Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Skrivet av isbjoern:

Har spelat väldigt många timmar i handheld och inte varit med om en enda disconnect med joyconsen.

Ok tack för svar. Det kan ju vara för jag spelade när jag var ombord på flyget men ska testa här hemma om det hänser igen.

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

Har spelat 30 timmar Bravely Default handhållen, inga problem med frånkoppling.

Kontakten borde ske fysiskt om du har det inkopplat. Kolla om du fått in något skräp.

Tack för svar, ja precis dom är ju inkopplade så vore inte några problem tycker jag. Men ska kolla om de är dammigt, de är ju inte så gamla samt att dom sitter i väskan eller dockat läge i bokhyllan.

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Tack för recensionerna. Blir nog ett köp när jag hittat länkarna här i tråden.

Lycka till! här har du länk för skärmskyddet:
https://www.amazon.se/Spigen-Sk%C3%A4rmskydd-kompatibel-Insta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Tack för recensionerna. Blir nog ett köp när jag hittat länkarna här i tråden.

Spigen är ju väldigt dyr, men säkert bra.

Jag är nöjd med amFilm som är mycket billigare. Den täcker hela ytan ut i kanterna också.

https://www.amazon.se/amFilm-OneTouch-skyddsfilm-Switch-2025/...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Spigen har jag med. Man får med 2 st skydd i priset men det är lite dyrt egentligen. Ganska lätt att installera och man får med putsduk, putsmedel, skrapa för bubblor osv. Hade ett litet dammkorn på displayen efter installation, inga bubblar, men nu ser jag det inte längre.
Får se hur länge det håller... Läst bra om Amfilm med så hade nog testat den för hälften av priset idag.

Permalänk

verkar finnas väldigt många åsikter om vilket skärmskydd som är bäst... önskar sweclockers kunde göra ett gediget test i frågan...?

själv beställde jag BELLEMOND (har bra recensioner på amazon iaf) återkommer med recension
https://www.amazon.se/dp/B0DZMQ26LX?ref_=pe_111951831_1111173...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:
Skrivet av Squallie:

Spigen är ju väldigt dyr, men säkert bra.

Jag är nöjd med amFilm som är mycket billigare. Den täcker hela ytan ut i kanterna också.

https://www.amazon.se/amFilm-OneTouch-skyddsfilm-Switch-2025/...

Haha, tack ni båda för länkarna Tror jag kör på den billigare, även om jag till 90% kommer att lira i dockat läge kan det vara skönt att ha ett skydd men då spelar priset mer roll (har inga spel och de är så jävla dyra).

Däremot behövs en bärväska också Verkar finnas lika mycket val där också.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Garpen0:

Spigen har jag med. Man får med 2 st skydd i priset men det är lite dyrt egentligen. Ganska lätt att installera och man får med putsduk, putsmedel, skrapa för bubblor osv. Hade ett litet dammkorn på displayen efter installation, inga bubblar, men nu ser jag det inte längre.
Får se hur länge det håller... Läst bra om Amfilm med så hade nog testat den för hälften av priset idag.

Håller med, lite väl dyrt men skitsamma då switch2 har LCD och kan lätt repas ville jag ha något bra direkt.
Men de 3 bubblorna/dammkornen stör mig så kanske använder 2a skyddet 😅

Hur fan ska man få bort dammkorn HELT under installation?

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Haha, tack ni båda för länkarna Tror jag kör på den billigare, även om jag till 90% kommer att lira i dockat läge kan det vara skönt att ha ett skydd men då spelar priset mer roll (har inga spel och de är så jävla dyra).

Däremot behövs en bärväska också Verkar finnas lika mycket val där också.

Se där det fanns ett annat billigare alternativ som är minst lika bra. Varför inte!

Haha angående spel, du måste ju införskaffa lite spel ju 😂 finns massa bra beroende på vad du gillar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Leta upp ett clean room, läkemedelstillverkning t.ex.

Leta upp en så dammfri plats du kan (badrummet?), ha inte kläder som dammar och jobba snabbt och hoppas på det bästa är väl det mest realistiska .

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Brukar skapa imma i badrummet först genom varmvatten i dusch/handfat. Vänta 3-4 minuter tills fukten fångat allt damm. Sen sätter man sig halvnaken (ej underdel!) på toalettstolen och fixar skärmskyddet

Viktigt att se till så att putsduk m.m. inte släpper ifrån sig partiklar.

Medföljande tejp för att ta bort damm är också bra att använda sig av.

Finns en viss risk att skärmskyddet i sig drar åt sig damm när skyddsplasten dras av. Detta går att skölja bort under vattenkranen och någon droppe vatten på baksidan av skyddet gör det även lättare att applicera det på skärmen.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Leta upp en så dammfri plats du kan (badrummet?), ha inte kläder som dammar och jobba snabbt och hoppas på det bästa är väl det mest realistiska .

