Permalänk
Medlem

Hulkenberg ❤️❤️❤️
Shit va kul!

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Hulkenberg ❤️❤️❤️
Shit va kul!

Källa: formuladank på reddit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Har jag fel eller är det hans första podium?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Har jag fel eller är det hans första podium?

enligt wikipedia:

Entries 242 (239 starts)
Championships 0
Wins 0
Podiums 1
Career points 608
Pole positions 1
Fastest laps 2

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Trodde inte det skulle hända i haas. Han har ju suttit i bilar han borde tagit podium i tidigare men till synes inte riktigt pallat för trycket när lägena uppkommit.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Trodde inte det skulle hända i haas. Han har ju suttit i bilar han borde tagit podium i tidigare men till synes inte riktigt pallat för trycket när lägena uppkommit.

Skulle han inte vunnit Brasilien 2012 om inte Hamilton hade körde på hanom?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Hulken kör för Sauber. Men ja han har suttit i bättre bilar. Tog väl nån pole tidigt i karriären med Williams om jag minns rätt.
Ändå kul för honom på ålderns höst

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Skulle han inte vunnit Brasilien 2012 om inte Hamilton hade körde på hanom?

Jag var faktiskt tvungen att kolla om på highlights från 2012 bara för det.
Han föll tyvärr på eget grepp. I ledning så spann han först så att Hamilton kunde smita förbi. Några varv senare gjorde Hulken ett försök i kurva 1, men tappade greppet och gled ut i Hamilton och det blev kontakt. Om man ska skylla på någon (annan är Hulken själv) så är det väl de två varvade bilarna som gjorde situationen än mer komplex.

Permalänk
Medlem

Han hade ett race på nurburgring go också men spann av på eget bevåg. Förvisso inte den enda i det racet

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Han hade ett race på nurburgring go också men spann av på eget bevåg. Förvisso inte den enda i det racet

Jo han har varit nära pallplaster bra många gånger men alltid något som har gått fel.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D

Permalänk
Medlem

Sjukt najs race.

Rookie noobsen klarade inte av regnet.

Höjdpunkten var definitivt hulk på pallen.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Sjukt najs race.

Rookie noobsen klarade inte av regnet.

Höjdpunkten var definitivt hulk på pallen.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo

Permalänk
Medlem

Christan horner har fått kicken från Red Bull. Kan det vara så att misslyckades att övertala Verstappen att stanna kvar?

https://www.skysports.com/f1/news/12433/13394427/christian-horner-red-bull-f1-team-principal-sacked-after-20-years-in-charge-of-milton-keynes-outfit

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Christan horner har fått kicken från Red Bull. Kan det vara så att misslyckades att övertala Verstappen att stanna kvar?

https://www.skysports.com/f1/news/12433/13394427/christian-horner-red-bull-f1-team-principal-sacked-after-20-years-in-charge-of-milton-keynes-outfit

Jag tänker tvärtom, för att Max ska stanna måste Horner försvinna. Verstappens har länge velat bli av med Horner.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • 64 GB Vengeance LPX • Sapphire Nitro+ 7900 XT
⌨️ ⇢ AKB Vero • Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ DeathAdder V3 Pro • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Skrivet av Zmt:

Jag tänker tvärtom, för att Max ska stanna måste Horner försvinna. Verstappens har länge velat bli av med Horner.

Jag har hört något rykte om att Verstappen skulle ha något i sitt kontrakt som tillät honom att bryta det om visst resultat inte uppnåtts innan halva säsongen var slut.

Men det är ju som sagt ett rykte.

Ska bli spännande att se vad det här får för efterverkningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

åfan...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zmt:

Frågan är väl vad någon annan ska kunna göra bättre.
Sedan Newey drog har de ju gått stadigt nedåt..
Tror Verstappen gör bäst i att ta Mercedes erbjudande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av taliz:

Frågan är väl vad någon annan ska kunna göra bättre.
Sedan Newey drog har de ju gått stadigt nedåt..
Tror Verstappen gör bäst i att ta Mercedes erbjudande.

Team verstappen får mer att säga till om och dem har väl en plan gissar jag.
Max har ju tidigare sagt saker som att han inte vill jobba med någon annan än GP, avsluta i RB etc.
Att få bort Horner kan vara den där sista grejen som dem jobbat mot för att bli ännu starkare i RB och slippa maktkampen.

Sen rent sportsligt så ser ju en Max i Merca just nu mer intressant ut om man vill vinna mer titlar.

Det lär väl komma ut framöver hurvida Max stannar om/när Russell får förlängt osv.

