Permalänk
Medlem

6 eller 8 pin?

Hej!
Skulle stuva över lite grejer till ett modernare chassi (trodde jag) men såg att aggregatet bara hade 6 pin till GPUn. Det går ju att koppla fast men sen funkade det inte. Gissar jag rätt att vissa grafikkort typ RTX 4060 måste ha 8 pin?

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||

Permalänk
Medlem

Ja, har grafikkortet 8 pins utag så ska det ha 8 pins kontakt från agget, det kan i en del fall fungera med bara 6 pins men med reducerad prestanda då, eller inte alls.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Fick du inte med fler kablar till PSU'n?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Nä, åtta ska det vara tydligen. Lyckades hitta ett aggregat som klarade det och då funkade det. Jäkla märkligt ändå att det inte var levererat med det från början. Kanske var för låg watt?

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alopex:

Nä, åtta ska det vara tydligen. Lyckades hitta ett aggregat som klarade det och då funkade det. Jäkla märkligt ändå att det inte var levererat med det från början. Kanske var för låg watt?

Är det inte agget du använder som du har i din sign?
Det har 4 st 6+2-pin.... så du borde ha även om du förlagt flera stycken ändå ha en 8 pins

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Men tänk på att du kan inte använda kablarna från en psu till en annan psu... du måste använda kablarna som är till rätt psu. om du har ett corsair och ett asus, så kan du bara avända asus kablarna till asus psu.. Jag vet inte om det går att använda från corsair till ett annant corsair... jag tror inte det.

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Air Mini , ASRock B850 Riptide , R7 9800X3D , Kingston Fury Beast 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 , Kingston Fury Renegade NVMe SSD Gen4 1TB , Kingston Fury Renegade NVMe SSD Gen 2TB , ASUS Rog Strix 1000W Platinum , Chieftec 240mm AIO , Razer Huntsman v3 Pro mini , Lamzu Maya 4k wireless , WALLHACK SkyPAD-004 , Logitech PRO X Wireless Lightspeed , Gigabyte AUROS FO32U2P OLED 4K 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olofbo1:

Men tänk på att du kan inte använda kablarna från en psu till en annan psu... du måste använda kablarna som är till rätt psu. om du har ett corsair och ett asus, så kan du bara avända asus kablarna till asus psu.. Jag vet inte om det går att använda från corsair till ett annant corsair... jag tror inte det.

Corsair har några olika varianter på kablar, så en del av deras nätagg kan man byta kablar mellan, och en del kan man inte det. Men Corsair har åtminstone, till skillnad från en del andra tillverkare, hyfsad dokumentation om vilka nätagg som använder vilken typ av kablar.