Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Framsidan är sämre men ryggen är mycket bättre.

Och för mig är det mycket sämre. Vissa av spelen går det knappt att läsa vad det står.

Permalänk
Medlem

Game Vouchers slutar säljas 30 januari 2026:

https://www.nintendo.com/en-gb/Support/Nintendo-Switch/Ninten...

Köper man innan är de ändå giltiga ett år.

Permalänk
Skrivet av Entash:

Game Vouchers slutar säljas 30 januari 2026:

https://www.nintendo.com/en-gb/Support/Nintendo-Switch/Ninten...

Köper man innan är de ändå giltiga ett år.

Synd men de gäller inte nya spel ändå. Jag sitter med en voucher kvar sen echoes of wisdom och vet inte vad jag ska lägga den på. Alla gamla spel jag är intresserad av har jag ju redan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gubbjekeln:

Synd men de gäller inte nya spel ändå. Jag sitter med en voucher kvar sen echoes of wisdom och vet inte vad jag ska lägga den på. Alla gamla spel jag är intresserad av har jag ju redan.

Nya pokemon eller MP4 (switch1 versionen) kommer säkert till det. Har också en kvar efter att jag köpte botw senast. Blir nog mario eller totk.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Ja det är verkligen stor skillnad, man får mycket bättre upplevelse. Se till att köra DLC till BOTW också, dom är riktigt bra speciellt Master Trials!

Efter TOTK blir nästa Zelda spel som jag inte är klar än Links awakening och Echoes of Wisdom.

Får se om jag hinner klart med TOTK innan DK Bananza kommer 🤣

Ja nintendo online är riktigt bra!

Vi får se Open world spel tar ofta väldigt lång tid att klara av. Men tack för tipset! Och hoppas att du gillar Bananza.

Links Awakening däremot är definitivt på min lista. Supermysigt spel!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Vi får se Open world spel tar ofta väldigt lång tid att klara av. Men tack för tipset! Och hoppas att du gillar Bananza.

Links Awakening däremot är definitivt på min lista. Supermysigt spel!

Ja dom tar lång tid att klara av men dom är grymt bra spelade precis klart TOTK, wow vilket spel!

Ska bli kul med Bananza!

Du kommer gilla Links awakening, det är verkligen zelda 2d i mysfaktor.

Permalänk
Medlem

Beställde switch 2, pro controller och Botw från tyska Nintendo store för några dagar sen. Då var ingen av varorna slut i lager, men jag fick en varning att en av produkterna inte fanns i lagret. Gjorde ändå beställningen. Det har stått att ordern bearbetas. Efter några dagar så har switchen och kontrollern tagit slut i lager, eller så var de redan det men de uppdaterade sidan senare. Hoppas att när den är tillbaka i lager att de skickar den direkt.

Visa signatur

xenobioz.com
Free VSTs and music!

Permalänk
Medlem

Har med SW2 på resan med familjen och tog inte med en riktig kontroll. Dumt misstag. Satte mig med en nivå 5 bana på SM Wonder och SW2 i handheld är nästan ospelbart med originalkontrollerna när man behöver prestera 100%. Den sitter för det första dåligt knakar och vickar fram o tillbaka, knapparna och spakarna är alldeles för små och hela ergonomin känns gjord för små händer och barn.
Lyckades efter ca timme, men nära den åkte ut genom fönstret. Funkar att spela 1 timme lite causal då o då iaf.. Inga problem med varken skärm, batteritid eller prestandan. Väntar på splitpad 🙏🏻

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Tja. Värt att köpa 256gb minne? Kostar 533kr hos Amazon nu med rabattkod.

Permalänk
Medlem

Spelat mycket Fast Fusion vilket är enda Switch 2 spelet jag skaffat om man inte räknar uppgraderingen till BOTW.

Däremot spelade jag Tales from Toyotoki: Arrival of the Witch vilket egentligen skulle fungerat precis lika bra på Switch 1 för tror inte Visual Novels drar nytta av Switch 2 precis men gillade verkligen spelet. Kör sällan VNs som är helt linjära som denna och jämfört med vissa spel med 250 CGs så hade spelet typ 10 stycken bara men storyn var så bra att det inte spelade någon roll. Körde igenom alla delar och löste igenom allt under Extra så som Behind the scenes material och annat. Kom en del tårar i vissa scener vilket inte händer så ofta i spel.

Förstår att de flesta inte är intresserade av VNs men kan rekommendera den.

Gällande Switch 2 spel väntar jag bli fler. Ändå jag är lite intresserad av är Rune Factory men väntar framförallt för patchar till Xenoblade spelen så de blir 60fps och gärna fler spel man har. Hoppas det inte bara är spelen hittills som får uppdateringar.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw1ftly:

Tja. Värt att köpa 256gb minne? Kostar 533kr hos Amazon nu med rabattkod.

