Civilization VI med alla expansioner gratis hos Epic 

Permalänk
Medlem
Skrivet av hohba01:

Kan efter att ha spelat 2467h på steam säga att det är ett otroligt bra spel.

Det här är varför jag inte vågar prova, jag har över 5000h på civ v

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel H.:
Skrivet av hohba01:

Kan efter att ha spelat 2467h på steam säga att det är ett otroligt bra spel.

"helt okej" (8000 hours played at time of review)

En bra referens i sammanhanget är att man i snitt sover 3000 timmar per år samt att en heltidsarbetare arbetar ungefär 2000 timmar per år.

Permalänk
Medlem

Är detta något att oroa sig för eller är det standard nu för tiden?

Collected Data Types:
• Identifiers / Contact Information: Name, user name, gamertag, postal and email address, phone number, unique IDs, mobile device ID, platform ID, gaming service ID, advertising ID (IDFA, Android ID) and IP address
• Protected Characteristics: Age and gender
• Commercial Information: Purchase and usage history and preferences, including gameplay information
• Billing Information: Payment information (credit / debit card information) and shipping address
• Internet / Electronic Activity: Web / app browsing and gameplay information related to the Services; information about your online interaction(s) with the Services or our advertising; and details about the games and platforms you use and other information related to installed applications
• Device and Usage Data: Device type, software and hardware details, language settings, browser type and version, operating system, and information about how users use and interact with the Services (e.g., content viewed, pages visited, clicks, scrolls)
• Profile Inferences: Inferences made from your information and web activity to help create a personalized profile so we can identify goods and services that may be of interest
• Audio / Visual Information: Account photos, images, and avatars, audio information via chat features and functionality, and gameplay recordings and video footage (such as when you participate in playtesting)
• Sensitive Information: Precise location information (if you allow the Services to collect your location), account credentials (user name and password), and contents of communications via chat features and functionality.

Permalänk
Medlem

Ingen har jämfört med eller ens nämnt Civ 7 som släpptes för ett halvår sen, vilket väl säger en hel del om det spelet tyvärr.

Jag fastnade aldrig för VI utan fortsatte med min favorit V, men så kan det vara, så länge andra gillade det så var det ju helt ok ändå liksom. Att 7:an mest verkar passera med ett kollektivt suckande känns tråkigt och oroväckande för spelserien. :/

Permalänk
Medlem

Tack Epic!

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Ingen har jämfört med eller ens nämnt Civ 7 som släpptes för ett halvår sen, vilket väl säger en hel del om det spelet tyvärr.

Jag fastnade aldrig för VI utan fortsatte med min favorit V, men så kan det vara, så länge andra gillade det så var det ju helt ok ändå liksom. Att 7:an mest verkar passera med ett kollektivt suckande känns tråkigt och oroväckande för spelserien. :/

Jag har 2-3000 timmar på civ 5 och 4000 timmar på civ 6. Jag har inte startat civ 6 sedan civ 7 släpptes och efter det att civ 6 släpptes har jag aldrig startat civ 5. För varje ny generation så är det fullt med kommentarer om att den gamla var så mycket bättre och att den nya bara är skräp. Både 5,6 och 7 har varit i behov av några patchar för att bli bra men jag tycker om att spela från start.

Permalänk
Medlem

Generöst! Varit inne på att köpa expansionerna när man fått ett civ ryck ibland. Min favorit förblir dock femman, har ganska få timmar i sexan.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Traditionellt sett så bör man vänta på minst en expansion för att de ska lägga tillbaka content som borde funnits i orginalspelet..

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av koofoot:

Collected Data Types:
• Identifiers / Contact Information: Name, user name, gamertag, postal and email address, phone number, unique IDs, mobile device ID, platform ID, gaming service ID, advertising ID (IDFA, Android ID) and IP address
• Commercial Information: Purchase and usage history and preferences, including gameplay information
• Billing Information: Payment information (credit / debit card information) and shipping address
• Internet / Electronic Activity: Web / app browsing and gameplay information related to the Services; information about your online interaction(s) with the Services or our advertising; and details about the games and platforms you use and other information related to installed applications
• Device and Usage Data: Device type, software and hardware details, language settings, browser type and version, operating system, and information about how users use and interact with the Services (e.g., content viewed, pages visited, clicks, scrolls)
• Profile Inferences: Inferences made from your information and web activity to help create a personalized profile so we can identify goods and services that may be of interest
• Audio / Visual Information: Account photos, images, and avatars, audio information via chat features and functionality, and gameplay recordings and video footage (such as when you participate in playtesting)
• Sensitive Information: Precise location information (if you allow the Services to collect your location), account credentials (user name and password), and contents of communications via chat features and functionality.

Det gör väl alla? Som vanligt gäller det att sätta upp spoof konto, ej ha profilbild osv.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Detta är exakt vad som hände med Civ V: fullständigt ignorerat av spelarna ett par veckor efter att det släppts, och det blev ett bra spel av det också till slut - och detta utan att de backade från det som var den stora kontroversiella funktionen (1UPT i Civ V, ages nu). Civ är ÖVERLÄGSET den mest värdefulla serien som Firaxis äger, så de kommer att fortsätta patcha spelet till det säljer. Om vi drar parallellen till Creative Assembly och Total War så kommer de aldrig att lägga ner det heller, och Total War haft flera katastrofala spel i serien.

Jag tror iofs att Firaxis är ute på farligt vatten nu när Sid Meier själv verkar vara på väg in i pensionen på riktigt, just eftersom de har så pass svårt att behålla folk över mer än ett spel och den nya VDn verkar vara totalt okunnig om hur man gör ett spel kul, men de kommer inte att ge sig vad gäller Civ.

Skrivet av Baxtex:

Traditionellt sett så bör man vänta på minst en expansion för att de ska lägga tillbaka content som borde funnits i orginalspelet..

Detta har varit sant precis en gång tidigare, med Civ V, där man specifikt tog bort religion som fanns i Civ IV och lade till det i första expansionen (Gods & Kings). Det var aldrig sant innan dess, och det är inte sant för Civ VI.

En del Civ-spelare som verkar ha börjat när Civ dök upp på Steam har en tendens att ta sina erfarenheter av övergången IV-V och applicera på hela serien. Civ var en extremt solid serie innan Civ V, vilket släpptes alldeles för tidigt (något som drev huvudutvecklaren till drogmissbruk och utbrändhet. Snyggt jobbat där, Firaxis/2K). Det enda spelet tidigare som ens kan sägas ha behövt några patchar var Civ III, som hade klara balansproblem när det släpptes, men det fungerade att spela från dag 1 och de hade inte tagit bort några väsentliga funktioner jämfört med Civ II. De hade strukit funktioner från SMAC, men det är ett helt annat spel (också från Firaxis) och de lades aldrig till igen under Civ III.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av koofoot:

Collected Data Types:

Går utmärkt att spela spelet utan konto hos 2K. Bara att trycka Decline när licensavtalet kommer upp.

Visa signatur

5900X | 6700XT