Permalänk
Medlem

Hur är Senetic

Är det någon som handlar där tidigare?

Jag är på jakt efter en HPE Microserver gen10 och dom verkar vara de enda som har i lager till vettigt pris..

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Skrivet av b0bber:

Jag är på jakt efter en HPE Microserver gen10 och dom verkar vara de enda som har i lager till vettigt pris..

bolaget registrerat 2015-12-29 men all info verkar finnas?
verkar vara okej men inget jag kan svära på, aldrig hört talas om dom förut.

däremot finns dom inte på hpe.com
https://findapartner.hpe.com/

blev dom stämda för att ha använt texten "HP" ?
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=uriserv:OJ...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bber:

Jag har handlat där ett par gånger. Jag upplever dem som seriösa men krångliga. De är uppenbarligen hårt inriktade mot större kunder och är en internationell firma. Det är lite förvirrande att man inte kan ställa frågor på deras svenska hemsida på svenska. Det jag köpte levererades från ett lager i Polen via DHL express.
Eftersom du vet vad du vill ha borde det inte bli problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hubertus:

Jag har handlat där ett par gånger. Jag upplever dem som seriösa men krångliga. De är uppenbarligen hårt inriktade mot större kunder och är en internationell firma. Det är lite förvirrande att man inte kan ställa frågor på deras svenska hemsida på svenska. Det jag köpte levererades från ett lager i Polen via DHL express.
Eftersom du vet vad du vill ha borde det inte bli problem.

Minns du ungefär hur länge det tog för leverans?

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bber:

Minns du ungefär hur länge det tog för leverans?

Det gick fort. Grejerna flögs till Leipzig och därifrån till Arlanda. De kördes ut direkt från Arlanda.

Permalänk
Medlem

Kör lite necro på denna.. håller på o ska köpa en Ubiquiti dream router 7 och Senetic har den typ 800kr billigare än de "vanliga" butikerna. Men har knappt hört talas om senetic och omdömen på Trustpilot ger ju lite att önska..
Nån som har erfarenhet av senetic i närtid?
//Oscar

Visa signatur

Intel i7 920 @ 3.33 GHz | Asus P6T Deluxe V2 | EVGA GTX 780 | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 12GB | CM HAF 932 | Corsair TX 650 W | Windows 7 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av moffe89:

Kör lite necro på denna.. håller på o ska köpa en Ubiquiti dream router 7 och Senetic har den typ 800kr billigare än de "vanliga" butikerna. Men har knappt hört talas om senetic och omdömen på Trustpilot ger ju lite att önska..
Nån som har erfarenhet av senetic i närtid?
//Oscar

Är i precis samma sits som dig, jag beställde till slut lite unifi-grejer den 11/7. Packat å skickat idag. Beräknad leverans på onsdag. Tog Klarna-faktura för att kunna häva köpet vid problem.
So far so good så att säga.

Kan uppdatera när jag fått (förhoppningsvis) grejerna om du vill invänta hur det gick för mig! 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smack Jack:

Är i precis samma sits som dig, jag beställde till slut lite unifi-grejer den 11/7. Packat å skickat idag. Beräknad leverans på onsdag. Tog Klarna-faktura för att kunna häva köpet vid problem.
So far so good så att säga.

Kan uppdatera när jag fått (förhoppningsvis) grejerna om du vill invänta hur det gick för mig! 😀

Tack, faktura är ett bra påfund har du rätt i.
Kanske drar en beställning ändå.

Visa signatur

Intel i7 920 @ 3.33 GHz | Asus P6T Deluxe V2 | EVGA GTX 780 | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 12GB | CM HAF 932 | Corsair TX 650 W | Windows 7 |

Permalänk
Medlem

Jag beställde lite grejer från Senetic i mitten på Juni. Fick delleverans inom en vecka och resten kom efter 3 veckor. Leverans via UPS.
Priserna var bra vilket fick mig att beställa därifrån. Men har man bråttom att få sina grejer finns bättre återförsäljare.

Visa signatur

Rigg:
Chassi: Coolermaster NR200P | CPU: Intel Core i7 10700K | MB: Gigabyte Z490I AORUS ULTRA | GPU: GTX1080ti Stric OC | PSU: Corsair SF750 | OS: Windows 8.1 | RAM: 32GB Corsair Vengeance 3200MHz | SSD: 2x1TB M2 NVME | Monitor: Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av tiieempu:

Jag beställde lite grejer från Senetic i mitten på Juni. Fick delleverans inom en vecka och resten kom efter 3 veckor. Leverans via UPS.
Priserna var bra vilket fick mig att beställa därifrån. Men har man bråttom att få sina grejer finns bättre återförsäljare.

Skickade från deras polska Lager oftast. Förra jobbet hade de som dist för Unifi prylar. Köpte min Unifi outdoor för 3 veckor sedan och fick den efter 5 dagar.

Visa signatur

Gammal men bra.