Har du länk?

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Har du länk?

https://www.amazon.se/Nintendo-Switch-Micro-SD-kort-SanDisk/d...

100 kr rabatt med koden som anges.

Permalänk

Switch 2 GameCube Back-Compat Tested: Latency, Performance, Resolution!

Digital Foundry jämför originalhårdvara och emulerad GameCube i NSW2's NSO:

Några höjdpunkter:

• Inmatningsfördröjning (eng. input lag) är ~70 ms i originalhårdvara kontra ~120 ms i emulerad. Detta gäller även om GameCube-adapter används till NSW2. Emuleringen av analogspakarna till GameCube-spelen kan vara problematiska.

• Hypotes om att pga. 60 bildrutor per sekund (eng. fps) i NSW2 kontra 59.94 fps GameCube egentligen vill strömma utåt så tappas en bildruta var 14:e sekund konsekvent i NSW2:s GameCube-emulator. Huruvida detta är märkbart är subjektivt.

• De nuvarande spelens upplösning kör fast 1280x900 även i bredskärmsläge (pixlarna sträcks ut horisontellt) såväl som i bärbart läge trots enhetens skärmupplösning på 1920x1080. Viss prestanda- och grafikförbättringar finns i alla de testade lanserade NSO-GameCube-spelen.

Kanske dags för Nintendo att ta kontakt med Dolphin-utvecklargänget? 👀

Mvh,
WKF.

Visa signatur

(V)ulnerabilities
(I)n
(B)asically
(E)verything
Programming

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Har med SW2 på resan med familjen och tog inte med en riktig kontroll. Dumt misstag. Satte mig med en nivå 5 bana på SM Wonder och SW2 i handheld är nästan ospelbart med originalkontrollerna när man behöver prestera 100%. Den sitter för det första dåligt knakar och vickar fram o tillbaka, knapparna och spakarna är alldeles för små och hela ergonomin känns gjord för små händer och barn.
Lyckades efter ca timme, men nära den åkte ut genom fönstret. Funkar att spela 1 timme lite causal då o då iaf.. Inga problem med varken skärm, batteritid eller prestandan. Väntar på splitpad 🙏🏻

Jobbigt med stora händer. Har själv kört runt 35 timmar Bravely Default handhållet. Blev runt 3 timmar i soffan igår.

Permalänk
Medlem

Ooof Switch 2 Pro Controller: Built to Break? Full Teardown
https://youtu.be/awEY5OGvIXE?si=rLUX0005pAErUZKr

Permalänk
Medlem

Nintendo vill veta vad (japanska) användare tycker om de nya spelkorten.

https://www.videogameschronicle.com/news/nintendo-is-gauging-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plurvski:

Härligt att det har börjat hända saker för dig! ☺️ Jag väntar fortfarande på svar med vad jag ska göra med min konsol, varje gång man frågar hur det går så skickar dom det bara vidare säger dom, suck!🙃

Över tre veckor har detta tagit, men förhoppningsvis så kanske det löser sig inom en snar framtid med tanke på att det börjar rulla för dig nu 😀

Men måste säga att deras support är nog en av de värsta jag har upplevt tyvärr 🙃

Igår fick jag meddelande att Nintendo hade tagit emot min konsol ( den skickades till Polen ) och att allt såg bra ut, att dom skulle kontakta mig för återbetalning.

Idag kom mail att dom återbetalar till samma kort som köpets gjordes på. Dvs inom 5 bankdagar så borde jag se pengarna på kortet igen.

Nintendo tar sin lilla tid om man jämför med tex Amazon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9110a:

Igår fick jag meddelande att Nintendo hade tagit emot min konsol ( den skickades till Polen ) och att allt såg bra ut, att dom skulle kontakta mig för återbetalning.

Idag kom mail att dom återbetalar till samma kort som köpets gjordes på. Dvs inom 5 bankdagar så borde jag se pengarna på kortet igen.

Skönt att det har börjat ordna upp sig för dig! 😀

För mig har det inte hänt ett skit än, de säger bara att de eskalerar detta vidare och att de ber om ursäkt att det tar tid.. snart är det 5 veckor sen jag tog min första kontakt med dom 😂 personligen kommer jag nog aldrig mer handla hos dom direkt, kundservicen är det värsta jag har upplevt

Permalänk
Konsolgrävare

Mitt exemplar av Donkey Kong Bananza skickades precis från Inet 🦧

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Mitt exemplar från Komplett verkar först skickas den 21:a, så det blir nog att knalla till lokala elgiganten och köpa det där imorgon..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Mitt exemplar från Komplett verkar först skickas den 21:a, så det blir nog att knalla till lokala elgiganten och köpa det där imorgon..

