Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Beställde min i april från Amazon.fr och den ser ut att dyka upp redan idag 👍

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Asus ROG STRIX B850-I GAMING WIFI, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9950x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Skrivet av Kriistoffer:

Nån som vet hur man fixar dom översaturerade färgerna dock?

Har inte switch 2 men på oled fanns det "vivid" och "standard" färg inställning för när man kör handhållen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

För vanliga race så funkar det men för nya Knockout Tour kan du inte ens joina en kompis.

Är dock inte helt bra där heller för om det inte finns plats efter din kompis har joinat så kommer du inte in.

Alright, segt. Vi kanske får styra upp en Kartclockers grupp som någon föreslog så kan man köra knockout tour/race som grupp ibland

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Wow min Switch blev precis levererad av DHL till ett ombud. Har precis hämtat upp den! Visste inte att de jobbade på söndagar.

Du ser ut att bo i Malmö, det är ju huvudhubben för oss i söder. Kanske t.o.m. så att det är samma ställe som är utlämning som koordinerar vidare utkörning mot övriga städer

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Wow min Switch blev precis levererad av DHL till ett ombud. Har precis hämtat upp den! Visste inte att de jobbade på söndagar.

Mitt från DHL och Nintendo Ireland blev också levererat till ombud idag vid tolv, trots beräknad ankomst imorgon!

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Nice! Var du med de som åkte från Köpenhamn i fredags eller var du i Tyskland/Polen?

Permalänk
Medlem

Hm, nu cope'ar jag lite återigen men... imorse stod det faktiskt att mitt paket var stoppat i Malmö p.g.a. röd dag. Detta ändrades vid 9:19 imorse till 'processed at malmö'. - Tänk om någon tog ett extra pass och faktiskt kör en rutt idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Nice! Var du med de som åkte från Köpenhamn i fredags eller var du i Tyskland/Polen?

Den var i Köpenhamn i fredags! Håller på att installera Mario Kart just nu. Själva intrycket är mycket bättre jämfört med den första switchen, speciellt Pro-controllern känns riktigt bra.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Medlem

Kan ni som köpt utomsocknes berätta vart & priser inkl ev moms & tull?

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|Switch2|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Nintendo tyskland, inom europa betalar du inget extra. Det är isåfall valutaväxlingsavgifter som kan tillkomma. Du får läsa kring det på ditt betalkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Tror det blev totalt 5573 kr för bundle från Nintendo Irland (Tyskland går med, samma pris), men jag visste inte att det tillkom växlingsavgift på mitt kort så blev 5675 kr (Tror typ Klarnakort slipper detta). Dock behöver man Nintendo Switch prenumeration för att beställa, tror konsolen är slut nu med men de fyller på. Ta bort några hundralappar om man köper vanliga, kanske 5150 kr.

Andra populära alternativ här är Amazon.fr, Fnac.fr. Där tror jag det blev runt 5800 kr för bundle om jag inte minns fel?

Permalänk
Medlem

Ni som spelat Zelda på Switch 2, tänker främst på Tears of Kingdom.

Ser det bättre ut än genom Yuzu emulator med 4K mods/upscale osv?

Finner ingenstans på nätet där detta jämförs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Tvivlar på att de jobbar helger Gör ju inte DHL iallafall verkar det som för min har stått still sedan fredag kväll.

Mitt paket fick ändrad status runt klockan 13 idag efter att varit fast i Leipzig sedan i torsdags. Står nu som "under transport". Beräknad ankomst i morgon, Stockholm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Ni som spelat Zelda på Switch 2, tänker främst på Tears of Kingdom.

Ser det bättre ut än genom Yuzu emulator med 4K mods/upscale osv?

Finner ingenstans på nätet där detta jämförs

På Switch2 körs TOTK i 1440p@60fps. Så gissningvis så ser det väl antagligen bättre ut på en biffig pc i emulerat läge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Mitt paket fick ändrad status runt klockan 13 idag efter att varit fast i Leipzig sedan i torsdags. Står nu som "under transport". Beräknad ankomst i morgon, Stockholm.

Aa från Tyskland ser de kanske till att få ut paketen redan idag då det är röd dag imorgon. Antar att det står helt still då, men vet inte hur avtalen ser ut där Mitt senaste var att det åkte från Polen fredag kväll. Hoppas det är i Köpenhamn redan men får se, de har kört lite olika rutter.

Edit: Verkar ej behövas Switch online längre.

Permalänk
Skrivet av Entash:

Tror det blev totalt 5573 kr för bundle från Nintendo Irland (Tyskland går med, samma pris), men jag visste inte att det tillkom växlingsavgift på mitt kort så blev 5675 kr (Tror typ Klarnakort slipper detta). Dock behöver man Nintendo Switch prenumeration för att beställa, tror konsolen är slut nu med men de fyller på. Ta bort några hundralappar om man köper vanliga, kanske 5150 kr.

Andra populära alternativ här är Amazon.fr, Fnac.fr. Där tror jag det blev runt 5800 kr för bundle om jag inte minns fel?

Vadå behöver man prenumereration? Jag har ingen men kunde beställa från Irland?

Permalänk
Medlem
Skrivet av machiavelli1337:

Vadå behöver man prenumereration? Jag har ingen men kunde beställa från Irland?

De tog nog bort det kravet nyligen då! Först krävdes inbjudan, sen krävdes endast switch online men nu verkar de tagit bort det med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Knockout Tour är det bästa Mario Kart har uppfunnit sen Mario Kart 1 kom ut. Briljant ide av Nintendo. Så sjukt kul!

