Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Skrivet av iller:

Det är ju det digitala klarnakortet jag försöker använda i appen. Måste jag ha det fysiska kortet för att det ska fungera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Betalning för min förbeställning av DK Bonanza från Franska Amazon drogs precis från kortet. Betalade i SEK och inte Euro när jag gjorde förbeställningen den 31a maj, så det landade på drygt 740kr. Ingen enorm besparing egentligen jämfört med att köpa hemma och jag snålade in på expressfrakt, så det blir att vänta tills nästa vecka innan det anländer 😜

Det är den summan jag gav på nintendo shop direkt på switchet, varför köper ni inte där ? Är det för att ni vill kunna sälja vidare det sen ?

Permalänk
Medlem

NBA 2K26 finns nu att förboka som Game-Key Card för 929kr, vilket skämt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

https://www.youtube.com/watch?v=hRX0Ep7gacQ

Following up on Mario Kart World for the next big Nintendo Switch 2 exclusive was never going to be easy - but it turns out that Donkey Kong Bananza is nothing short of a triumph. John Linneman dives deeply into the game's technology, performance and handheld experience - and has much to say about the high quality of the gameplay.

Blir klart ett köp för mig imorgon på e-shop! Detta är spelet som jag mest sett fram emot med SW2 när jag köpte den, och den verkar verkligen leva upp till förväntningarna när jag sett på testerna, inklusive DF-john! 👍

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Haha jag sörjer verkligen folk som köper dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TritonusRaven:

Försökte betala DK Bananza med klarnakortet men pengarna kunde inte dras. Såhär säger support-chatten:

Det verkar som att Klarna Debit Flex Card för närvarande inte är tillgängligt i din marknad. Har du några frågor relaterade till 'Klarna Credit Card' eller 'One-time Card' istället? Jag hjälper gärna till med det!

Finns det alltså olika klarnakort? Det fanns ju bara ett kort man kunde söka och jag skaffade ju det enbart för att slippa valutapåslag.

Verkar konstigt. Jag har testat Klarna kortet på alla möjliga håll och det har aldrig strulat. Var faktiskt lite orolig att det inte skulle funka med pre-orders av Switch 2 från franska Amazon plus Bonanza spelet, men båda betalningarna funkade utan problem.

Det är ju det digitala klarnakortet jag försöker använda i appen. Måste jag ha det fysiska kortet för att det ska fungera?

Jag kör bara digitala Klarna kortet, det ska ju funka på precis samma sätt. Aldrig ens ansökt om det fysiska.

Skrivet av Maddoxswe:

Det är den summan jag gav på nintendo shop direkt på switchet, varför köper ni inte där ? Är det för att ni vill kunna sälja vidare det sen ?

Ja pre-order på Nintendo Store ligger på 760, men jag vill självklart ha fysiska spelet alla gånger före digitalt. Plus att man slipper fylla upp interna utrymmet i onödan. Tycker microSD Express är alldeles för dyrt just nu. Sjukt ovärt att köpa 256gb Express för 600-700kr. Känns som att gå bakåt 10 år i tiden.

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Verkar konstigt. Jag har testat Klarna kortet på alla möjliga håll och det har aldrig strulat. Var faktiskt lite orolig att det inte skulle funka med pre-orders av Switch 2 från franska Amazon plus Bonanza spelet, men båda betalningarna funkade utan problem.

Jag kör bara digitala Klarna kortet, det ska ju funka på precis samma sätt. Aldrig ens ansökt om det fysiska.

Ja pre-order på Nintendo Store ligger på 760, men jag vill självklart ha fysiska spelet alla gånger före digitalt. Plus att man slipper fylla upp interna utrymmet i onödan. Tycker microSD Express är alldeles för dyrt just nu. Sjukt ovärt att köpa 256gb Express för 600-700kr. Känns som att gå bakåt 10 år i tiden.

Fast varför behöver du fylla upp det interna minnet ? Jag har 4 spel installerade just nu och tar 10% av minnet. DK är 8 gig..

Permalänk
Skrivet av SweViver:

Mystiskt. Vad kör du för inställningar? Har du insatta pengar i din Wallet du handlar med? Flex? Betala senare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maddoxswe:

Fast varför behöver du fylla upp det interna minnet ? Jag har 4 spel installerade just nu och tar 10% av minnet. DK är 8 gig..

Jaha, var det så litet? Har läst att vissa spel är 40-60Gb, så jag tänkte det räcker ju inte långt. Har köpt ett gäng digitala spel till sonen och redan nu är det bara 150Gb kvar.

Känns ändå roligare att få det i fysisk media. Det känns lite retro på nåt sätt. Har haft Switch 2 i bara drygt en månad och har redan inhandlat 12st fysiska Switch1 spel haha. De flesta via blocket eller marketplace. Sonen är överlycklig just nu och jag tycker själv det är lite kul att kunna spela många klassiker i hög upplösning och bra framerate. Förr var man ju tvungen emulera Switch spel på PCn för att det ens skulle kännas spelbart och se bra ut.

Sen e det ändå ett hyffsat andrahandsvärde på Switch spel. Hittat många för 200-300kr styck men vissa säljer ju 6 år gamla spel för 400+ liksom..

Mystiskt. Vad kör du för inställningar? Har du insatta pengar i din Wallet du handlar med? Flex? Betala senare?

Nä inga inställningar. Kör bara vanliga Klarna kortet med 30 dagars betalning. Inget kreditkonto, utan bara att man betalar i appen inom 30 dagar efter köp. Super smidigt för alla sorts köp. Det gör det även på nåt sätt lite lättare att hålla koll på utgifterna...

