Vad är min begagnade skärm/TV värd?

Permalänk
Skrivet av edson:

10år gammal modell med 1080p lär inte ge några större slantar oavsett skick. Några symboliska hundralappar på sin höjd tror jag.

Ungefär det jag misstänkte tyvärr, tack för snabbt svar!

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 7800X3D | GPU: GeForce RTX 4070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av shredster:

Funderar på att sälja min TV som har några år på nacken. Den är i mycket bra skick och är knappt använd trots sin ålder.
Undrar om man kan få någonting för den överhuvudtaget?
Sony Bravia KDL-55W808C

FB eller Blocket, sätt ut den för 500:- å låt folk pruta lite..

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Hej!
Har en LG 27UL650-W inköpt dec 2020
4k IPS HDR
Har stått för det mesta i en garderob senare åren.

Tror ni att jag kan få 2000-2500kr för den?

Visa signatur

Laptop: Ja
Mobil: Ja
Internet: Ja

Permalänk
Medlem

Vad kan man få för denna skärm?
Fint skick och inga döda pixlar, allt följer med plus originalkartong.
Inköpt 2024-06-28
https://www.webhallen.com/se/product/355761-Samsung-Odyssey-G...

Kan den vara värd 500-1000kr?
Tänkte höra här först och sen lägga ut den på marknaden. Jag har köpt en större skärm så denna ligger nerpackad.
Mvh Mange

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plapo:

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Hej!
Har en LG 27UL650-W inköpt dec 2020
4k IPS HDR
Har stått för det mesta i en garderob senare åren.

Tror ni att jag kan få 2000-2500kr för den?

Jämför du med en motsvarande LG-modell, LG UltraFine 27UQ850V som har hyfsat liknande specs så
kanske du borde få runt 50% av nypriset ja och då landar du på summorna du uppgett.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13583567

Sedan finns det andra märken och modeller som ligger en del lägre, till exempel Dell S2721QSA som verkar hyfsat motsvarande LG:n.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=10143862

Skulle kanske börja på runt 2000kr beroende på säljplats med viss prutmån!

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Vad kan man få för denna skärm?
Fint skick och inga döda pixlar, allt följer med plus originalkartong.
Inköpt 2024-06-28
https://www.webhallen.com/se/product/355761-Samsung-Odyssey-G...

Kan den vara värd 500-1000kr?
Tänkte höra här först och sen lägga ut den på marknaden. Jag har köpt en större skärm så denna ligger nerpackad.
Mvh Mange

Kostar 2000kr ny i dagsläget så absolut, mellan 500-1000kr borde du kanske kunna få ut.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6465165

Permalänk
Medlem

Vad skulle jag kunna få för den här? En 65" Sony XH90 köpt 2020 för 12 000 kr, Normal användning! Hade den fungerat med VRR i FALD skulle jag behållt den ett tag, Men stör mig på den lilla detaljen och vill byta upp mig till någon OLED!

https://www.sony.se/electronics/tv-apparater/xh90-series

Permalänk
Medlem
Skrivet av Backlan:

Vad skulle jag kunna få för den här? En 65" Sony XH90 köpt 2020 för 12 000 kr, Normal användning! Hade den fungerat med VRR i FALD skulle jag behållt den ett tag, Men stör mig på den lilla detaljen och vill byta upp mig till någon OLED!

https://www.sony.se/electronics/tv-apparater/xh90-series

Hej,

Tänker att du utgår från minst -50% av nypris och kanske något lägre med tanke på att den är ~5år gammal.
Skulle kanske sätta ut den för runt ~5000kr beroende på säljplats med viss prutmån.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Sony KD65A87 OledTV, inköpt oktober 2021, nypris 29995:-, vad kan jag begära för den, mellan tummen o pekfingret

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Kostar 2000kr ny i dagsläget så absolut, mellan 500-1000kr borde du kanske kunna få ut.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6465165

Fick 1000kr 👍🏼

Permalänk
Medlem
Skrivet av TonyM:

Sony KD65A87 OledTV, inköpt oktober 2021, nypris 29995:-, vad kan jag begära för den, mellan tummen o pekfingret

65” OLED med några år på nacken. Utgå från B4/C4 skulle jag säga. Halva dessa ger kanske 6-10k som rimligt spann

Permalänk

Haloj, vill uppgradera tv:n till en ny OLED och ska därför sälja den gamla. Vad tror ni jag kan få för en 65" Samsung Q80T, inköpt 2021? Minns inte priset men har för mig att jag gav runt 10k.

Permalänk
Medlem

Jag har en 11 år gammal Samsung 50" HD 3D-TV. Den är från 2014. Vad kan den vara värd nu? Den kostade 9500 kr när jag köpte den. Jag har en projektor nu så behöver inte TV:n.

Permalänk

typ 500:-...