EDIT: såg klipp från Viaplay med Janne, där pratar man om att det är pga resultat endast och att man nu vill bygga pm snabbt. Isf tror jag mer på Max i merca än innan.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • 64 GB Vengeance LPX • Sapphire Nitro+ 7900 XT
⌨️ ⇢ AKB Vero • Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ DeathAdder V3 Pro • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Jag har hört något rykte om att Verstappen skulle ha något i sitt kontrakt som tillät honom att bryta det om visst resultat inte uppnåtts innan halva säsongen var slut.

Men det är ju som sagt ett rykte.

Ska bli spännande att se vad det här får för efterverkningar.

Ska tydligen vara om Red Bull är lägre 3a i konstruktörsmästerskapet efter Spa då får han bryta kontraktet i förtid annars blir han kvar. Går ju självklart för Mercedes att köpa ut honom men då behåller dom nog Russell istället.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D

Permalänk
Medlem

Jag tror att Max antingen går till Mercedes på ettårskontrakt eller tar ett sabbatsår och satsar på annan motorsport.

När 2026 säsongen är över kommer man tydligt se vilket lag som fått till en bra bil och Max kan väl nästan i princip välja vilket team han vill köra för då.

Har svårt att se att han stannar i Redbull då de redan tappat så mycket folk och bilen (som ändå i grunden är designad av Newey) presterar så dåligt.

Permalänk
Medlem

En annan sak som kryddar till situationen ytterligare är att Mercedez-Bens chairman och CEO har gått ut och sagt att summan som krävs för att köpa loss Max från sitt nuvarande kontrakt på ca 100 miljoner euro inte är ett problem för mercedes...
Jag blir nog mer förvånad nu om max väljer att stanna i RB än går till merca.
Russel lär ju inte kunna sova avslappnat för tillfället...

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5700X3D (Arctic Liquid Freezer III 280mm) RAM: Corsair Vengeance LPX CL18 3600 MHz (4x8gb)
Mobo: ASUS Strix B550-F Gaming Gpu: ASUS Prime 5070 ti OC
PSU: Corsair RM750X V2 Lagring: WD SN750 1tb, MX500 1tb, WD HDD 2tb

Permalänk
Medlem

Tror man får tänka på att det blir en komplett nystart 2026 med nya föreskrifter och reglemente och i samband med det kommer Max inte lämna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Och Horner borta från red bull sedan igår, tror max blir kvar där nu en reboot på hela teamet

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Tror vi Horner försvinner ur F1 eller byter han bara tröja? Ferrari ser ju ut att kunna behöver lite ordning och reda för att nämna ett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osmanix:

En annan sak som kryddar till situationen ytterligare är att Mercedez-Bens chairman och CEO har gått ut och sagt att summan som krävs för att köpa loss Max från sitt nuvarande kontrakt på ca 100 miljoner euro inte är ett problem för mercedes...
Jag blir nog mer förvånad nu om max väljer att stanna i RB än går till merca.
Russel lär ju inte kunna sova avslappnat för tillfället...

Russel har inget kontrakt för 2026 så han ligger nog och vänder och vrider på sig redan.

Jag hade alltid trott att Max skulle komma till Aston Martin och Adrians nyaste bygge, det hade varit en intressant vändning. Jag tror nog att jag är Team Mercedes nästa säsong (Då jag följer med vart Max går). Har lite Redbull Merch över om någon vill köpa

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem

Russel och Max byter väl i så fall plats kan jag tänka mig. Frågan är vart Horner tar vägen nu? Hamilton lär väl inte vara alltför nöjd i sin röda bil, Vasseur kanske får flytta på sig?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Nvidia 1660 Super Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Rival 3 Ljud:Creative SB GS3
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Russel och Max byter väl i så fall plats kan jag tänka mig. Frågan är vart Horner tar vägen nu? Hamilton lär väl inte vara alltför nöjd i sin röda bil, Vasseur kanske får flytta på sig?

Holländsk media (med viss insyn i RBR) spekulerar i att Horner kan dyka upp som delägare och team-boss för Alpine.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Holländsk media (med viss insyn i RBR) spekulerar i att Horner kan dyka upp som delägare och team-boss för Alpine.

Hade varit kul om Alpine fått ett lyft... Många faktorer förutom stallchef som bidrar till uppgång/fall men kanske att Horner också skulle få sig ett lyft vid stallbyte.

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se Gasly med en Mercedes-Benz motor nästa år.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Finns inte en chans i världen att ett så profilerat franskt team - med tillhörande horribelt fransk organisation - tar in en väldigt brittisk britt som kapten av skutan.