Ingen respons från Webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffeofikaelika:

Uppdatering: jag har fortfarande inte fått något svar. Jag försökte ringa till dem idag och fick plats 67 i telefonkön. Jag knappade in telefonnumret för att bli uppringd. Får se vad som händer.

Enligt tidigare erfaranheter så rings det aldrig upp.

Enda sättet jag fick tag i någon hos dem var att vänta ut telefonkön eller chattkön. Även när telefonkön sa att man hade samma plats i typ 3h så kom man tillslut fram (helt plötsligt fast det var många platser kvar innan man skulle vara framme).

Mail fick jag aldrig någon respons på, fick inte ens mail fast man bad de på kundtjänst uppdatera en via mail.

Hoppas du får något svar i alla fall och slipper köa för länge (och ofta)

Visa signatur

WS: 4770K, 16GB, 2x 960GB SSD, 1x 2TB SSD, RTX3070(deshrouded), CachyOS.
Behringer UM2, Sennheiser HD598, Antlion Modmic + XLR adapter.
SRV: 2600, 32GB, 500GB SSD, 2x 16TB HDD, Intel QUAD NIC, TrueNAS Scale.
SRV2: Raspberry Pi 4 4GB, 128GB SD, RPi-OS.

Permalänk
Skrivet av OsNy:

Enligt tidigare erfaranheter så rings det aldrig upp.

Enda sättet jag fick tag i någon hos dem var att vänta ut telefonkön eller chattkön. Även när telefonkön sa att man hade samma plats i typ 3h så kom man tillslut fram (helt plötsligt fast det var många platser kvar innan man skulle vara framme).

Mail fick jag aldrig någon respons på, fick inte ens mail fast man bad de på kundtjänst uppdatera en via mail.

Hoppas du får något svar i alla fall och slipper köa för länge (och ofta)

Jag väntade mig helt klart inte något samtal med de ringde tillbaka.
Deras lösning är att jag ska gå till ett ombud och lämna in produkten sen ska jag få återbetalning.
Jag har ju sedan länge köpt rätt produkt på ett annat ställe.
Det fanns ingen möjlighet till någon kompensation för något. Det är snart en månad utan svar och jag har ju då legat ute med pengar också (summan är inte så stor, men det hade det ju kunnat vara).

Jag kommer inte tro något förrän pengarna är på kontot. Oavsett vilket blir det aldrig Webhallen igen och det är min starka rekommendation att andra också undviker Webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus_84:

Webhallen har inte levererat en produkt som finns i lager på snart en månad och dom har inte svara på ett snart tre veckor gammalt mail.

Har ni samma erfarenhet från senaste tiden?
Skulle ni fortsätta handla hos en butik efter tre veckor av total tystnad

Nja något svar verkar man inte få från dom😒
Jag beställde en mobil 23 maj, det var medlemspris men jag var inte inloggad när jag la den i varukorgen (jag loggad in innan jag checkade ut) men priset blev inte medlemspriset, jag tänkte dock att det fixar dom väl när ordern behandlas... men icke. Jag skrev ett mail och dom valde att helt ignorera det (inget svar på över 2 veckor nu)👎

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Som sagt, konkursen ligger nog runt hörnet därav ingen kundtjänst typ.... beställ inget och betala direkt, kör bara faktura isf

Permalänk
Medlem

Webhallens kundtjänst åtminstone livechatten är något callcenter någonstans som inte har en aning om vad Webhallen är utöver att de tar emot kunder från företaget och de har ibland dålig svenska eller så läser de inte alls ordentligt det man skriver, troligen tar de hand om flera kunder samtidigt också. Kundtjänst eller support per mail tar minst en vecka att få svar från.

Webhallen delar nu lager med Netonnet också, om det betyder något. Förklarar varför varor numera skickas från olika ställen i separata paket när man beställer många saker som finns i webblagret.

Permalänk

Jag har då vågat skicka tillbaka produkten (se mina tidigare inlägg i tråden) och det blev såklart inte alls som killen i telefon sa att jag skulle få mina pengar direkt utan istället har jag fått ett mail med en länk där jag kan "följa mitt ärende" och där står det nu "Mottagen av verkstad, ej påbörjad".
Vad håller @Webhallen på med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffeofikaelika:

Jag har då vågat skicka tillbaka produkten (se mina tidigare inlägg i tråden) och det blev såklart inte alls som killen i telefon sa att jag skulle få mina pengar direkt utan istället har jag fått ett mail med en länk där jag kan "följa mitt ärende" och där står det nu "Mottagen av verkstad, ej påbörjad".
Vad håller @Webhallen på med?

Inte loggar de in på Sweclockers för att besvara kritik åtminstone.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Skrivet av Dreijer:

Inte loggar de in på Sweclockers för att besvara kritik åtminstone.

Låt mig säga så här, mina förväntningar är låga, på eventuella svar från Webhallen här såväl som i alla andra hänseenden vad gäller dem.

Permalänk
Medlem

Dags att helt sluta handla där. Vän till mig fick bråka en jäkla massa med att få tillbaka sina pengar. Läst hela kontakten mellan henne och Webhallen. Många veckor av ursäkter och förklaringar som inte går ihop alls.

Visa signatur

MLG Lurker

Permalänk
Medlem

Något är definitivt knasigt. Har obesvarade mail från ca 3~ veckor sedan. Fick också produkter i bruten förpackning senaste beställningen.

Skippar Webhallen i framtiden.