1. 1080p eller om det t.om. är 720p upplösning är inte speciellt efterfrågat på tv längre.
2. 3D är utdött och görs nästan inget filmmaterial som stödjer det längre.
3. 11år. är väldigt gammalt för en plattv och sannolikt att den kan lämna in i morgon med tanke på att senaste 20 åren ska man inte räkna med att en tv håller längre än vad garantin är lång.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

typ 500:-...

1. 1080p eller om det t.om. är 720p upplösning är inte speciellt efterfrågat på tv längre.
2. 3D är utdött och görs nästan inget filmmaterial som stödjer det längre.
3. 11år. är väldigt gammalt för en plattv och sannolikt att den kan lämna in i morgon med tanke på att senaste 20 åren ska man inte räkna med att en tv håller längre än vad garantin är lång.

Jag misstänkte det. Jag funderar på att ställa den i återvinningsrummet med en skylt bortskänkes, fungerar.

Det finns säkert någon som blir glad.

Permalänk
Skrivet av Pruttmuff:

Jag misstänkte det. Jag funderar på att ställa den i återvinningsrummet med en skylt bortskänkes, fungerar.

Det finns säkert någon som blir glad.

bättre å slänga upp den i nån lokal facebook grupp eller nått annars å se om nån nappar annars med upphämtning är ju gratis att anonsera där och inte omöjligt att de e nån student eller nått med tight budget som behöver en tillfällig tv till studentboendet.

vill minnas att plocka grejor ur soprum är egentligen klassat som stöld så står farbror blå där när du bär ut tv´n eller fastnar på en övervakningskamera i kombination med en nitisk hyresvärd kan man teoretiskt åka dit för stöld.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Värderingshjälp Asus PG35VQ

Hej på er!

Skaffade ny, större skärm som jag håller på utvärdera om jag trivs med; behåller jag den så kommer jag förmodligen göra av mig med min PG35VQ. Har lite svårt att uppskatta vad som skulle vara en rimlig värdering för den dock.
Värstingskärm när det begav sig, med nypris en bit över 20kSEK. Än idag en ruggit bra skärm, men med ett antal år på nacken och det händer ju en massa på bildskärmsfronten med avseende på responstider, uppdateringsfrekvenser, OLED osv.

Vad hade varit ett rimligt pris anser ni? Skärmen har sett måttlig användning, dvs någon/några timmar om dagar (mer när jag har jobbat hemifrån). Inga döda pixlar.

Tackar på förhand för åsikter/hjälp

//J

Permalänk
Permalänk
Medlem

Släng upp den på marknaden med budgivning så löser det sig

Permalänk
Medlem

Tack, ska be en mod att flytta ditt inlägget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dryad:

Hej på er!

Skaffade ny, större skärm som jag håller på utvärdera om jag trivs med; behåller jag den så kommer jag förmodligen göra av mig med min PG35VQ. Har lite svårt att uppskatta vad som skulle vara en rimlig värdering för den dock.
Värstingskärm när det begav sig, med nypris en bit över 20kSEK. Än idag en ruggit bra skärm, men med ett antal år på nacken och det händer ju en massa på bildskärmsfronten med avseende på responstider, uppdateringsfrekvenser, OLED osv.

Vad hade varit ett rimligt pris anser ni? Skärmen har sett måttlig användning, dvs någon/några timmar om dagar (mer när jag har jobbat hemifrån). Inga döda pixlar.

Tackar på förhand för åsikter/hjälp

//J

Du bör utgå från vad skärmar med liknande specifikationer kostar nya idag.

Även om det är en bra skärm för tiden så osäkert om någon vill betala några jättesummor för detta med tanke på åldern.

34-35" med WQHD-upplösning 3440 x 1440 och VA-panel har kommit ner rejält i pris och hittar modeller som är hyfsat snarlika (något lägre Hz) för runt 3000-4000kr.

Filter från Prisjakt:
https://www.prisjakt.nu/c/datorskarmar?544=25920&r_7044=140-5...

Skulle kanske säga utgångspris på mellan 2000-3000kr beroende på säljplats och hur mycket tid du vill lägga ner.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Du bör utgå från vad skärmar med liknande specifikationer kostar nya idag.

Även om det är en bra skärm för tiden så osäkert om någon vill betala några jättesummor för detta med tanke på åldern.

34-35" med WQHD-upplösning 3440 x 1440 och VA-panel har kommit ner rejält i pris och hittar modeller som är hyfsat snarlika (något lägre Hz) för runt 3000-4000kr.

Filter från Prisjakt:
https://www.prisjakt.nu/c/datorskarmar?544=25920&r_7044=140-5...

Skulle kanske säga utgångspris på mellan 2000-3000kr beroende på säljplats och hur mycket tid du vill lägga ner.

Lycka till!

Jag är med på resonemanget
Om jag förstår rätt så var det FALD 512 zones samt HDR1000 som gjorde att denna var så dyr jämförd med skärmar med i övrigt liknande specs.

Får se vart det landar.

