Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Det har vart rätt mycket rabalder online agående switch skärmens eftersläpningar, att den tillomed är långsammare än original switch.

Skärmen verkar vara runt +33ms vid 60hz. Sämre än Switch 1
https://www.youtube.com/watch?v=jwPZzcmvhDk&t=57s

Permalänk
Medlem

Pricing for the original Nintendo Switch™ family of systems and products in Canada will change based on market conditions. These include Nintendo Switch - OLED Model, Nintendo Switch, Nintendo Switch Lite, physical and digital Nintendo Switch games and Nintendo Switch accessories. Other Nintendo products, including amiibo and Nintendo Switch Online memberships will also experience price changes. Please note: This pricing change does not apply to the Nintendo Switch 2 system, accessories, or software. Pricing information specific to the Canadian market will be shared at www.nintendo.com/en-ca/store/ on 8/1.
https://www.nintendo.com/en-ca/whatsnew/nintendo-switch-prici...

Switch-spel för billiga i Kanada?
Kan man vänta sig samma trend i Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Alltså jag är äckligt kräsen när det kommer till skärmar, och har alltid varit. Hittar alltid fel på alla skärmar och är allmänt jobbig.

Jag ser ghosting om jag letar, speciellt i Mario Kart, inte så mycket i Tears of the Kingdom, men så mycket som vissa har som lagt upp på Youtube har jag då inte.

Konspirationsteoretikern i mig säger att Nintendo använt olika skärmar i olika tillverkningsländer, men verkar inte finnas något bevis för det än.

Skulle inte kalla det konspirationsteori. De har använt skärmar från olika tillverkare tidigare. Mycket möjligt att de gjort det igen för att kunna tillverka rekordmånga inför release.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Pricing for the original Nintendo Switch™ family of systems and products in Canada will change based on market conditions. These include Nintendo Switch - OLED Model, Nintendo Switch, Nintendo Switch Lite, physical and digital Nintendo Switch games and Nintendo Switch accessories. Other Nintendo products, including amiibo and Nintendo Switch Online memberships will also experience price changes. Please note: This pricing change does not apply to the Nintendo Switch 2 system, accessories, or software. Pricing information specific to the Canadian market will be shared at www.nintendo.com/en-ca/store/ on 8/1.
https://www.nintendo.com/en-ca/whatsnew/nintendo-switch-prici...

Switch-spel för billiga i Kanada?
Kan man vänta sig samma trend i Sverige?

Skulle väl kunna gå ner i pris för att sälja slut på gamla modeller?

Annars har konsol/spel fått marginella prisökningar sedan Switch 1 lanserades.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Då var man Switch 2 ägare - känns lite konstigt men samtidigt spännande och nytt

Har inga spel sedan tidigare och ja, priserna är ju extremt höga även på beg sidan (börjat vara lite aktiv på Tradera). Flera år gamla Switch 2 spel som kostar 600-700 nya ligger på 400-500 på Tradera, galet bra andrahandsvärde!

Imponerad över vad konsolen mäktar med i dockat läge, laddade ner lite demos tex Tropical Freeze som såg skarpt och bra ut. Treasure Tracker var däremot en suddig sörja trots att det ska vara Switch 2 enchanced, kanske ser fullversionen bättre ut? Än så länge har jag inte hört fläkten låta och i handheld ser allt bra ut (när det körs i 1080p).

Efter att ha köpt på mig lite 8BitDo kontrollers är det sista kvar att skaffa väska och skärmskydd vilket är lättare sagt än gjort eftersom det verkar finnas extremt många att välja på och alla rekommenderar olika. Dock blir det inte Nintendos egna eftersom de flesta säger att det är mjukt och skyddar inte styrspak/knappar mot stötar. Ser faktiskt fram emot att ta med den på sommarens resor.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Treasure Tracker var däremot en suddig sörja trots att det ska vara Switch 2 enchanced, kanske ser fullversionen bättre ut?

Jag tror inte demon är "enchanced" men när jag starta det för att testa gameshare reagerade jag inte på att det såg illa ut, dock testa jag bara handheld. Om jag får tid kan jag testa sen demo vs full.

Skrivet av Mocka:

Efter att ha köpt på mig lite 8BitDo kontrollers är det sista kvar att skaffa väska och skärmskydd vilket är lättare sagt än gjort eftersom det verkar finnas extremt många att välja på och alla rekommenderar olika. Dock blir det inte Nintendos egna eftersom de flesta säger att det är mjukt och skyddar inte styrspak/knappar mot stötar. Ser faktiskt fram emot att ta med den på sommarens resor.

Kan väl hålla med om det, tidigare sa jag att jag var nöjd med det i tråden. Nu när jag slängt ner switchen i en väska lite fler gånger med nintendos case så inser jag att det inte skydar knappar mot tryck. Fått märken i caset efter ZR/ZL. Det funkar och jag köper nog inget nytt men kolla på ett hårdare case typ https://www.amazon.se/gp/product/B0DT47V9K7 eller nått sånt är mitt råd.

