Vågar man köpa ännu en mobil från Google?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Videoboost som ingår fr o m 9 Pro är betydligt bättre än vad man kanske kan tro, alltså att video man tagit förbättras i deras datacenters.

Jag vill minnas att jag har videoboost på min P8P.

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Videoboost som ingår fr o m 9 Pro är betydligt bättre än vad man kanske kan tro, alltså att video man tagit förbättras i deras datacenters. Brukar filma fåglar i 4K och det blir brutalt bra efter en vända hos Google. Riktigt märkbar skillnad.
Gemini Live (alltså direktkontakt med datacenter igen) är bättre än någon annan AI jag använt, men jag använder inte AI regelbundet ändå. Tilltalar mig inte, är väl för gammal kanske.
Frontkameran är betydligt mer högupplöst och godkänner faceid på allting utom BankID. Igen från 9 Pro.
Ultraljudsläsare för fingret som är bättre än sjuan men inte så mycket bättre som jag hade hoppats på. Mina gamla Huawei med svenska Fingerprints kapacitiva läsare utanför skärmen är fortfarande oslagbar.

Jag betalade under 4000 plus att man fick med 128GB minne extra samt 1 år med 2TB molnlagring och Gemini Live gratis. Aldrig gjort en bättre mobilaffär, så jag råder dig att lägga en bevakning när tian släpps, kanske du kan hitta någon liknande superdeal.

Var hittade man Pixel 9 Pro för 4000? 🙂

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

du behöver inte återställa din gamla, bara logga in på den nya, din gamla är 110% förbrukad, gör en fabriksåterställning och släng den på återvinningscentralen sen när du är 100% säker på att allt är överfört.

Ok, men jag kan väl inte logga in på min nya innan jag gjort en återställning på min gamla först?

Har även beställt ett s k e-sim till min nya telefon, samtidigt som jag har kvar mitt fysiska simkort i min gamla.

Hur fungerar det med e-sim; skall jag scanna en kod när jag startat upp min nya telefon och loggat in på mitt Google-konto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Ok, men jag kan väl inte logga in på min nya innan jag gjort en återställning på min gamla först?

Jo då. Du kan vara inloggad på hur många ställen som helst.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Har även beställt ett s k e-sim till min nya telefon, samtidigt som jag har kvar mitt fysiska simkort i min gamla.

Hur fungerar det med e-sim; skall jag scanna en kod när jag startat upp min nya telefon och loggat in på mitt Google-konto?

skippa e-sim och kör på ditt gamla, jag körde e-sim ett tag men tröttnade på att behöva starta igång det igen efter varje omstart, lättare att bara skriva in pinkod och färdigt, e-sim är väl typ användbart utomlands om du köper surf eller har flera abonnemang i en telefon.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

skippa e-sim och kör på ditt gamla, jag körde e-sim ett tag men tröttnade på att behöva starta igång det igen efter varje omstart, lättare att bara skriva in pinkod och färdigt, e-sim är väl typ användbart utomlands om du köper surf eller har flera abonnemang i en telefon.

Starta igång det efter omstart? De gånger jag använt eSIM har jag inte behövt göra något efter en omstart. Har kör eSIM på Pixel och Motorola telefoner

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Starta igång det efter omstart? De gånger jag använt eSIM har jag inte behövt göra något efter en omstart. Har kör eSIM på Pixel och Motorola telefoner

på Samsung måste man vänta ett bra tag i simkorts menyn innan det hoppas igång efter omstart.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

på Samsung måste man vänta ett bra tag i simkorts menyn innan det hoppas igång efter omstart.

Jasså? Är det inte bara o vänta? Måste man verkligen göra något själv? Så är det iallafall inte på Pixel telefoner, det kan jag iallafall säga direkt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Elgiganten är säljare utan någon som helst empati för kunden.
Kommer aldrig att handla därifrån igen.

Detta stämmer dock för 90% av alla säljare i alla butiker! Problemet med elgiganten är inte det utan snarare att deras säljare 9 fall av 10 är totalt inkompetenta när det kommer till produkterna dom säljer!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Jo då. Du kan vara inloggad på hur många ställen som helst.

Ok så bara att återställa min gamla telefon och kassera den.

Skall jag köra på e-sim eller skall jag plocka ur mitt fysiska aim-kort?

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Var i processen skall man scanna qr koden för e-sim kortet? Direkt efter man startat upp telefonen för första gången?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Skall jag köra på e-sim eller skall jag plocka ur mitt fysiska aim-kort?

Det får du avgöra själv skulle jag säga. Men det är lite högre säkerhet med eSIM i o med att ingen kan ta ut SIM-kortet och flytta till ett annat SIM-kort utan att du vet om det bland annat

Skrivet av Eduardo_S:

Var i processen skall man scanna qr koden för e-sim kortet? Direkt efter man startat upp telefonen för första gången?

Den delen kommer under första startup guiden

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Var hittade man Pixel 9 Pro för 4000? 🙂

9 Pro XL. Jag har redan skrivit det, Halebop. 110kr/månad i 36 månader. Ingen ränta som vanligt med Telia finance. Man fick även bonusen på 256GB internminne och dubbla surfen, 60GB istället för 30. Som vanligt gäller dessa extremt fina deals alltid med någon form av abonnemang. Eftersom jag även fick med Gemini Live + 2TB i molnet i ett år, som jag tidigare betalade 100kr/månad för så sparade jag ytterligare 1200kr. Edit: Detta var på releasedagen förra året.

Jag hjälpte en vän för en månad sedan att köpa Pixel 9 Pro, inte XL, för 1440kr + abonnemang, på samma Halebop. Var sommarens lur eller nåt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

9 Pro XL. Jag har redan skrivit det, Halebop. 110kr/månad i 36 månader. Ingen ränta som vanligt med Telia finance. Man fick även bonusen på 256GB internminne och dubbla surfen, 60GB istället för 30. Som vanligt gäller dessa extremt fina deals alltid med någon form av abonnemang. Eftersom jag även fick med Gemini Live + 2TB i molnet i ett år, som jag tidigare betalade 100kr/månad för så sparade jag ytterligare 1200kr. Edit: Detta var på releasedagen förra året.

Jag hjälpte en vän för en månad sedan att köpa Pixel 9 Pro, inte XL, för 1440kr + abonnemang, på samma Halebop. Var sommarens lur eller nåt.

Aha med abonnemang, då var det verkliga totalpriset högre antar jag. Isf var det inte aktuellt för min del, har redan abonnemang som jag inte betalar något för.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Det får du avgöra själv skulle jag säga. Men det är lite högre säkerhet med eSIM i o med att ingen kan ta ut SIM-kortet och flytta till ett annat SIM-kort utan att du vet om det bland annat
Den delen kommer under första startup guiden

Ok, så alla bilder och filmer ligger kvar i molnet tills jag loggar in på min nya telefon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Ok, så alla bilder och filmer ligger kvar i molnet tills jag loggar in på min nya telefon?

Har du bilderna i molnet så är dessa inte beroende av någon telefon. Du kan logga in på ditt Google konto på valfri dator och komma åt dina bilder och videor på Google Fotos

Visa signatur