paket från Nintendo är påväg från Danmark!

Orderdatum: 8:e Maj, Nintendo Irland
Destination: Stockholm
Preliminärt leveransdatum: 9:e Juni

Date

Händelse

2025-05-08 11:26

Order lagd hos Nintendo Irland, Mario kart bundle

2025-06-02 18:33

Mail från Nintendo "Your order is ready for shipment!"

2025-06-04 12:27

Mail från Nintendo "Your Nintendo order is on its way!"

2025-06-05 10:38

DHL: Processed at POZNAN - POLAND

2025-06-05 11:31

DHL: Shipment picked up

2025-06-05 11:58

DHL: Shipment has departed from a DHL facility POZNAN - POLAND

2025-06-06 13:16

DHL: Arrived at DHL Sort Facility COPENHAGEN - DENMARK

2025-06-06 17:26

DHL: Processed at COPENHAGEN - DENMARK

2025-06-06 19:18

DHL: Shipment has departed from a DHL facility COPENHAGEN - DENMARK

Kan komplettera med min Amazon Spanien order också (överlät denna till en kompis när Nintendo store öppnade upp för alla med NSO)
Orderdatum: 4:e April, Amazon Spanien
Destination: Stockholm
Preliminärt leveransdatum: 12:e Juni

Date

Händelse

2025-04-04 13:21

Order lagd hos Amazon Spanien, Mario kart bundle med expressfrakt

2025-06-05 18:37

Mail från Amazon "Your package was dispatched!", "Package left the courier facility", min verkar skickas med Airmee

Min verkar dela resa med din.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Airmee/Amazon levererar alla dagar i veckan vad jag vet, så det kan nog stämma. Jag fick leverans av dem i går 6 juni.

Samma här, fick Airmee leverans igår. Snabbt av Amazon.de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Ps5 releasen var november 2020, mitten av en perfekt storm: Covid härjade över världen, folk satt hemma och hade tråkigt (och sparat pengar på att inte kuna resa/gå ut och festa), fabriker hade begränsad kapacitet och logistik över världen gick trögt. Nu har vi instället en perfekt storm åt andra hållet: Inflation och lågkonjunktur har gjort folk fattigare och det är just sommarsemester i västvärlden vilket gör att färre köper nöjeselektronik. Så det borde fortsätta vara god tillgång till Switch 2 för de som vill köpa.

Ja mycket fler enheter redo, som Nintendo ju pratat om med. Alltså jag menar inför lanseringen, sägs ju att nintendo flyttade lanseringen ett år som säkert påverkat det rejält.

Rykte:

"According to @NintyPrime, they’ve heard from multiple sources that Nintendo has shifted over 3 million units of Switch 2 in 24 hours. To put it in perspective, the PS4 held the record with 1 million units in 24 hours.

To put it in further perspective, PS4 and PS5 each shifted 4.5 million units in two MONTHS. The Switch 2 will beat that within a week."

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Jag har fastnat i Leipzig ett tag pga strejk. Nu står det så här istället:

Min har faktiskt rört sig nu och är i Köpenhamn-Danmark. Men precis som i Tyskland så står det att den är stoppad. Kanske bara betyder att den väntar på tullen.

Visa signatur

Stora fötter stor..

Permalänk
Medlem

För er som gör som jag, beställer sent;

Order lades på Nintendo.ie den 6/6 - beräknad leverans 11/6.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Ja mycket fler enheter redo, som Nintendo ju pratat om med. Alltså jag menar inför lanseringen, sägs ju att nintendo flyttade lanseringen ett år som säkert påverkat det rejält.

Rykte:

"According to @NintyPrime, they’ve heard from multiple sources that Nintendo has shifted over 3 million units of Switch 2 in 24 hours. To put it in perspective, the PS4 held the record with 1 million units in 24 hours.

To put it in further perspective, PS4 and PS5 each shifted 4.5 million units in two MONTHS. The Switch 2 will beat that within a week."

Men allt det där beror ju på tillgång. PS5 hade säkert kunnat kränga 10 mille dag 1 under pandemin om det bara funnits enheter.

Så ”beat” är väl kanske lite fel ord.

Men med det sagt så tycker jag ändå Nintendo gör rätt, bunkra enheter & skjut på release så man får en release där folk faktiskt kan köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Men allt det där beror ju på tillgång. PS5 hade säkert kunnat kränga 10 mille dag 1 under pandemin om det bara funnits enheter.

Men med det sagt så tycker jag ändå Nintendo gör rätt, bunkra enheter & skjut på release så man får en release där folk faktiskt kan köpa.

Självklart påverkar tillgången, men om det är så att den har sålt fler tycker jag beat är helt rätt ord.

Sen behöver det inte betyda något i längden. T o m Wii U sålde väl helt okej vid lanseringen, men blev ändå en flopp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepzou:

Min har faktiskt rört sig nu och är i Köpenhamn-Danmark. Men precis som i Tyskland så står det att den är stoppad. Kanske bara betyder att den väntar på tullen.

Nu är min försändelse ”grön” och ska åka med nästa tillgängliga transport! Hoppet lever om måndag

Permalänk

Var köper man spel billigast? Begagnat eller nytt spelar ingen roll!

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Digital Foundry har testat ett par gamla Switch-spel på Switch 2:

Yes, It's Faster: Switch 2 Back Compat vs Batman Arkham Knight + The Witcher 3!
https://www.youtube.com/watch?v=NoE41LJyXh0

För er som inte kört The Witcher 3 på Switch tidigare, så har det spelet grafikinställningar likt övriga versioner. Dock är upplösningen låst till max 720p

Annars är nog Borderlands 3 det som fått mest boost utan patch. Kör numera 60 fps rakt igenom utifrån vad jag sert hittills

Notering om Borderlands 3 : "I can confirm borderlands 3 runs, but does have serious issues when frame rate is set to unlimited. Unlocked frame rate causes frequent horizontal screen tearing and strange darkening of the game world. Locking to 30fps may fix these issues but i haven't tested it long enough to say for sure yet." Låter inte som en grym upplevelse.

Satt och sökte lite igår nu när jag inte har min Switch än så här är några andra spel som numera är 60 fps:

Saints Row 3 & 4
RE5 (tror RE4 och Revelations 1&2 med)
Hyrule Warriors: Definitive Edition
Bayonetta 3
DQ Builders 2
Red Faction Guerilla
Mario + RABBIDS Kingdom Battle
Darksiders 3
Quake (2021)

Här var några av spelen, men mina källor är typ Reddit och YouTube så gör lite research innan ni köper spel utifrån listan

Permalänk
Medlem
Skrivet av machiavelli1337:

Var köper man spel billigast? Begagnat eller nytt spelar ingen roll!

Har sett rätt så billiga spel på Amazon i Frankrike om man jämför med de svenska priserna

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Tillgång och efterfråga. NSW2 hade säkert kunnat sälja 50 miljoner om det kostat 99kr och funnits tillgängligt 😆

Är borderlands sparfilen flyttbar från xbox till switch så som No man sky?

Visa signatur

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Nu är min försändelse ”grön” och ska åka med nästa tillgängliga transport! Hoppet lever om måndag

Fortfarande "röd här" och fast i Leipzig. Men då verkar ju i alla fall strejken vara över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Ja det är ju i tillgång den vunnit.