Samma här…

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9110a:

Bara för det så skickade de nu att de kommer skicka en returettik till mig haha 😂

Hur lång tid tog det för dig att få den etiketten från de skickade det mailet till dig?

Skönt att det börjar röra på sig nu iallafall! ☺️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plurvski:

Bara för det så skickade de nu att de kommer skicka en returettik till mig haha 😂

Hur lång tid tog det för dig att få den etiketten från de skickade det mailet till dig?

Skönt att det börjar röra på sig nu iallafall! ☺️

Jag fick ingen retur etikett.

Jag fick ett sms från postnord att Nintendo beställt upphämtning av paket, i smset stod det att föraren tar med sig etiket.

Tyckte det var konstigt att inget mail kom.

Tydligen så fick jag även ett mail, som kom ca 15 min efter smset, men det missade jag. Där i fanns även instruktioner om att man skulle skriva ut en lapp att sätta på paketet, och även en lapp att lägga i paketet. Eftersom jag missade att läsa i mailet i tid, så han jag inte göra dom stegen innan postnord hämtade paketet. Skrev ett mail till Nintendo att jag missade dom stegen. Dom svarade att dom ville ha kvitto på att paketet var hämtat, vilket jag hade fått på mail av postnord, så det var det dom fick av mig.

Verkar har gått bra ändå,l pengarna är på väg tillbaka.

Permalänk
Medlem

Donkey Kong Bananza reviewed by Logan Plant on Nintendo Switch 2.
10/10

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Bozzeta:

https://www.youtube.com/watch?v=Am14yeTAeOc

Donkey Kong Bananza reviewed by Logan Plant on Nintendo Switch 2.
10/10

Topp-betyg!!! 🦧🍌

https://opencritic.com/game/18340/donkey-kong-bananza

https://www.metacritic.com/game/donkey-kong-bananza/

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9110a:

Jag fick ingen retur etikett.

Jag fick ett sms från postnord att Nintendo beställt upphämtning av paket, i smset stod det att föraren tar med sig etiket.

Tyckte det var konstigt att inget mail kom.

Tydligen så fick jag även ett mail, som kom ca 15 min efter smset, men det missade jag. Där i fanns även instruktioner om att man skulle skriva ut en lapp att sätta på paketet, och även en lapp att lägga i paketet. Eftersom jag missade att läsa i mailet i tid, så han jag inte göra dom stegen innan postnord hämtade paketet. Skrev ett mail till Nintendo att jag missade dom stegen. Dom svarade att dom ville ha kvitto på att paketet var hämtat, vilket jag hade fått på mail av postnord, så det var det dom fick av mig.

Verkar har gått bra ändå,l pengarna är på väg tillbaka.

Haha, låter spännande detta 😂

Permalänk
Medlem

Betalning för min förbeställning av DK Bonanza från Franska Amazon drogs precis från kortet. Betalade i SEK och inte Euro när jag gjorde förbeställningen den 31a maj, så det landade på drygt 740kr. Ingen enorm besparing egentligen jämfört med att köpa hemma och jag snålade in på expressfrakt, så det blir att vänta tills nästa vecka innan det anländer 😜

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

Following up on Mario Kart World for the next big Nintendo Switch 2 exclusive was never going to be easy - but it turns out that Donkey Kong Bananza is nothing short of a triumph. John Linneman dives deeply into the game's technology, performance and handheld experience - and has much to say about the high quality of the gameplay.

Permalänk

Försökte betala DK Bananza med klarnakortet men pengarna kunde inte dras. Såhär säger support-chatten:

Det verkar som att Klarna Debit Flex Card för närvarande inte är tillgängligt i din marknad. Har du några frågor relaterade till 'Klarna Credit Card' eller 'One-time Card' istället? Jag hjälper gärna till med det!

Finns det alltså olika klarnakort? Det fanns ju bara ett kort man kunde söka och jag skaffade ju det enbart för att slippa valutapåslag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TritonusRaven:

Försökte betala DK Bananza med klarnakortet men pengarna kunde inte dras. Såhär säger support-chatten:

Det verkar som att Klarna Debit Flex Card för närvarande inte är tillgängligt i din marknad. Har du några frågor relaterade till 'Klarna Credit Card' eller 'One-time Card' istället? Jag hjälper gärna till med det!

Finns det alltså olika klarnakort? Det fanns ju bara ett kort man kunde söka och jag skaffade ju det enbart för att slippa valutapåslag.

One time card finns inte i alla länder.

https://www.klarna.com/uk/customer-service/what-is-a-one-time...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller