Permalänk
Medlem
Skrivet av reaperishere:

Nej snälla inga mer remakes

En remake är inte fel om det inte bara handlar om att klistra på rtx och stöd för nyare upplösningar.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.

Permalänk
Medlem

Jag spelar CS (det som är senaste versionen då) i 1 trekvart/45 min per år, alltid älskat och spelat betydligt mer Battlefield: vietnam|1942|del 3|Bad Company 2|2142.

Jag önskar att BF6 blir som CS/counter-strike i den andemeningen att man kan hoppa in snabbt, välja bana & köra med bottar pang ping ett par rundor. Multiplayer kan jag tänka mig spela ifall jag hittar en server med friska vuxna så där blir det inget.

Visa signatur

AMD Radeon RX 6400 - 2k 60 fps - med/high.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sixten64:

Jag spelar CS (det som är senaste versionen då) i 1 trekvart/45 min per år, alltid älskat och spelat betydligt mer Battlefield: vietnam|1942|del 3|Bad Company 2|2142.

Jag önskar att BF6 blir som CS/counter-strike i den andemeningen att man kan hoppa in snabbt, välja bana & köra med bottar pang ping ett par rundor. Multiplayer kan jag tänka mig spela ifall jag hittar en server med friska vuxna så där blir det inget.

I CS (matchmaking som alla kör typ) så går de ju inte att lämna utan att få något straff.

I dagens Battlefield så kan man hoppa in o spela hur länge man vill. 10 minuter eller flera timmar. Du kan även välja bana och köra med dina bottar om du vill det, men vet inte riktigt varför.

Att BF ska bli mer som CS tror jag ingen vill, från båda sidorna av åsikter inom BF

Permalänk
Medlem

"Vad tror du om årets Battlefield-spel?"
Mediokert som bäst. Flopp.

Visa signatur

Arch | 2x1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 6950XT | 64GB@6GHz | 2x4TB SN850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Ser onekligen bättre ut en 2042. Gillar också

De skulle verkligen få försöka för att göra en sämre titel än 2042.

Har noll förtroende men hoppas på att bli positivt överraskad.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Första kartan avslöjad, typ.

Gibraltar, som även finns med i Battlefield 2142 med en teoretisk konflikt mellan PAC och EU trupper.

<Uppladdad bildlänk>

Oh my, den bilden (näst sista) fick mig att tänka på mormors bordsunderlägg med Gibraltar som "tryck". Totalt ingrott i pannan sen man var barn 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

De skulle verkligen få försöka för att göra en sämre titel än 2042.

Har noll förtroende men hoppas på att bli positivt överraskad.

Enligt EA själva så sålde 2042 ändå 22 miljoner mot Battlefield 1 med en bit över 30 miljoner. Så 2042 är inte så dåligt trots allt som dem alla / många säger / anser. Men smaken är som baken. Många vill ha att nästa Battlefield ska vara en remake, lägg ner bara den tanken för det kommer det inte bli.

Permalänk
Medlem

Kul om man blir positivt överraskad!
Skulle definitivt kunna ge det här spelet en chans nu när man är trött i kropp och själ på kvällarna och bara vill in och aima lite typ, men i något annat spel än Quake och Doom

Visa signatur

i7 12700k oc+delid under utveckling | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | RX 7800xt
https://valid.x86.fr/uudh64 (gammal, men trevlig, cpu-z validator)

Permalänk
Medlem

Hoppas på att "Rush" game modet kommer tillbaka, med plant o defuse. Känns mycket roligare att jobba mot två objekt och hela tiden jobba sig fram på mappen successivt.

Aldrig gillat conquest där man hjärndött springer efter kontroll av 5 noder. Så fort man lämnar en zon tar fienden den, om man stannar tar fienden dom andra.

Visa signatur

CPU: Intel i9 13900K 5.6Ghz, GPU: MSI 4090 SUPRIM X, MB: Gigabyte z790 Aorus Elite, Minne: 32Gb Corsair Vengance 6000mhz, Chassi: Fractal Design 7 Compact, Disk: Kingston kc3000 2tb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompatomp:

Hoppas på att "Rush" game modet kommer tillbaka, med plant o defuse. Känns mycket roligare att jobba mot två objekt och hela tiden jobba sig fram på mappen successivt.

Aldrig gillat conquest där man hjärndött springer efter kontroll av 5 noder. Så fort man lämnar en zon tar fienden den, om man stannar tar fienden dom andra.