Jag är mer inne på att köpa ett större case där docka/kablar och pro controllern får plats. Men det är lite olika användningsområden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Jag tror inte demon är "enchanced" men när jag starta det för att testa gameshare reagerade jag inte på att det såg illa ut, dock testa jag bara handheld. Om jag får tid kan jag testa sen demo vs full.

Så kan det vara. Blev dock lite förvånad eftersom andra demos verkade vara enhanced, men det var samma med Kirby - 30fps och låg upplösning i docked mode. I Treasure Tracker märktes kvalitetsbristerna mest mot bossen (sista av de tre banorna man får testa).

Skrivet av varget:

Kan väl hålla med om det, tidigare sa jag att jag var nöjd med det i tråden. Nu när jag slängt ner switchen i en väska lite fler gånger med nintendos case så inser jag att det inte skydar knappar mot tryck. Fått märken i caset efter ZR/ZL. Det funkar och jag köper nog inget nytt men kolla på ett hårdare case typ https://www.amazon.se/gp/product/B0DT47V9K7 eller nått sånt är mitt råd.

Jag är mer inne på att köpa ett större case där docka/kablar och pro controllern får plats. Men det är lite olika användningsområden.

Just ja, den har jag sett tidigare. Dyr men kanske värt det ändå.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Skulle väl kunna gå ner i pris för att sälja slut på gamla modeller?

Konsolerna möjligen ja.
Men det finns knappt något företag som annonserar i förväg att priser ska sänkas, speciellt inte med hänvisning till marknaden.
Man sänker bara priserna i sådana fall.

Permalänk

Rätta mig om jag har fel:

Jag skaffar klarna-kortet och köper Donkey Kong Bananza på franska Amazon för 67,49 EUR.
Betalar fakturan med Norwegian-kortet med cashback.
Win?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TritonusRaven:

Rätta mig om jag har fel:

Jag skaffar klarna-kortet och köper Donkey Kong Bananza på franska Amazon för 67,49 EUR.
Betalar fakturan med Norwegian-kortet med cashback.
Win?

Fintech kan ibland känna av att du betalar en kreditkortsfaktura, då lyckas med kontrollen får man ingen cashback.

Permalänk
Medlem

Nintendo har bekräftat att DK: Bananza är utvecklat av Odyssey teamet:

"The development team of Donkey Kong Bananza is the same as for Super Mario Odyssey."

https://www.eurogamer.net/nintendo-confirms-donkey-kong-banan...

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på bästa ställe att beställa switchen på idag? Sett till pris.
Såg att nintendo.de länkat ovan låg på 509e . Går det enkelt beställa den utan problem därifrån?
Vet nån frakten?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Någon som har koll på bästa ställe att beställa switchen på idag? Sett till pris.
Såg att nintendo.de länkat ovan låg på 509e . Går det enkelt beställa den utan problem därifrån?
Vet nån frakten?

Vi är många som köpt den från Nintendo, förbokningen strulade en del men annars är det inga konstigheter. Du kan även köpa den från den irländska sidan (nintendo.ie) om du föredrar engelska, det skickas från samma ställe oavsett. Priset inkluderar frakt, det enda som tillkommer är eventuellt några kronor i växlingsavgift beroende på hur du betalar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Vet nån frakten?

Från Nintendo.de är frakten utan kostnad när du beställer switch2.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Vi är många som köpt den från Nintendo, förbokningen strulade en del men annars är det inga konstigheter. Du kan även köpa den från den irländska sidan (nintendo.ie) om du föredrar engelska, det skickas från samma ställe oavsett. Priset inkluderar frakt, det enda som tillkommer är eventuellt några kronor i växlingsavgift beroende på hur du betalar.

Skrivet av iller:

Fan va nice... tack!

Då är frågan.. med mario kart eller utan... är de värt kostnaden?
Samt detta är billigaste stället eller? Har den sålts billigare på andra ställen om man har is i magen?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Vet nån frakten?

Skrivet av iller:

.de är bra, som sagt fraktfritt och i lager nu.

Edit: Beställde själv i förmiddags och kommer tydligen imorrn redan (med dhl express utan extra kostnad)

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Fan va nice... tack!

Då är frågan.. med mario kart eller utan... är de värt kostnaden?
Samt detta är billigaste stället eller? Har den sålts billigare på andra ställen om man har is i magen?

40€ för spelet är ju svårslaget om du verkligen inte hatar Mario Kart.

Permalänk
Medlem

Riktigt förbannad över hur dyra spelen är. Nintendo sitter på ett galleri av spel som är upp till nästan tio år gamla och tar nästintill fullpris för samtliga även idag.

Jag tyckte Sony var extrema men där är det en helt annan marknad över tid.

Jag hoppas att folk röstar med sina plånböcker och inte köper dessa spel nya.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Nintendo har bekräftat att DK: Bananza är utvecklat av Odyssey teamet:

"The development team of Donkey Kong Bananza is the same as for Super Mario Odyssey."

https://www.eurogamer.net/nintendo-confirms-donkey-kong-banan...

tyckte det såg ut så med den (ickeexisterande) leveldesignen, bra fått det bekräftat iaf så det blir avstå för min del (oddysey hade typ ingen skillkrävandew plattforming om man inte körde typ banor baklänges).

Permalänk
Medlem

Meh.. Är det slut redan.. Väntade med att äta middag me familjen innan man skulle lägga en beställning.. Så försvann den

Dyker de upp nya med jämna mellanrum eller?

https://store.nintendo.de/de/nintendo-switch-2-mario-kart-wor...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Älskar mitt switch 2 ( eller ja grabbens om du frågar frugan ). Men oj vad dyra spelen är. Tänkte jag skulle köpa zelda spelen ( botw och totk ) men de ligger på 900kr styck. Hur kan det ens vara möjligt för så gamla spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maddoxswe:

Älskar mitt switch 2 ( eller ja grabbens om du frågar frugan ). Men oj vad dyra spelen är. Tänkte jag skulle köpa zelda spelen ( botw och totk ) men de ligger på 900kr styck. Hur kan det ens vara möjligt för så gamla spel

Nysläpp med Switch 2 Edition + Switch 2 kassetter är extra dyra. Köp begagnat på Blocket (billigare än Tradera tycker jag) och gå med i en Nintendo Familj här på Sweclockers så får du gratis Switch 2 Edition för BotW och TotK.

Liknande The Last of Us har de tagit fullt pris för varje remaster och remake.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maddoxswe:

Dyrt är det men 900 kr kostar de ju inte nödvändigtvis.

BotW finns för 604 kr och TotK för 639 kr. Vill man sen ha S2 versionen så går det att köpa uppgraderingen för 109 kr.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maddoxswe:

Jag fixade TotK för 380 kr på Tradera. Sedan Switch 2-uppgraderingen för en hundring typ. Kanske blev 550 kr totalt inkl frakt mm på Tradera. Kolla Blocket också.

Permalänk
Skrivet av Maddoxswe:

Vi tänker likadant. Jag köpte dessa två spel från Retrospelbutiken igår, kostade 800 styck. tänker att fysiska kopior av Nintendo-spel brukar hålla värdet ganska bra så det kan va värt det. Har spel för typ 20000 på steam men i princip omöjligt att sälja, skulle kanske kunna få en spottstyver för kontot...

Som jag fattat det så köper du switch 1 versionen och uppdaterar så har du "bara" en digital version plus switch 1 fysiskt. Vet inte om det är värt det för att spara en hundring. Switch 2 versionen fysiskt lär ha högre andrahandsvärde ändå?

Permalänk
Konsolgrävare

Release-månaden är här! 17 dagar kvar 🦧

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

tyckte det såg ut så med den (ickeexisterande) leveldesignen, bra fått det bekräftat iaf så det blir avstå för min del (oddysey hade typ ingen skillkrävandew plattforming om man inte körde typ banor baklänges).

Dom sista 3% av spelet var ju utmanande och kul. Räcker inte det?

Iaf halva spelet borde varit svårare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Dom sista 3% av spelet var ju utmanande och kul. Räcker inte det?

Iaf halva spelet borde varit svårare.

nådde inte dit, klarade storyn och visserligen var boshrushen efter utmanande med 1hp, men 250 månar till för att nå det svåra innehållet var precis vad jag upplevde var problemet, när jag märkte vad varv 2 hade för extra månar så märktes det hur mycket inflation det hade i utmaning jämfört med galaxy 2 och 3d world (som jag maxade).

Läste dock nyss på gonintendo en preview, verkar som de kanske adresserat detta lite med skillcharten, så får se vad recensioner säger, finns utmaning så är det lite intressantare då movementen i sig ser helt ok ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maddoxswe:

Om du inte nödvändigtvis vill ha fysiska spel, så kan du skaffa amerikanskt och/eller japanskt konto. Köpte New Super Mario Bros Deluxe och Zelda Echoes of Past för typ 750kr för båda spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maddoxswe:

Jag köpte en 2 for 1 spel voucher.

https://www.nintendo.com/us/store/products/nintendo-switch-ga...

Kostade 1089 omräknat till SEK, då finns det ett 20-30 spel att välja mellan (OBS! Endast Switch 1 spel). Båda Zelda går att köpa, vilket gör att de hamnar på 550/st typ. Sedan kostar uppgraderingen till Switch 2 100SEK, eller gratis om du har Nintendo Online Expansion pass.

Tror man kan se vilka spels om ingår om man går in på det via Switchen.

Visa signatur

YOMAHA, YOMASO!