Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Vet inte om detta är ett fynd. Men scrollade lite och hittade denna. Väljer man 27” kostar den 10k men ändrar man till 32” kostar den bara strax över 2k

Skärm

Inte riktigt

27" har ett enormt överpris medans 32" är i stort sett ordinarie om man jämför mot andra butiker

Visa signatur

Processor: Ultra 7 265K · Moderkort: MSI MAG Z890 Tomahawk Wi-Fi
Grafikkort: GB RTX 5070 Ti GOC @ +300/+2000 · Ram: 96GB @ 5600MHz

Misc-PC: i5-6500 · - · 16GB 2133MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Verkar vara ett prisfel åt fel håll, 32 tummaren kostar liknande på flera affärer

Misstänkte nästan det. Såg bara intressant ut med tanke på den större var så pass mycket billigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Vet inte om detta är ett fynd. Men scrollade lite och hittade denna. Väljer man 27” kostar den 10k men ändrar man till 32” kostar den bara strax över 2k

Skärm

10k för den 27-tummaren är långt över marknadspris då den finns för 2k från många mer kända ÅF.
2.8k för 32" är iaf i linje med andra ÅF men det verkar inte vara något speciellt med priset som så, tyvärr.

Edit: 4:e på bollen ^_^

Permalänk

Hur är den här mini-pc:n med i5
Jämfört med den här som är i tipstråden?

Syftet är homelab-server och kanske testa proxmox. Har kollat begagnade mini-pc på tradera men priserna är rätt höga nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

10k för den 27-tummaren är långt över marknadspris då den finns för 2k från många mer kända ÅF.
2.8k för 32" är iaf i linje med andra ÅF men det verkar inte vara något speciellt med priset som så, tyvärr.

Edit: 4:e på bollen ^_^

Har inte koll på skärmar alls. Därför jag postade här istället då jag inte visste om det va normalpris eller om man snubblade över världens fynd😂
Känner inte ens igen butiken heller så

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av LANberg:

Jag köpte Intelprocessorn med tillhörande moderkort under Megaklick.
MEN INET MISSADE ATT SKICKA MED EN PINGVINSTÅNG!

Vart är den här världen på väg …?
🤪

Fick inte heller med en pingvinstång köpte flera saker fick allt i ett paket.

Permalänk
Skrivet av Sagittarius A:

Hur är den här mini-pc:n med i5
Jämfört med den här som är i tipstråden?

Syftet är homelab-server och kanske testa proxmox. Har kollat begagnade mini-pc på tradera men priserna är rätt höga nu.

Kan inte uttala mig om hårdvaran men vill varna för att handla direkt från GMKtec. Går man in på reddit så kan man se att gemene man inte får sina produkter, supporten svarar inte på ärenden osv.

Om du ändå ska handla på deras sida, betala via Paypal eller liknande som kan agera mellanhand om de inte skulle funka optimalt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dubbelpanna:

Kan inte uttala mig om hårdvaran men vill varna för att handla direkt från GMKtec. Går man in på reddit så kan man se att gemene man inte får sina produkter, supporten svarar inte på ärenden osv.

Om du ändå ska handla på deras sida, betala via Paypal eller liknande som kan agera mellanhand om de inte skulle funka optimalt

Jag handlade på GMKtec i februari, tog ca 2v att få hem grejerna.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Jag köpte två N150 NUC då jag valde fel modell först, fick hem bägge men fick aldrig något svar på mail då jag inte ville ha första...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mutation:

Produkt: HP OmniBook Ultra 14 Laptop - Ryzen AI 9 32GB RAM 1TB
Länk: https://www.hp.com/se-sv/shop/products/laptops/hp-omnibook-ul...
Kategori: Datorer
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13942819
Pris: 11490kr

HP Store verkar ha utförsäljning av den här välspecade modellen. 32 GB RAM och 1TB Disk ihop med Ryzen AI 9 och nästan 10 000kr billigare än övriga på Prisjakt.

