Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Någon som vet vilken av de två switcharna det är? De ena heter Linear Optical men på Power står det även "purple" vilket verkar vara "clicky" varianten om man kollar på Razers produktsida.

Clicky finns som Linear också, kalih bronze är ett exempel,så kanske de är båda?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Skrivet av SweDragon:

Någon som vet vilken av de två switcharna det är? De ena heter Linear Optical men på Power står det även "purple" vilket verkar vara "clicky" varianten om man kollar på Razers produktsida.

Tolkar produktsidan som att det är "Clicky Purple ", dvs de lite mer högljudda switcharna.

Kan inte bestämma mig om jag tycker att det är värt det eller om man egentligen vill ha de lite tystare röda switcharna🤔

Stavfel
Permalänk
Medlem

Mecenat Alumni Samsung
Ett mindre tips som jag upptäckte för någon dag sedan, använd koden:
MECENAT30
För att få allt mellan 500 till några tusen kronor rabatt på redan nedsatta produkter. Testade lite och den fungerade på s25 ultra, fold 7, flip 7 o en del andra telefoner. Även på klockor, en del TV, tvätt o torkmaskin osv. Fungerade dock inte på någon gamingskärm jag testat.

Har inget jag behöver så bara testade lite för skojs skull och lyckades med trade in osv få ner Fold 7 till 14k. Så om man planerat köpa något kan man ju alltid testa. Detta är som sagt på mecenat alumni samsung sidan.

Permalänk
Skrivet av Gabriel-Knight:

Verkar finnas för 499 kr igen.

Fick mina diskar nu i veckan. Stoppade i dem i en Bee-Link ME MINI. Mycket överkomligt pris!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gabriel-Knight:

Fick mina diskar nu i veckan. Stoppade i dem i en Bee-Link ME MINI. Mycket överkomligt pris!

Fick min i början på veckan också, gjorde tester och allt är grönt. Blev en fin uppgradering för 499 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av BurningSnowman89:

Tolkar produktsidan som att det är "Clicky Purple ", dvs de lite mer högljudda switcharna.

Kan inte bestämma mig om jag tycker att det är värt det eller om man egentligen vill ha de lite tystare röda switcharna🤔

Huntsman v1 med purple är extremt högljutt men väldigt snabbt och med litet motstånd,
det finns många tangentbord med bättre känsla och detta erbjuder inget av justerbar triggerpunkt eller analoga knappar som den dyraste modellen.

Permalänk
Medlem

Webhallen har bra utförsäljning nu på fyndvaror.

Såg ett asus 5090 LC för 24k, jag själv slog till på ett 5080 Astral icke OC klass 1 för 12k då jag känner att mitt 5090 inte riktigt är vad jag behöver i kraft.

Permalänk
Skrivet av pacc:

Huntsman v1 med purple är extremt högljutt men väldigt snabbt och med litet motstånd,
det finns många tangentbord med bättre känsla och detta erbjuder inget av justerbar triggerpunkt eller analoga knappar som den dyraste modellen.

Fattar, det är iofs Huntsman v2 som är på rea. Men det låter som att jag ändå borde köra på röda switchar istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubas:

Webhallen har bra utförsäljning nu på fyndvaror.

Såg ett asus 5090 LC för 24k, jag själv slog till på ett 5080 Astral icke OC klass 1 för 12k då jag känner att mitt 5090 inte riktigt är vad jag behöver i kraft.

yttligare 8% på fyndvaror med koden DC2KDD6KUFCTVTSS72WHDP

Permalänk
Medlem
Skrivet av ar95:

yttligare 8% på fyndvaror med koden DC2KDD6KUFCTVTSS72WHDP

@ar95
Det är trevligt när det är över 5000kr sparat på en fyndvara som jag klippte till på 5080 astral.
Eller är du en sådan som ska förstöra på forumet?

Över 10 tusen sparat på det 5090 astral LC som fanns i flera timmar för 24 tusen.

