Är det bara jag eller blir jag gaslightad av Amazon?
Jag väljer ALLTID leverans till ombud, men ändå får jag säkert över 50% av mina beställningar med hemleverans.
Har till och med börjat att ta kort på när jag väljer ombud.
När jag kontaktar Amazon säger de att jag valt hemleverans. Sedan när jag postar bildbevis säger de att de inte har någon aning om vad som hänt.
Får noll kompensation och de erbjuder mig bara att skicka tillbaka varan.
Aldrig hänt mig. Jag väljer alltid ombud och har aldrig fått något skickat med hemleverans.
Det kanske beror på var man bor?
Det hände mig så många gånger att jag knappt handlar hos Amazon längre. (Jag har skrivit om det tidigare.)
Ett stort antal av mina leveranser blev automatiskt omdirigerade till Airmee. Enligt kundtjänsten valde systemet ”automatiskt det bästa fraktsättet” (billigast för Amazon?) och sedan gick det inte att ändra. Kundtjänsten bara ryckte på axlarna och beklagade sig.
Det funkar inte med kvällsleveranser om man är på jobbet då. Att lämna paketen vid min dörr var inte säkert nog och eftersom Airmee inte kunde lämna paketen hos ombud fick jag göra så många avbeställningar att jag tröttnade på Amazon. Så jag beställer sällan något från dem numera.
Det vore smidigt om Amazon kunde börja leverera till paketskåp. Det finns hur många som helst i närheten av mitt hem.