Visa signatur

SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/

Permalänk
Medlem

Precis köpt DKB på e-Shop!

Laddar ner nu...

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Skrivet av Patchway:

Haha jag sörjer verkligen folk som köper dessa.

Fattar inte hur folk köper sportspel varje år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Fattar inte hur folk köper sportspel varje år.

Det är typ det enda dem spelar många av dessa spelare. Har vänner som bara spelar FIFA/FC spelen. Varje år köper de senaste spelet och kör det tills nästa kommer ut. De spelar typ inget annat. Inga single-player spel eller så. Kanske att de kör CoD vissa med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Det är typ det enda dem spelar många av dessa spelare. Har vänner som bara spelar FIFA/FC spelen. Varje år köper de senaste spelet och kör det tills nästa kommer ut. De spelar typ inget annat. Inga single-player spel eller så. Kanske att de kör CoD vissa med.

Och vissa tycker att Pokémon är enformigt mellan generationerna

Permalänk
Medlem

Jäklar, har kört bananza i drygt en timme och det är verkligen en dopaminkick till spel! Nu får det vila fram till helgen, sen blir det nog lite maratonlir

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Jäklar, har kört bananza i drygt en timme och det är verkligen en dopaminkick till spel! Nu får det vila fram till helgen, sen blir det nog lite maratonlir

*LOL*

Satte och spelade i 1,5-2 timmar på raken igår. Kom inte i säng förens 2-tiden på natten!

Men håller med; detta var initialt väldigt kul och verkar ha potentialen att kunna bli ett grymt bra spel! 👍

Fick bli ett köp av en sådan här tisha nu:

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Betalning för min förbeställning av DK Bonanza från Franska Amazon drogs precis från kortet. Betalade i SEK och inte Euro när jag gjorde förbeställningen den 31a maj, så det landade på drygt 740kr. Ingen enorm besparing egentligen jämfört med att köpa hemma och jag snålade in på expressfrakt, så det blir att vänta tills nästa vecka innan det anländer 😜

Amazon.fr drog 62,44 euro idag. Blir lite växling avgift på amex koret också.

Spelet kommer på tisdag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9110a:

Amazon.fr drog 62,44 euro idag. Blir lite växling avgift på amex koret också.

Spelet kommer på tisdag.

Glömde de fraktkostnad eller hur fick du så lågt? Blir 67,53 euro för mig i kassan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Glömde de fraktkostnad eller hur fick du så lågt? Blir 67,53 euro för mig i kassan.

Ja precis, blir också lite förvirrad. 67.49Eur inkl frakt vart det här, innan valutaomväxlingen. Framme på onsdag står det. Blir nog bra. Hade egentligen kunnat vänta nån månad eller så. Precis börjat lira Zelda Echoes of Wisdom, känner på mig att det blir många timmar brända på den. Sjukt vackert spel på Switch 2.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Skrivet av SweViver:

Ja precis, blir också lite förvirrad. 67.49Eur inkl frakt vart det här, innan valutaomväxlingen. Framme på onsdag står det. Blir nog bra. Hade egentligen kunnat vänta nån månad eller så. Precis börjat lira Zelda Echoes of Wisdom, känner på mig att det blir många timmar brända på den. Sjukt vackert spel på Switch 2.

Tittar på Final Details for Order från Amazon nu.

Är nog lite rörigt, köpte även Switch 2 och MK8 vid lanseringen på samma order, så dom åt väl upp den mesta av fraktkostnaden.

Spelet står att det kostade 62,40 euro.

Sedan står det att som drog 64,16 euro från kreditkortet den 17 juli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9110a:

Tittar på Final Details for Order från Amazon nu.

Är nog lite rörigt, köpte även Switch 2 och MK8 vid lanseringen på samma order, så dom åt väl upp den mesta av fraktkostnaden.
Spelet står att det kostade 62,40 euro.

Det är en fraktkostnad/köp: köpte själv en Switch 2 från amazon.de samt belkin bärkasse, amfilm + zelda botw. Fast jag får 4 olika försändelser så blev det ftf bara 5.9€ i frakt. Och ja dom drar lite random frakten per försändelse.

Dvs att köpa ett spel åt gången blir nog inte billigare pga frakten, men flera spel/annat på samma gång så blir det lite billigare.

Permalänk
Medlem

Tycker nya Donkey Kong är grymt!

Däremot när man spelar på TVn är kameran för inzoomad tycker jag, borde vara längre bak!

Permalänk
Medlem

Någon som ser ifall Nintendo Switch 2 + Mario Kart World finns i lager på Nintendo Irland?
Eller är allt i stock om bilden inte är grå (utan inloggning)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Någon som ser ifall Nintendo Switch 2 + Mario Kart World finns i lager på Nintendo Irland?

Om den är slut brukar det stå ”Out of stock”. Den verkar finnas om man loggar in. Dock är det Max 1 per konto så kan inte lova något då jag själv inte kan lägga den i korgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Med MKW japp, utan är slut däremot. Finns även en bundle med MKW + Bananza.

Går du in på produkten ser du om EU adapter valet är grått eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Finns även en bundle med MKW + Bananza.

Det var ju en bra deal faktiskt, men kod istället för fysisk vilket jag däremot inte vill ha.

Permalänk
Medlem

Amazon.fr var snabba.

Fick leverans av Airme idag söndag av Donkey kong.

Baksidan är på franska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9110a:

Amazon.fr var snabba.

Fick leverans av Airme idag söndag av Donkey kong.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Baksidan är på franska.

Samma med fysiska mario kart jag beställde därifrån och fick för typ en månad sen.