Vilket mobilabonnemang har ni och vad betalar ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

<Uppladdad bildlänk>

Detta är vad jag fick till som trogen 3 kund i 20 år

Ta bort inbytesmobilen så är det ju ungefär vad jag har med. Har också en surfpott 30GB för ett år.
vet inte hur länge jag varit kund hos 3. Men det är länge.

Men funderar och nämner varie år när de ringer att jag är väldigt sugen på Hallon. Har lite rabatt där med Hyresgästföreningen, eller om det var LO 🤔 nåja har rabatt där i alla fall. Har bara inte riktigt orkat att faktiskt byta.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Ta bort inbytesmobilen så är det ju ungefär vad jag har med. Har också en surfpott 30GB för ett år.
vet inte hur länge jag varit kund hos 3. Men det är länge.

Jag har 40gb i månaden just nu, bytte in en trasig samsung telefon och en huawei lur från 2019 som absolut ingen vill ha, det var ren återvinning

Använder tyvärr 25gb+ då vi ej har tillgång till FM Radio på jobbet så detta erbjudandet blev bra.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Vimla, 70kr/mån, 5GB tror jag. Kunde nog egentligen klarat mig på kontantkort. Surfar på jobbets sim gratis..

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag har Comviq 4GB senior för 129:- i månaden. Det är fullt tillräckligt, eftersom jag mest surfar på mobilnätet om jag ska swisha pengar eller visa bussbiljetten när jag reser.

Permalänk

Comviq 4GB för 129 kr i månaden.

Permalänk
Medlem

Halebop 8GB för 239kr

Har länge funderat på att byta till Fello, speciellt nu när dom har ganska så bra deal på billigaste abonnemanget

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

475kr för hela Familjen på Fello.

Jag: 105kr/månad 6gb
Frugan: 165kr/månad 16gb
Barn1: 95kr/månad 6gb
Barn2: 110kr/månad 8gb

Helt ok och bra signal även ute vid stugan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det blev ett byte till Fello, 10GB för 120kr i månaden efter kampanjen, 119kr billigare mot Halebop.
Många bäckar små

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

Comviq 55+ 8GB bundet i 12 månader 85kr tecknade förra veckan.

Visa signatur

OLED55C35LA.AEU

Permalänk

Finns det inte någon som har typ 3-5gb för under hundringen? Jag hittar bara Tellus och jag tycker inte de känns så seriösa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Finns det inte någon som har typ 3-5gb för under hundringen? Jag hittar bara Tellus och jag tycker inte de känns så seriösa.

https://www.bredband2.com/privat/mobiltelefoni/
3GB
85 kr/mån

12GB
135 kr/mån

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Hallon har både kontantkort och abonnemang för ungefär det du önskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Det blev ett byte till Fello, 10GB för 120kr i månaden efter kampanjen, 119kr billigare mot Halebop.
Många bäckar små

Gjorde exakt samma byte nyss. Hade Vimla ett tag men det funkar typ inte utanför stadskärnan i Norrland.
Halebop har höjt priserna sen jag tog abonnemanget. Började på 120kr och nu uppe vid 230kr för 3GB räckte inte långt.

Synd att man i princip bara har 3 val om man bor norr om Gävle. Telia, Telia, elle Telia. Ja, om man vill kunna använda telefonen utanför stadsgränsen.

Visa signatur

Gigabyte X870E | 32GB DDR5 6000M/T | Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D14 | RX 9070XT Pulse | Sound BlasterX AE-5 | RMe 850W

Permalänk
Medlem

Har Telenor Företag. Betalar inget utan det är företaget som betalar.

Positivt - Billigt (gratis), bra täckning i Stockholmsområdet och snabb surf
Negativt - Alltid tillgänglig för företaget/kunderna. Lite halvknackig täckning i Norrlands inland.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skrivet av leifn:

Hallon har både kontantkort och abonnemang för ungefär det du önskar.

Hallon går på tres nät och de är skit! Och kostar inte under hundringen.

Skrivet av SunQ:

Har Telenor Företag. Betalar inget utan det är företaget som betalar.

Positivt - Billigt (gratis), bra täckning i Stockholmsområdet och snabb surf
Negativt - Alltid tillgänglig för företaget/kunderna. Lite halvknackig täckning i Norrlands inland.

Vilken lyx! Hur får jag gratis företagsabonnemang?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drickz:

Gjorde exakt samma byte nyss. Hade Vimla ett tag men det funkar typ inte utanför stadskärnan i Norrland.
Halebop har höjt priserna sen jag tog abonnemanget. Började på 120kr och nu uppe vid 230kr för 3GB räckte inte långt.

Synd att man i princip bara har 3 val om man bor norr om Gävle. Telia, Telia, elle Telia. Ja, om man vill kunna använda telefonen utanför stadsgränsen.

Tele2 och Telenor har en yttäckning på 90% sedan minst 5 år tillbaka, så att de inte skulle täcka större delen av Norrland känns inte rätt. Telia har 92% yttäckning. De gånger jag har varit ovanför Gävle de senaste 10 åren har jag inte haft problem med täckningen och jag använder Tele2.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Tele2 och Telenor har en yttäckning på 90% sedan minst 5 år tillbaka, så att de inte skulle täcka större delen av Norrland känns inte rätt. Telia har 92% yttäckning. De gånger jag har varit ovanför Gävle de senaste 10 åren har jag inte haft problem med täckningen och jag använder Tele2.

Tele2 och Telenor (net4mobility) har usel täckning i nordvästra Skåne så länge det är utanför samhällena. Varför skulle den inte vara dålig i norrländska skogarna?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Har testat båda. Tele2 via jobbet och Telenor privat. Har tappat åtkomst till nätet tillräckligt ofta när jag varit utanför tätort för att aldrig ens överväga dom längre.

