Snabbkoll: Har du köpt Switch 2?

Permalänk
Medlem

Mycke roligt och mer ska det bli.

Permalänk
Medlem

Priset är lite för högt tyvärr, sen har den inte OLED heller men den kommer ju vara ännu dyrare. Kanske andrahand om några år? Andrahandspriserna på Nintendo grejer är dock lite höga de med.

Permalänk
Medlem

Nej, känner att det får räcka med dom system/konsoler jag redan har just nu.

Permalänk
Medlem

Så klart inte, jag spelar bara på PC så det är Steam Deck som gäller för mig!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Kör vidare med Switch 1 OLED tills Switch 2 OLED kommer då jag bara köra handheld. Ser fram emot den dagen!

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk

Nej, jag sålde min Switch och kommer aldrig mer att köpa något från Nintendo under min livstid.

Permalänk
Medlem

Beställd från Franska Amazon men har inte fått hem den än. Köpte mest som en uppgradering till min Switch för att kunna köra gamla spel i högre fps/bättre upplösning. Annars hade jag säkert väntat några år tills fler spel släppts till Switch 2.

Permalänk

Beror på om några spel jag känner tilltalande släpps till det.

Var typ 2-3 spel totalt till switch så har inte äns varit motiverad att köpa switch än.

Och som alla andra. Åt helsike för dyr.... Typ 2000 max för en glorifierad bärbar släpbar gamecube...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Förutom att det inte alls är för mig, för dyrt, för låst, för dyra spel och urusla policyn så är Nintendo en maffialiknande konglomerat som förstör andra faktiskt roliga och innovativa spel fast än att de själva inte har ett enda hjärnskvätt originalitet att komma med. Så skulle bli boycott ändå

Finns nog mycket att säga om Nintendo som företag, men att inte ha originalitet har jag svårt att hålla med om. Visst, det är mångt och mycket samma IP's med samma berättelser och i rätt likt format, men de vågar alltid testa nya idéer och twister på saker och ting för att hålla sig fräscha, och ger aldrig med sig för trender. Spelen håller sig alltid unika vilket är varför de är så tidlösa. Väldigt sällan ratar man ett 10 år gammalt Nintendo-spel för att de nyare iterationerna är bättre - eftersom det sällan finns något som bara är en ny iteration.

Åtminstone i AAA-sfären tycker jag dom är bland de mest originella och risktagande. Jämför man med indie-spel så är dom så klart dinosaurier, men det är marknadsmässigt en helt annan sak.

Ser inte heller hur Nintendo förstör andra roliga och innovativa spel, annat än när de kan betraktas som plagiat.

Permalänk
Medlem

Steam Deck räcker gott och väl som handhållen dator.

Permalänk
Avstängd

Nej, kan eventuellt tänkaom när det kommer en oled variant som uppenbarligen kommer ske i framtiden, bara ett girigt drag och släppa konsolen med LCD först för att kunna färgglatt mjölka konsumenterna på en ännu dyrare oled-variant om något år eller två. Kanske det även släppt ett intressant spel då också?

Visa signatur

▂▃▄▅▆▇█▓▒░PCMR░▒▓█▇▆▅▄▃▂

Permalänk
Medlem

Har inte men kommer köpa så snart jag är färdig med renoveringen i det rum den skall finnas i.

Jag vet ingen som skänker sådan ren spel-glädje såsom Nintendo och de som jobbar ihop med Nintendo (T.e.x Pokemon company) gör.

Jag tycker numera att rå-prestanda, grafik, pris (inom rimliga gränser) är irrelevant utan bryr mig enbart om hur glad jag blir av att använda konsolen och spelen och där är Nintendo toppen av berget för mig nu.

Självklart är det förundrande och frustrerande hur tex Pokemon Scarlet/Violet kunde flyta så sensationellt dåligt, men inget som jag känner för att gnälla om på internet.

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig skaffa Nintendo konsoll av den enkla anledningen att de sabbar för emulator och "homebrew" communityn som jag alltid haft stort intresse för, Sony t.ex. har inte alls samma inställning till sånt som dom.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

Finns nog mycket att säga om Nintendo som företag, men att inte ha originalitet har jag svårt att hålla med om. Visst, det är mångt och mycket samma IP's med samma berättelser och i rätt likt format, men de vågar alltid testa nya idéer och twister på saker och ting för att hålla sig fräscha, och ger aldrig med sig för trender. Spelen håller sig alltid unika vilket är varför de är så tidlösa. Väldigt sällan ratar man ett 10 år gammalt Nintendo-spel för att de nyare iterationerna är bättre - eftersom det sällan finns något som bara är en ny iteration.

Åtminstone i AAA-sfären tycker jag dom är bland de mest originella och risktagande. Jämför man med indie-spel så är dom så klart dinosaurier, men det är marknadsmässigt en helt annan sak.

Ser inte heller hur Nintendo förstör andra roliga och innovativa spel, annat än när de kan betraktas som plagiat.

När Nitendo kopierar kreaturer, äventyrsspelfunktioner, kampfunktioner etc. blir det "originalitet", när andra gör det hittar Nontodo på patenter i efterhand och tvingar dem att ändra spelet på alla sätt de kan med all sin makt och sina pengar. Hur urbota dumt deras ståndpunkter än är.

Permalänk
Medlem

Enda jag någonsin själv köpt/ägt från Nintendo, är "Game & Watch: Oil Panic". Har också spelat lite Mario och Zelda hos bekanta men...aldrig riktigt förstått tjusningen.