Skrivet av tomle:
Även 3500kr i inbytesrabatt om du skickar in en max 6 år gammal dator som funkar och håller laddningen i 15 min, landar väl på 7990 kr vilket är en kanondeal! Hade väl gärna sett mer RAM på den för större LLM men det kliar ordentligt i fingrarna nu.

Inbytesdatorn jag skickade kom fram för över 1 månad sen till dem (spårning via DHL) men men har inte hört ett knyst från tradein-företaget. Nån annan som nyttjade erbjudandet och fått inbytespengarna eller iaf nån respons?

Deras support är kass och tvivelaktigt mänsklig och skriver bara goddag yxskaft-svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dubbelpanna:

Skrivet av tomle:

Jag har också handlar direkt från dem, tog också runt två veckor men inga problem.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av RispojkeN:

Produkt: Filament från Sunlu. PLA/PLA+/PETG
Länk: https://www.sunlu.com/products/over-6kg-of-pla-pla-meta-3d-fi...
Kategori: 3D printing
Pris: Från 96kr/kg
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=11513837

Hur är det med frakt och så ifrån dem ? Någon som har handlat tidigare och har erfarenheter?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Hur är det med frakt och så ifrån dem ? Någon som har handlat tidigare och har erfarenheter?

Gratis och kring en veckas leveranstid. Funkar fint!

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mutation:

Inbytesdatorn jag skickade kom fram för över 1 månad sen till dem (spårning via DHL) men men har inte hört ett knyst från tradein-företaget. Nån annan som nyttjade erbjudandet och fått inbytespengarna eller iaf nån respons?

Deras support är kass och tvivelaktigt mänsklig och skriver bara goddag yxskaft-svar.

Jag har skickat in och fått svar att de inte kommer betala ut pengarna pga "bucklig boett".
Det var det första email jag fick och ingen mer information i det mejlet.

Skrev och frågade vad betyder "bucklig boett" då fick tillbaka att ena hörnet var skadat och fick en suddig bild på ett hörn av en laptop.
Så skrev tillbaka att den var i knappt använd när jag skickade in den, samt vidabefodrade bilderna jag tog på den.
Påpekade också den bilden de skickade kunde varit på vilken random laptop som helst och antingen har de tappat den eller så skedde skadan under transporten.
Så inväntar svar nu.

Förtydligande.
Permalänk
Medlem
Skrivet av lime3003:

Jag har skickat in och fått svar att de inte kommer betala ut pengarna pga "bucklig boett".
Det var det första email jag med den infon inget mer.

Skrev och frågade vad betyder "bucklig boett" då fick tillbaka att ena hörnet var skadat och fick en suddig bild på ett hörn av laptop.
Så skrev tillbaka att den var i knappt använd när jag skickade in den samt vidabefodrade bilderna jag tog på den.
Påpekade också den bilden de skickade kunde varit på vilken random laptop som helst och antingen har de tappat den eller så skedde skadan under transporten.
Så inväntar svar nu.

Har varit i en liknande situation, men tack o lov så läste jag massvis med trådar om detta på Reddit, om hur företagen fuskar med skador för att få ner priset på det slutbelopp som betalas ut.

Jag följde ett råd om att fota och filma varan ordentligt innan den packades, samt skrev en lapp och lade med i fraktkartongen om produktens skick och att jag har foto/film på precis allt...gick smärtfritt och inga diskussioner

Men deras hantering är väldigt shady...och detta gäller även de bolag som tar emot inbyten via tex Samsung, Oneplus osv, oavsett om det är mobiler eller datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Inom en vecka, skickas från Tyskland. Nu när rean är igång kan det nog ta lite längre tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Fick inte heller med en pingvinstång köpte flera saker fick allt i ett paket.

Alla pingvinstänger hamnade ju i en datorlåda.

Visa signatur

Spelar spelet väldigt väl.