Blir inte så hjärndött om man har mindre players, 12-32p. Kan bli riktigt jäkla kul samarbete då. Men håller med om 64-128p… blir som ett enda team deathmatch kaos

Permalänk
Medlem

jag hade hoppats att 2042 skulle ha lite 2142 vibbar, om något bör DICE göra en remake of sci-fi 2142, många timmar man plöjt ner på att spela i mechs!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, Zotac rtx3070 8gb, 11900K, TR Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 180Hz MSI 1080p 24", 3060ti 8gb, Ryzen 5700X3D,Peerless assassin 120 , Msi b550 pro vdh wifi, 32gb 3600 corsair, 1tb P9a1 + mer lagring, Corsair vengeance 750w, phantek p400a
3rd PC Asus rtx4060, ryzen 5600, MSI b550 pro vdh, 32GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 1tb mx500, MSI MAG650w. HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400
Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME

Permalänk
Medlem

Kan bli bra men vi får väl se. Inga förbeställningar!

Hoppas på återgång till serverbrowsers som fanns i BF4 där man kunde filtrera på massa olika saker.

Vill ha tillbaka communitystyrda servrar med mycket valmöjligheter där admins var inne på servrarna och kickade fuskare, man kunde rösta på nästa bana i chatten osv. Kunna välja Metro Only servrar där admins stängt av användning av granater eller begränsat hur många snipergevär det kunde vara på vardera lag osv osv... Sen kanske man var sugen på stor bana med alla fordon så hoppade man in på en Big Maps Only server. Vissa servrar drog man upp spawntiden på fordon så att det var mer viktigt att vara taktisk och skydda fordonen, inte använda t.ex. jetplanen som transportmedel. Med mera, med mera

Populära servrar och inställningar levde vidare och de dåliga dog ut, tyckte det funkade riktigt bra!

För min del var 32 spelare perfekt. Tyckte att det blev för stökigt med 64 och att ens squad inte påverkade så mycket när det blev 64 spelare på kartorna. Tror det var i BF1 som man ändrade till 64 som minimum, minns inte riktigt?

Skulle även som någon annan sa i tråden vilja att tempot dras ner lite igen, mer som det var i Bf4. Spelen drogs mer åt Call of duty hållet, det kändes som man ville fånga deras spelare med.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av milky81:

Kan bli bra men vi får väl se. Inga förbeställningar!

Hoppas på återgång till serverbrowsers som fanns i BF4 där man kunde filtrera på massa olika saker.

Vill ha tillbaka communitystyrda servrar med mycket valmöjligheter där admins var inne på servrarna och kickade fuskare, man kunde rösta på nästa bana i chatten osv. Kunna välja Metro Only servrar där admins stängt av användning av granater eller begränsat hur många snipergevär det kunde vara på vardera lag osv osv... Sen kanske man var sugen på stor bana med alla fordon så hoppade man in på en Big Maps Only server. Vissa servrar drog man upp spawntiden på fordon så att det var mer viktigt att vara taktisk och skydda fordonen, inte använda t.ex. jetplanen som transportmedel. Med mera, med mera

Populära servrar och inställningar levde vidare och de dåliga dog ut, tyckte det funkade riktigt bra!

För min del var 32 spelare perfekt. Tyckte att det blev för stökigt med 64 och att ens squad inte påverkade så mycket när det blev 64 spelare på kartorna. Tror det var i BF1 som man ändrade till 64 som minimum, minns inte riktigt?

Skulle även som någon annan sa i tråden vilja att tempot dras ner lite igen, mer som det var i Bf4. Spelen drogs mer åt Call of duty hållet, det kändes som man ville fånga deras spelare med.

Precis! 20-32p servers görs att det kan bli mycket mer teamwork! 64-128p blir bara en kaosartad team deathmatch😵

Permalänk
Medlem

Blir nog svårt att gå tillbaks till Battlefield efter fastnat i Armas realism. Ogillar winsuit etc men gillar snabba tempot.

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 7 5700X3D 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem

According to the 1BF Telegram group, the string “Battlefield 6 open beta” has been spotted in the latest client update for BF Labs.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Väntar spänt på att dom ska ha något live event och komma ut med release datum osv. Har för mig dom sa att det skulle ske under sommaren. Kanske inte sa att dom skulle ge oss ett datum då. Men att dom skulle komma ut med mer info. vilket bör vara ett datum.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Väntar spänt på att dom ska ha något live event och komma ut med release datum osv. Har för mig dom sa att det skulle ske under sommaren. Kanske inte sa att dom skulle ge oss ett datum då. Men att dom skulle komma ut med mer info. vilket bör vara ett datum.

Det kommer snarare än vad folk tror

Permalänk
Medlem

Då mindes jag rätt iaf. Hoppas på en release runt November. Förutsatt att det är klart för release då, för dom får inte fortsätta trenden med trasiga releaser.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]