Permalänk
Medlem

Jo kunde inte låta bli att köpa, lika bra att ha det avklarat då jag vet jag ändå kommer skaffa en när Metroid/Zelda kommer.
Blev tyvär en scalpad maskin från Sverige.

Permalänk
Medlem

Varför köpa Switch när man har en backlog i steam/xbox som kan betas av med en Ally eller Claw? Där om något lägger jag mina pengar:)

Med Nintendos groteska och vidriga beteende, skulle det aldrig falla mig i tanken att ens fundera på att köpa en åt mig själv eller familjemedlem. Men det är jag det

Visa signatur

Patience is a virtue.

it is better to ask for forgiveness than to ask for permission.

Permalänk
Medlem

Är inte så speciellt sugen efter att ha sett hur Nintendo artificiellt hållit priserna på sina spel skyhöga trots att upp till 8 år passerat sedan de släpptes. Jag tänker inte betala 600kr för 6, 7, 8 år gamla spel. Priserna är väl ännu högre denna gång, åtminstone för Mario Kart.

Vad gäller konsolen så duger det inte med LCD år 2025. Samt att åter igen släppa kontrollers som kommer utveckla stick drift. Det kanske blir ett köp om de rear ut en OLED-modell någon gång i en avlägsen framtid.

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | Philips 28” CRT | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 + FMCB | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: 3770K/GTX970/16GB DDR3/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Inte spelat Nintendo handhållet på över 40 år, så lär inte börja nu.
Game & Watch hette de när det begav sig. Roligt som barn, men i vuxen ålder har deras spel och IP aldrig riktigt lockat.

Permalänk
Medlem

Har så sjukt mycket bra indiespel kvar att tugga igenom på min Switch så det är ingen brådska. Väntar tills det finns något spel som verkligen lockar och är S2-exklusivt, och det kanske dyker upp begagnade burkar till lite lägre pris.

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem

Massiva pengar för att spela 10 år gammal grafik, skärmen verkar vara usel enligt de flesta också.

Permalänk
Medlem

Nä. Frugan var lite intresserad av en först innan priset utannonserades men tappade allt sug efter det. Blev en Steam Deck istället.

Visa signatur

Spel/multimedia burk: ASUS Prime B660-Plus D4. PNY CS2140 M.2 NVMe Gen 4 500GB. Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz. Intel Core i3 12100F 3.3 GHz 12MB. DeepCool AG400. PowerColor Radeon RX 6600 8GB Fighter. DeepCool PK650D 650W. Kolink Observatory HF Mesh. Skärmar: 3x MSI G2712F. Ljud: Yamaha 5.1 förstärkare. XTZ 93:22 frontar, Eltax Monitor III bak, Dynavoice Challenger 15" CSB-V15 subwoofer. Hörlurar: Audio Technica ATH-M50x och Sennheiser Accentum.

Permalänk
Medlem

Om dom släpper en version utan skärm som bara är till för att kopplas mot tv kan ja tänka mig köpa den bara för att köra de få konsul-unika titlar jag är intresserad av. Behöver ingen handhållen enhet, och skulle jag köpa en handhållen vill jag inte va inlåst till Nintendo så hade nog blivit en steamdeck då.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Woah, släpps nytillverkade gamecube controllers? Funkar dom även till PC tro?
EDIT: Ah shit, låst till Switch 2... synd, hade varit sjukt najs om någon uppfinner en adapter till den...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadMeat1234:

Det var ett våldsamt tjat om Switch...

Hör väl mer hemma på FZ i denna utsträckningen?

Sweclockers - För dig som gillar dolda marknadsundersökningar och reklam.

Switch 2 får nyhetsvärde på SweClockers den dag någon lyckas låsa upp den och installera SteamOS.

Visa signatur
Permalänk

jag är livslång Nintentdo-anhängare, sedan SNES (wii-U räknas inte ) men den här gången så är priset och bristen på innovation definitivt något som gör att jag faktiskt kommer att avvakta. Det ligger mer intresse att kolla på andra handhållna enheter med t.ex Steam OS som det är nu.

Med det sagt så kommer jag nog köpa en om något år eller två, om Bergsala skärper sig med priserna.

Permalänk
Medlem

I den här ekonomin...?

Tror inte det blir någon switch 2. Har inte sett mycket nytt, priset är rätt saftigt, inga spelkassetter som man kan potentiellt sälja vidare när man är klar med spel... Och jag spelar inte enormt mycket på switchen jag redan har.

Visa signatur

When still, be as the mountain;
when in movement be as the dragon riding the wind.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Nej, och avvaktar tills dess att det kommer några spel som faktiskt intresserar mig, t.ex. ett nytt Zelda.

Tycker f.ö. detta är den märkligaste konsol-releasen någonsin från Nintendo när det kommer till tillgängliga spel vid launch. Bara 10 spel varav hälften är uppdaterade/remakes av redan existerande spel? Inte ens ett bog standard Mario-spel finns att köpa...

Man kan ju annars tycka att en uppföljare till ett av historiens bäst säljande spel räcker rätt långt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Vi är många som rundat Bergsala och Sverige. Blir väl ~5100 SEK direkt från Nintendo of Europe?

Gav 5650 SEK inkl. Mario Kart World

Edit: Priset inom EU är med 20% moms, medan USA alltid visar priserna utan sales tax etc.

@Bankai: Barnsjukdomar = Exploits

Var köpte du ifrån?
Frakt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khamero:

inga spelkassetter som man kan potentiellt sälja vidare när man är klar med spel

Hur menar du här? Switch 2 har väl spelkassetter precis som första switchen?

Visa signatur

The board is a mirror of the mind of the players as the moments pass.