Permalänk
Medlem

Då jag inte kan verifiera detta fungerar för alla så postar jag det här.
Elgiganten ger 10% på ett köp Max 3000kr rabatt om man använder koden MEMBER25JULY.

Eller 9800x3d för 4.9k

"Vi vill fira dig och tacka för att du är en värdefull del av vår kundklubb. Som ett litet tecken på vår uppskattning har vi en exklusiv gåva till dig:

🎁 10 % rabatt på ditt nästa köp!*

Använd koden MEMBER25JULY i kassan för att ta del av din gåva.

🔹 Gäller i 14 dagar

🔹 Kan endast användas online på elgiganten.se

🔹Du behöver vara inloggad på ditt konto för att kunna använda koden.

Tack för att du är en del av vår kundklubb – vi ser fram emot många fler år tillsammans! 🎊 Missa inte att använda din present innan den går ut!
*Rabatten är personlig och kan användas på ett köp, max 3.000 kr rabatt. Gäller ej på produkter från Apple, konsoler, tjänster eller produkter med abonnemang. Kan ej kombineras med andra erbjudanden."

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Då jag inte kan verifiera detta fungerar för alla så postar jag det här.
Elgiganten ger 10% på ett köp Max 3000kr rabatt om man använder koden MEMBER25JULY.<Uppladdad bildlänk>
Eller 9800x3d för 4.9k

"Vi vill fira dig och tacka för att du är en värdefull del av vår kundklubb. Som ett litet tecken på vår uppskattning har vi en exklusiv gåva till dig:

🎁 10 % rabatt på ditt nästa köp!*

Använd koden MEMBER25JULY i kassan för att ta del av din gåva.

🔹 Gäller i 14 dagar

🔹 Kan endast användas online på elgiganten.se

🔹Du behöver vara inloggad på ditt konto för att kunna använda koden.

Tack för att du är en del av vår kundklubb – vi ser fram emot många fler år tillsammans! 🎊 Missa inte att använda din present innan den går ut!
*Rabatten är personlig och kan användas på ett köp, max 3.000 kr rabatt. Gäller ej på produkter från Apple, konsoler, tjänster eller produkter med abonnemang. Kan ej kombineras med andra erbjudanden."

Jag fick samma, fast i maj med kod MEMBER25MAY, så jag tror koden är personlig och inte fungerar för andra

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Steelseries Apex Pro, Asus ROG Harpe, MSI 321URX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mutation:

Ja jag har fått svar och datorn blev nekad pga låst BIOS. Jag är 100% säker på att den inte var låst när jag skickade in den. De skickade en bild som bevis - och ja..den var låst. Efter många mail fram och tillbaka (de verkar ha som standard att endast skicka ett mail/dag) har detta blivit en långsam följetong. Tre gånger har de bland annat skrivit att jag måste ge dem lösenordet till BIOS för att de ska kunna låsa upp den, men det är ju de som låst den..och de verkar inte förstå det. . och där gick det tre dagar. Rätt frustrerande. De verkar knappt läsa det jag skriver, och de svarar inte på telefon. De senaste mailen har varit från en "Carla" som ska vara någon form av ansvarig på avdelningen. Jag har även länkat till biosbug.com och gett instruktioner om hur de kan låsa upp det den vägen, och idag så fick jag återigen "the device is blocked, without a password they are not able to audit the Trade in device. If you do not know the password, we will have to return you the device" .
BIOS verkar vad jag förstått inte logga något, annars borde man ju kunnat se när den låstes, eller iaf se från när det skett misslyckade inloggningar. Datorn var rätt billig, men checkade ändå av alla boxar. Antingen är det någon tekniker hos dem som råkat låsa BIOS (dock svårt av misstag), men mest troligt att de medvetet "förstört" den pga prisbilden. Det känns som det inte finns så mycket jag kan göra och känns som en uppenbar scam och HP har nog indirekt inget med detta att göra. Jag försökte dock även få tag på någon på HP men helt omöjligt det med. Fick prata med någon teknisk kundtjänst som gav mig en märklig e-postadress men där tog det stopp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaic:

Jag fick samma, fast i maj med kod MEMBER25MAY, så jag tror koden är personlig och inte fungerar för andra

Mycket möjligt men låter konstigt om alla får samma ,liknande kod 🙂 är ju inte speciellt stor variation på dessa verkar det som 🙂

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått något mail, men kan använda koden på elgiganten ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaic:

Testade nu, la en demopryl för 649:- korgen och fick 10% rabatt med koden : MEMBER25JULY

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

Tack för tipset.