Exempel Vimla. Åker ringleden runt Umeå. Samtal bryts för att jag tappar kontakt med nätet.
Exempel Tele2. Arbetar på arbetsplats utanför Umeå. 10km utanför stadskärnan. Problem att ansluta till nätet.
Exempel båda. Många byggnader som är för stora och täta har bara repeaters för Telia.

https://www.telenor.se/support/driftinformation/mobiltelefoni...
https://www.tele2.se/tackningskarta
https://www.telia.se/support/tackningskarta

Visa signatur

Gigabyte X870E | 32GB DDR5 6000M/T | Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D14 | RX 9070XT Pulse | Sound BlasterX AE-5 | RMe 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drickz:

Har testat båda. Tele2 via jobbet och Telenor privat. Har tappat åtkomst till nätet tillräckligt ofta när jag varit utanför tätort för att aldrig ens överväga dom längre.

Exempel Vimla. Åker ringleden runt Umeå. Samtal bryts för att jag tappar kontakt med nätet.
Exempel Tele2. Arbetar på arbetsplats utanför Umeå. 10km utanför stadskärnan. Problem att ansluta till nätet.
Exempel båda. Många byggnader som är för stora och täta har bara repeaters för Telia.

https://www.telenor.se/support/driftinformation/mobiltelefoni...
https://www.tele2.se/tackningskarta
https://www.telia.se/support/tackningskarta

Är ju väldigt individuellt med täckning, men de gånger jag varit ovanför Gävle har jag som sagt inte haft problem med täckningen. aja. Jag har nog faktiskt varit på fler ställen där Telia haft dålig täckning än Tele2 (och då är det inte ens i Norrland)

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Hallon går på tres nät och de är skit! Och kostar inte under hundringen.

Vilken lyx! Hur får jag gratis företagsabonnemang?

Det är ju inte gratis för företaget
Men du jobbar på ett företag som har telefon som arbetsverktyg. Sen porterar du in ditt nuvarande nummer (om du vill behålla det) och vips har du gratis telefon.

Men det kräver också att telefonen är av väsentlig betydelse för din arbetsuppgift och att företaget har fast abonnemang (dvs fria samtal och surf).

Om det inte uppfyller kraven ovan så förmånsbeskattas man för värdet att ha ett telefonabonnemang.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Kolla in Fello dom kör med Telia.
https://www.fello.se/

Visa signatur

OLED55C35LA.AEU

Permalänk
Medlem

Halebop 199:- 50 GB.

Tog ett abb för två års, nu när tiden hade gått ut hade dem inget dem kunde erbjuda mig.
Så fick 50GB för 199:-

Kommer nog behålla detta abb forever.. och betala av nästa mobil direk.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 8 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drickz:

Gick från Telia till Comviq för 5 år sedan har bättre täckning där jag bor, norr om Gävle, med Comviq än med Telia. Så det är inte helt svart-vitt alla gånger, bor inte ens i en stadskärna, snarare tvärt om, över en mil utanför.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Just nu 3 Flexibel obegränsad (inkl 3 världen, fri surf i ett gäng länder utanför EU). 429 kr/mån + extra användare 89 kr. Så 264 kr/mån per person.

Vi bytte Telia -> Tele2 -> Tre, för att Telia inte hade fri surf utanför EU. Men Tele2 hade märkbart sämre mobilnät, så helst vill vi tillbaka till Telia.

Permalänk
Medlem

Telenor familjeabonemang
189kr/mån, obegränsad surf i Svea rike (100GB/mån fritt inom EU och UK)
Finns möjlighet att inkludera tele för mindre kostnad men jag köpt en Oneplus (9 pro) separat som jag är hyfsat nöjd med.
(tror morsan plockade ut en ny iphone för 2½ år sedan och hon betalar 350-ish i månaden)

Priset har ökat 49kr/mån sedan 2010 så kommer inte gnälla över det.

Permalänk
Medlem

Det verkar som att Halebop är klart dyraste alternativet förut var det tvärtom.

Visa signatur

OLED55C35LA.AEU

Permalänk
Medlem

Tre 99 kr/månad. Fria SMS/samtal, 5 GB data. Bundet 24 mån.

Permalänk
Medlem

Jag skaffade Fello för att få det billigaste abonnemang som använder Telias nät då tele2 och Telenor fungerar skit ute på landet. Jag blev så nöjd över hur bra Fello är och har nu fått med många vänner och nästan hela familjen, fick precis 20GB för 180kr/mån och jag kan spara 100gb med surf.

Jag vet att detta låter som en betalt inlägg, men jag är så nöjd.

Visa signatur

Programmerar och spelar (inte samtidigt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joke7P:

Jag skaffade Fello för att få det billigaste abonnemang som använder Telias nät då tele2 och Telenor fungerar skit ute på landet. Jag blev så nöjd över hur bra Fello är och har nu fått med många vänner och nästan hela familjen, fick precis 20GB för 180kr/mån och jag kan spara 100gb med surf.

Jag vet att detta låter som en betalt inlägg, men jag är så nöjd.

Nu var det länge sedan jag var på mitt kollo, men under de åren jag var på mitt kollo så hade Telia, tillsammans med Tre i princip ingen täckning där. Tele2 hade helt ok täckning för samtal och sms. Det här med täckning är väldigt individuellt. Hade en vän där som frågade mig flera gånger om han kunde använda min telefon för han hade ingen mottagning på sin telefon då han hade Telia

Visa signatur

Permalänk

Tele2 Obegränsad Premium där det även ingår ett flertal streaming tjänster, har även två extra datakort varav ena sitter i en router på
landet och andra i grabbens surfplatta. Betalar 349kr/mån men får ringa och "säga upp" det var 6/12 månad beroende på säljaren jag får prata med.