Man känner sig lite lustig när man sitter där vid matbordet i bara kallingar och drar av så gott man kan. Men blir bra resultat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Se där det fanns ett annat billigare alternativ som är minst lika bra. Varför inte!

Haha angående spel, du måste ju införskaffa lite spel ju 😂 finns massa bra beroende på vad du gillar!

Skaffade fyra spel men det blev ruskigt dyrt även om två är från Tradera Otroligt andrahandsvärde!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

franska amazon som är billigast på spel eller? funtar på bananza om det får bra omdömen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Ok jag ska kolla och testa om det fortfarande händer här hemma igen.

Tack för tips på powerbank! Jag brukar spela handheld oftast när jag flyger och har sällan spelat mer än 4h etc.

Mitt tidigare tips är mest lämpat till vildmarken.

Har för mig att denna powerbanken ska vara flygsäker (20000 mAh):
https://www.computersalg.se/i/21555422/ugreen-nexode-str%C3%B...

Köpte själv en sån när Inet sålde dessa för 699:- som medlemspris.

Har tröttnat lite på att USB-uttagen på tåg/flyg/bussar m.m. inte kan snabbladda mina prylar.

Permalänk
Skrivet av Mindfighter:

Haha läkemedelsrum hade varit nice.

Aight får se om jag gör ett nytt test med andra skyddet!

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av wargreymon:

Man känner sig lite lustig när man sitter där vid matbordet i bara kallingar och drar av så gott man kan. Men blir bra resultat!

I bara kallingar, mössa och netrilhandskar

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Skrivet av walkir:

Brukar skapa imma i badrummet först genom varmvatten i dusch/handfat. Vänta 3-4 minuter tills fukten fångat allt damm. Sen sätter man sig halvnaken (ej underdel!) på toalettstolen och fixar skärmskyddet

Viktigt att se till så att putsduk m.m. inte släpper ifrån sig partiklar.

Medföljande tejp för att ta bort damm är också bra att använda sig av.

Finns en viss risk att skärmskyddet i sig drar åt sig damm när skyddsplasten dras av. Detta går att skölja bort under vattenkranen och någon droppe vatten på baksidan av skyddet gör det även lättare att applicera det på skärmen.

Lycka till!

Hmm att sätta skyddet i badrummet har jag inte tänkt på. Kanske värt att testa.

Jag tror det var det som hände mig, att själva skärmskyddet fick damm under sig när jag drog loss den.
Förstör man inte skyddet om man sköljer med vatten? Jag lyfte första skyddet när jag applicera det för jag såg att det kom ett dammkorn där som ja kunde ta ut. Men precis vid högra nedre hörnet så har skyddet släppt lite.

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Skaffade fyra spel men det blev ruskigt dyrt även om två är från Tradera Otroligt andrahandsvärde!

Ja andrahandsvärdet är helt sjukt på nintendospel. Tradera är ganska dyrt + frakten om man jämför med helt nytt.

Vilka spel köpte du?

Permalänk
Skrivet av walkir:

Mitt tidigare tips är mest lämpat till vildmarken.

Har för mig att denna powerbanken ska vara flygsäker (20000 mAh):
https://www.computersalg.se/i/21555422/ugreen-nexode-str%C3%B...

Köpte själv en sån när Inet sålde dessa för 699:- som medlemspris.

Har tröttnat lite på att USB-uttagen på tåg/flyg/bussar m.m. inte kan snabbladda mina prylar.

Ah fattar. Tack för det andra tipset, Ugreen är bra!

Haha håller med man vill ha snabb laddning vid behov!

Permalänk

Använde mitt 2a spigen skärmskydd och det gick betydligt bättre men jag fick ändå luftbubblor som jag försökte få bort i flera minuter och lyckades.

Men även fast man tog en varmdusch och applicera skyddet därefter så fastnar det dammkorn på skärmskyddets baksida när man ska applicera det, så jag fick ta loss en liten bit och använda dammborttagaren och trycka ut resterande luftbubblor.

En annan sak som slog mig:
Jävlar vad skärmskyddet reflekterar, finns det något bra skydd som inte reflekterar lika mycket? Jag vet att jag störde mig på detta när jag satt och spelade ute i skuggan i 30 grader, men det får man leva med 😂 gamla gameboy glory days innan bakgrundsbelyst skärm kommer man ihåg!

Bild 1 är första försöket:

Bild 2 är andra försöket:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plurvski:

Hur har det gått för dig? Jag väntar fortfarande på att få reklamera/skicka in mitt Switch 2 som inte har funkat sen dag ett 😅

Idag , på en lördag, så fick jag sms från Postnord att nintendo har bokat en upphämtning av min retur till Nintendo.de.

