Ingen av rättsprocesserna gav AMD pengar motsvarande "värdet" (mäts inte bara i rena pengar) som Intel fick av att tränga ut AMD
Var finns den siffran på hur mycket AMD förlorade på Intels fulmetoder att ta del av för oss vanliga dödliga utan insiderinfo från AMD?
vid tidpunkten AMD hade något bra på marknaden (mestadels av pengarna går direkt till olika statskassor).
Det här känns ju lite som att AMD hade anlitat kompetenta jurister som siktade på att få till ett prejudikat om spelreglerna för marknadsföring, snarare än en engångs-payout. 🤔
Det var genidrag av Intel att knuffa ut sin enda konkurrent för någon 5% straff-avgift som delas ut 5-15 år efter brottet har begåtts.
Tror du överdriver ganska rejält här, med tanke på hur efterbliven NetBurst-arkitekturen framstod redan innan AMD drog dem inför rätta. AMD hade snarare ett av sina största uppsving just då, trots Intels sabotage. Att det tar så lång tid att avgöra rättsfall beror nog mer på ett korrupt och ineffektivt rättssystem, än att Intel är några Batman-liknande antagonister som förtrycker Goth-AMD. 😝
Att AMD gör egna dåliga beslut måste jag väl inte skriva om det jag pratar om är Intels "olagliga" och "kriminella beslut".
Nä det var verifierbar fakta som jag kom dragande med. 🙂
Jag har inte sagt att AMD är ett vackert eller bra bolag.
Jag har alltid gillat AMD för deras resiliens under tidvis omöjliga odds. Det är snarare en sorg över att deras framgångar länge bromsades av inkompetent ledning (som Intel verkar lida av nu) som jag uttrycker här.
Om du inte förstår skillnaden på att företag själva gör dåliga ekonomiska beslut och att andra företag gör med olagliga metoder ekonomiskt dåliga beslut mot andra företag och vilket av dom två som räknas som värst får stå för dig.
Jag tror mig förstå skillnaden. Det går dessutom lätt att gå till exempelvis Wikipedias AMD-artiklar för att se hur AMD, som enligt sägnerna här fick sina grundvalar upplösta, ändå lyckades ösa tiotals miljarder i stöten på mastodontprojekt mindre än tio år efter att Intel ödelagt dem.
Känns som du har noll koll på anti-trust lagar i USA och vad "vinsten" är av att bedriva monopol.
Du verkar sitta med någon siffra på vad Intel tjänade, så varför inte lägga upp den samt varifrån den kommer?
Annars kan det ju framstå som att du sitter och hittar på.