De har ju gått ut i mail idag att de ska rensa upp.
Hej *****
Här inspirerar vi med några favoriter från lagerrensningen inför vår stora höstkampanj! Det är prylar i alla våra kategorier till riktigt fina priser. Passa på att kolla in, man vet aldrig vad man hittar!
Garage-Sale
Riktigt bra rabatt på vissa grejer.
Garage Sale Spara upp till 60 procent.
https://www.webhallen.com/se/campaign/10668-Garage-Sale?utm_s...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubas:

@ar95
Det är trevligt när det är över 5000kr sparat på en fyndvara som jag klippte till på 5080 astral.
Eller är du en sådan som ska förstöra på forumet?

Över 10 tusen sparat på det 5090 astral LC som fanns i flera timmar för 24 tusen.

De har ju gått ut i mail idag att de ska rensa upp.
Hej *****
Här inspirerar vi med några favoriter från lagerrensningen inför vår stora höstkampanj! Det är prylar i alla våra kategorier till riktigt fina priser. Passa på att kolla in, man vet aldrig vad man hittar!
Garage-Sale
Riktigt bra rabatt på vissa grejer.
https://www.webhallen.com/se/campaign/10668-Garage-Sale?utm_s...

Tror du missförstår vad han säger. Du kan använda koden för att få ytterligare 8% på det rabatterade priset.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Tror du missförstår vad han säger. Du kan använda koden för att få ytterligare 8% på det rabatterade priset.

@runicgol
Verkar inte fungera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubas:

@runicgol
Verkar inte fungera

Gäller endast på produkter från kategori Fyndvaror, Inte "Garage sale" utan måste vara klass 1,2 eller 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ar95:

Gäller endast på produkter från kategori Fyndvaror, Inte "Garage sale" utan måste vara klass 1,2 eller 3

@ar95
Jag provade på klass1 fyndvara och fungerar ej.

Permalänk
Skrivet av Jubas:

@ar95
Jag provade på klass1 fyndvara och fungerar ej

Funkar utmärkt

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Funkar utmärkt

<Uppladdad bildlänk>

@TobiasStockholm

Ok men den verkar inte fungera för mig.
Är kanske olika Levels?

Jag ligger på Level 23 V O I D M I S T E R Y

Permalänk
Skrivet av Jubas:

@TobiasStockholm

Ok men den verkar inte fungera för mig.
Är kanske olika Levels?

Jag ligger på Level 23 V O I D M I S T E R Y

Jag är bara level 15.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Jag är bara level 15.

@TobiasStockholm

Ok är nog olika, jag är Level 23 V O I D M I S T E R Y

Permalänk
Skrivet av Jubas:

@TobiasStockholm

Ok är nog olika, jag är Level 23 V O I D M I S T E R Y

Menar du att du skulle få mindre rabatt med högre level? 🤔

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Menar du att du skulle få mindre rabatt med högre level? 🤔

@TobiasStockholm
Jag hörde av mig till kundtjänst och fick lägga till koden i efterhand. Fick rabatten i efterhand som jag kan nyttja på ett köp i efterhand.
Tack 🙂 då vart det ett riktigt billigt grafikkort.

Permalänk
Medlem

Tror rabattkoden från webhallen gäller en gång bara då det inte funkar för mig heller. Någon annan som har liknande rabattkod från webhallen via mecenat tex?

Visa signatur

ASUS B450 Prime Plus| Ryzen 7 3700X| ASUS GTX 1660 TI DUAL OC| HyperX Fury 3200MHz 32GB| Norctua NH-D15| Samsung 970 EVO PLUS M.2 SSD 1TB| EVGA Supernova G3 650w| Fractal Design Define C| ASUS PCE-AX3000 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenzo15:

Tror rabattkoden från webhallen gäller en gång bara då det inte funkar för mig heller. Någon annan som har liknande rabattkod från webhallen via mecenat tex?

Koden var via Mecenat/studentkort (aktiv student, inte alumni tyvärr.). Sonens kod användes precis för att knipa ett Asus Astral 5080 OC. 12508 kr kändes som ett vettigt fynd.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)