Står dock nintendo se i sms. Skall bli intressant att se vart paket skickas.

Sjukt seg hantering av Nintendo.de dock.

Kontaktade dom den 16 juni för retur, den 18 juni skickade jag dom den efterfrågade information, dvs serienummer på konsolen, och idag den 5 juli fick jag information av upphämtning av paket, från Postnord, ingen mer info har kommit från Nintendo.de

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9110a:

Idag , på en lördag, så fick jag sms från Postnord att nintendo har bokat en upphämtning av min retur till Nintendo.de.

Kontaktade dom den 16 juni för retur, den 18 juni skickade jag dom den efterfrågade information, dvs serienummer på konsolen, och idag den 5 juli fick jag information av upphämtning av paket, från Postnord, ingen mer info har kommit från Nintendo.de

<Uppladdad bildlänk>

SE i detta fallet innebär bara att det är ett europeiskt företag, har inte med Sverige att göra: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Societas_Europaea

Det var någon tidigare i tråden som nämnde detta annars hade jag inte heller vetat

Permalänk
Medlem

Håller på att spela om Zelda Botw (fysisk utgåva) med ns2 upgrade genom deras online extended sub. Tog nu med switchen på resa och kan inte starta spelet med uppgraderingen utan att gå online först.

Det är hål i huvudet om det är ett always online drm på en handhållen enhet - men det borde det ha skrivits om på internet tycker jag så håller hoppet att det går att komma runt, någon som vet vad som pågår?

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Håller på att spela om Zelda Botw (fysisk utgåva) med ns2 upgrade genom deras online extended sub. Tog nu med switchen på resa och kan inte starta spelet med uppgraderingen utan att gå online först.

Det är hål i huvudet om det är ett always online drm på en handhållen enhet - men det borde det ha skrivits om på internet tycker jag så håller hoppet att det går att komma runt, någon som vet vad som pågår?

Säkert något med förändringen till att allt digitalt blev game key cards i april, man kan ju numera "låna ut" dlc till familjemedlemmar, till kostnaden då att du måste koppla dig online med vissa mellanrum. Tror det fanns något sätt att ändra till gamla varianten dock så kanske du kan se till att allt funkar offline som de ska utan detta systemet men som sagt, tror det var en grej, inte undersökt så noga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9110a:

<Uppladdad bildlänk>

Härligt att det har börjat hända saker för dig! ☺️ Jag väntar fortfarande på svar med vad jag ska göra med min konsol, varje gång man frågar hur det går så skickar dom det bara vidare säger dom, suck!🙃

Över tre veckor har detta tagit, men förhoppningsvis så kanske det löser sig inom en snar framtid med tanke på att det börjar rulla för dig nu 😀

Men måste säga att deras support är nog en av de värsta jag har upplevt tyvärr 🙃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plurvski:

Härligt att det har börjat hända saker för dig! ☺️ Jag väntar fortfarande på svar med vad jag ska göra med min konsol, varje gång man frågar hur det går så skickar dom det bara vidare säger dom, suck!🙃

Över tre veckor har detta tagit, men förhoppningsvis så kanske det löser sig inom en snar framtid med tanke på att det börjar rulla för dig nu 😀

Men måste säga att deras support är nog en av de värsta jag har upplevt tyvärr 🙃

Jag har nog mailat och frågat som 3-4 gånger, varje gång så kommer ett svar ganska snart, typ inom 24 timmar, att dom ber om ursäkt och att ärendet är skickat vidare, och så fort dom vet mer, så kommer dom höra av sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9110a:

Jag har nog mailat och frågat som 3-4 gånger, varje gång så kommer ett svar ganska snart, typ inom 24 timmar, att dom ber om ursäkt och att ärendet är skickat vidare, och så fort dom vet mer, så kommer dom höra av sig.

Exakt samma svar får jag, känns som ett autosvar som de använder 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Säkert något med förändringen till att allt digitalt blev game key cards i april, man kan ju numera "låna ut" dlc till familjemedlemmar, till kostnaden då att du måste koppla dig online med vissa mellanrum. Tror det fanns något sätt att ändra till gamla varianten dock så kanske du kan se till att allt funkar offline som de ska utan detta systemet men som sagt, tror det var en grej, inte undersökt så noga.

Ja det är min gissning med - att aktivera online licenses verkar ha löst det (peppar peppar)

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Ja andrahandsvärdet är helt sjukt på nintendospel. Tradera är ganska dyrt + frakten om man jämför med helt nytt.

Vilka spel köpte du?

Blev MKW (nytt), Jamboree (nytt), Captain Toad (beg) och Zelda BOTW (beg)
Jagar fler spel men ska snart till Polen, kanske är de billigare där?

Visa signatur