Testade beställa, koden funkade utmärkt på redan rabatterade produkter. Obs, man såg inte rabatten på produkterna utan att totalkostnaden droppade med 10% och först när ordern var lagd så syntes 10% rabatt tydligt enligt mig.

Permalänk
Medlem

@payc @lime3003
Ajdå det där lät ju inte alls bra. Får se om de upptäcker nåt nytt problem med min dator också då.

Permalänk
Skrivet av Dubbelpanna:

Blev att jag köpte från sweclockers marknad istället. Bättre deals där!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mutation:

@payc @lime3003
Ajdå det där lät ju inte alls bra. Får se om de upptäcker nåt nytt problem med min dator också då.

Fick svar idag igen – de hade pratat med ansvarigt team och bekräftade att det var rätt dator, men de nekade fortfarande trade-in.
Jag påpekade att jag inte kommer acceptera en suddig bild på en random dator, särskilt när bilderna jag skickade tydligt visar att det inte finns någon skada.
Skickade även med en bild på hur paketet såg ut när jag skickade det samt hotade att dra in konsumentverket och HP för att jag anser att jag har inte skadat laptopen.

Så om vi är flera stycken här som har har blivit nekade, så kanske vi alla ta kontakt med HP och konsumentverket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Det går alldeles utmärkt att handla från Sunlu direkt. Har gjort det flera gånger.

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem
Skrivet av LANberg:

Köpte den här powerbanken från Anker i stället:
https://www.amazon.se/-/en/dp/B0CT3DDC2M?th=1
Ankern kostar (till extrapris) lika mycket som INIU:n till ordinarie pris: 229 kr.
Ankern är dessutom både mindre (volymmässigt) och lättare (200 g mot INIU:ns 250 g).
Nu återstår att se om den klarar att ladda min systemkamera via USB PD – annars får den åka tillbaka till Amazon. Jag köpte för ett tag sedan en annan 10 000 mAh-powerbank (M2) från GP som också skulle klara 22,5 W PD-laddning (kameran kräver minst 18 W), men det funkade tyvärr inte …

Köpte också denna tidigare och fick precis mail från Amazon att Anker återkallar dem. https://www.ankernordics.com/rc2506

Permalänk
Medlem
Skrivet av lime3003:

Fick svar idag igen – de hade pratat med ansvarigt team och bekräftade att det var rätt dator, men de nekade fortfarande trade-in.
Jag påpekade att jag inte kommer acceptera en suddig bild på en random dator, särskilt när bilderna jag skickade tydligt visar att det inte finns någon skada.
Skickade även med en bild på hur paketet såg ut när jag skickade det samt hotade att dra in konsumentverket och HP för att jag anser att jag har inte skadat laptopen.

Så om vi är flera stycken här som har har blivit nekade, så kanske vi alla ta kontakt med HP och konsumentverket.

Ja det hade varit bra om det är flera som gör någon form av anmälan. Det är ju inga jättepengar det handlar om,men känns fortfarande surt och det är mer av princip. Och det kanske är därför de tänker att de som blivit lurade(?) inte tycker det är värt tiden.
Jag har dessvärre inget bevis på att mitt BIOS faktiskt var upplåst när jag skickade den utan det är i så fall ord mot ord, till skillnad från dig som har bild på hur den såg ut innan. Jag spelade dock in en film på skick och att den faktiskt fungerade innan jag packade in den, men dessvärre inget på BIOS.