Permalänk
Medlem

@Dryad: Helt med! Då gäller det att hitta en köpare som uppskattar dessa egenskapar och ev. är beredd att betala lite extra för det även begagnat.

Permalänk

En TV/Monitor är värd det en köpare kan tänka sig att betala. Följ mig för mer tips.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite V2 | Processor: AMD Ryzen 5 5600 |
RAM: 32 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | Grafikkort: Radeon™ RX 6700 XT MECH 2X 12G OC | Chassi: Montech X3 Mesh | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Hdd: 1TB WD Blue SN550 NVMe| Speldisk: Kingston NV2 2TB| Monitor: Gigabyte G32QC 32"|

Permalänk
Medlem

Jag undrar vad min Qnix QX2710 skulle vara värd

Bara en DVI-DL port, klarar ingen annan upplösning än 2560x1440, kan "överklockas" till 96 Hz utan artefakter och har i perioder klarat 120 Hz men ger ibland lite gröna artefakter.
Jag kan inte använda den med mitt nya grafikkort, och jag skaffade nytt grafikkort för att få HDMI 2.1.
Så tydligen var det mellan DVI och HDMI 2.1 jag fick välja.

Jag kanske skulle ge 500 spänn för den idag. Jag köpte den väl för 2500 tror jag, med lite avgifter ovanpå det kanske.

Visa signatur

5820k 4,2 GHz @ 1,220 V
6950 XT undervolt

[FAQ: Formatera text i inläggen med BB-kod]

Permalänk

Sålde min LG-34UM95-P i Höstas för 1500kr till en Ps4 spelare.
https://www.lg.com/global/business/monitor/monitor-products/l...
Den fyllde 10 år! Jag hade haft den i 7-8 år och köpte den för 4000kr begagnad.
Det priset då var magiskt bra, Den har haft otrolig potential i färger när jag kalibrerat den.
Men till och med den blev sämre med tiden och 60hz är såklart lågt i dagens mått.

Men helt klart ett bra köp, bra sälj också!

Min nya 38" LG 38GN950 för 6500kr 3880x1600 160hz, Var inte ett dåligt begagnat köp heller!

Visa signatur

▂▃▄▅▆▇█▓▒░ -= In Trance We Trust =- ░▒▓█▇▆▅▄▃▂
38" LG 38GN950 | Intel i7 8086K Limited Edition | 32GB 3600DDR4 | RTX 3060 12GB | 2x1TB WD BLACK SN750 / 2x500GB 850 EVO | AUDIO PRO T8 ADDON

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Jag undrar vad min Qnix QX2710 skulle vara värd

Bara en DVI-DL port, klarar ingen annan upplösning än 2560x1440, kan "överklockas" till 96 Hz utan artefakter och har i perioder klarat 120 Hz men ger ibland lite gröna artefakter.
Jag kan inte använda den med mitt nya grafikkort, och jag skaffade nytt grafikkort för att få HDMI 2.1.
Så tydligen var det mellan DVI och HDMI 2.1 jag fick välja.

Jag kanske skulle ge 500 spänn för den idag. Jag köpte den väl för 2500 tror jag, med lite avgifter ovanpå det kanske.

10+ år gammal Koreaskärm som inte klarar HDMI eller DP faller på Sweclockers under kategorin "bortskänkes" / elektronikskrot.

Du kan säkert lura någon stackare på Blocket eller Marketplace men inte här och några 500kr blir svårt.
~Någon hundralapp möjligtvis men tveksamt.

Permalänk
Medlem

Har en Acer Predator X34. 34 tum bred IPS med Nvidia G-Sync modul.
Vad kan en sådan vara värd idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akilles82:

Haloj, vill uppgradera tv:n till en ny OLED och ska därför sälja den gamla. Vad tror ni jag kan få för en 65" Samsung Q80T, inköpt 2021? Minns inte priset men har för mig att jag gav runt 10k.

Tänker att du utgår från vad en 65" Q80D (2024)-modell kostar ny idag (~Runt 10k enligt länk) och gör det sedvanliga prisavdraget på -50% och kanske något mer baserat på ålder.

Då landar vi på mellan 3000-4500kr beroende på säljplats, prutmån och brådska att sälja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irdeto:

Har en Acer Predator X34. 34 tum bred IPS med Nvidia G-Sync modul.
Vad kan en sådan vara värd idag?

Fin skärm för sin tid men modellen lanserades för runt ~10 år sedan så börjar bli till åren.

WQHD-skärmar i 34" har sedan dess kommit ner rejält i pris och går att hitta nya för mellan 3000-4500kr.

Förvisso kör merparten (om inte alla) av dessa skärmar VA-paneler men kommer å andra sidan upp i höga Hz på ~180Hz.

Uppskattar värdet till runt ~2000-2500kr om du hittar rätt köpare och säljplats. Osäker på ålder på skärmen men utgår från att du haft en i minst 5år iaf och då börjar är det svårt att få ut några jättesummor.

Lycka till!