Det är riktigt kul! Men inte Nintendos uppfinning dessvärre. Har kört samma format på Hot Wheels spelen till PS5. Tyckte det var kul där också! Men i Mario Kart så är det så mycket roligare med alla sätt man kan slå ut varandra. Plus, så är det Mario Kart! Kanske fanns annat spel med liknande utslagsformat tidigare än Hot Wheels t.o.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Det är riktigt kul! Men inte Nintendos uppfinning dessvärre. Har kört samma format på Hot Wheels spelen till PS5. Tyckte det var kul där också! Men i Mario Kart så är det så mycket roligare med alla sätt man kan slå ut varandra. Plus, så är det Mario Kart! Kanske fanns annat spel med liknande utslagsformat tidigare än Hot Wheels t.o.m.

Funkar ju även likadant i Nintendos egna F-Zero 99.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaw_B:

På Switch2 körs TOTK i 1440p@60fps. Så gissningvis så ser det väl antagligen bättre ut på en biffig pc i emulerat läge.

Jag tänkte mer om texturer i sig är ändrade eller något mer? Men är kanske bara en ren uppskalning de gjort. I så fall ör det nog som du säger att det fortfarande ser bättre ut på en maxad PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Jag köpte bundle med spelet. Det är skitkul!! Fick min Switch 2 igår och har kört spelet i många timmar redan. Körde först Grand Prix på egen hand och banorna är roliga. Vissa är som innan, varv runt samma bana, och vissa är det här nya konceptet där racet går ut på att ta sig från punkt A till punkt B. Men i sådana banor passerar man oftast flera olika världar på kartan som är coolt. Jag gillar "open world" kartan. Varje del på kartan är så unik!

Men det som fångat mig, och jag gillar inte onlinespel annars, är Knockout Tour online mot andra! Man kör på en lång sträcka och innan nästa punkt/checkpoint så ska man vara t.ex plats 16 eller högre för annars åker man ut. Och är så kul när alla vill hinna vara på en bra position innan nästa checkpoint. It's pandemonium!

Kul att höra! Jag har också bundeln på väg, då blir det att aktivera koden och lira sen. Är sjukt nyfiken på knockout tour!

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
Medlem

Min Switch 2 från Amazon Frankrike ankommer med Airmee idag, om ca en timme. På en söndag liksom! Enligt Amazon skulle den komma den 10e, på tisdag. Beställd 24e april. Så ni som beställde från Amazon Frankrike kanske också får den tidigare än väntat
Kul att jag precis landat i Le Man's, Frankrike och inte hemma på en vecka...

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Jag tänkte mer om texturer i sig är ändrade eller något mer? Men är kanske bara en ren uppskalning de gjort. I så fall ör det nog som du säger att det fortfarande ser bättre ut på en maxad PC

Kunde inte låta bli att googla lite på det, och hittade en tråd på Reddit där de jämför 4k Yazu med Switch2 versionen. Verkar faktiskt som de flesta(?) anser att switch2 är den bättre varianten, då det är bättre skuggor, native HDR och mindre "stutter".
Och när du säger det så ser texturerna skarpare ut i switch2 vs switch1. Men skillnaden är ju inte gigantisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Snälla sluta posta YouTube länkar rakt av utan någon grund för diskussion, komplett värdelös spam som inte gör någon lyckligare.

Finns det ingen regel mot detta?

Kollar på videon nu och känner mig lite lite lyckligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohasselgren:

Kollar på videon nu och känner mig lite lite lyckligare.

Varför då? Kan du ge en recap?

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Skrivet av SweViver:

Min Switch 2 från Amazon Frankrike ankommer med Airmee idag, om ca en timme. På en söndag liksom! Enligt Amazon skulle den komma den 10e, på tisdag. Beställd 24e april. Så ni som beställde från Amazon Frankrike kanske också får den tidigare än väntat

Hoppas du har någon hemma som kan ta emot det då 😆

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Varför då? Kan du ge en recap?

Varför då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Exakt samma här. Airmee skickade igår att den skulle komma på onsdag och nu fick jag att den är under utkörning och här inom en timme. Men jag är hemma så det har jag inget emot.

Permalänk
Skrivet av SweViver:

Skrivet av Orik:

Exakt samma här. Airmee skickade igår att den skulle komma på onsdag och nu fick jag att den är under utkörning och här inom en timme. Men jag är hemma så det har jag inget emot.

Hade också beräknad utkörning från Airmee idag men den planerade leveransen ställdes in, trots att den ankom till terminalen tidigt igår. Senast detta hände så försvann mitt paket mystiskt (en skärm) och behövde begära leverans av ny produkt av Amazon. Håller tummarna för annat utfall denna gång...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Kunde inte låta bli att googla lite på det, och hittade en tråd på Reddit där de jämför 4k Yazu med Switch2 versionen. Verkar faktiskt som de flesta(?) anser att switch2 är den bättre varianten, då det är bättre skuggor, native HDR och mindre "stutter".
Och när du säger det så ser texturerna skarpare ut i switch2 vs switch1. Men skillnaden är ju inte gigantisk.

Nej, skillnad är det på BOTW med CEMU, där det finns uppskakade 4K textturer osv, ser helt magiskt ut!

Men Switch-Emulatorer stödjer inte sånt. Utan endast WiiU när det gäller BOTW

https://www.youtube.com/watch?v=g2a5PmIhryA

Detta visar med hur Nintendos spel egentligen hade kunnat se ut.