Permalänk
Medlem

Ska jag slå till?

Tänkte köpa nytt moderkort, cpu, minne och fläkt. Har läst att Soundstorm-ljudkortet på NF7:et är bra, stämmer detta? Mitt gamla SB !live kort knastrar så.

Är nedanstående paket prisvärt? (datorbutiken.com)

Abit NF7-S rev 2.0 1048 :-

AMD Athlon XP2000+ 539 :-

TwinMOS Original 256Mb DDR-DIMM PC3200/DDR400 184pin 400MHz CAS2.5 (AMD OK) 490 :-

Spire WhisperRock IV 199 :-

Summa 2326.00

Jag har ett Hercules 8500le. Hur fungerar det med dessa grejer?

Visa signatur

Abe:
I used to be with it, but then they changed what "it" was. Now, what I'm with isn't it, and what's "it" seems weird and scary to me.

Permalänk
Medlem

Jag hade inte köpt en XP2000+, tror bara den finns med den gamla steppingen som klockar kasst. Du kan inte skrapa fram några extra hundralappar till en: AMD Athlon XP2500+ Barton 1833MHz/1.83GHz 128/512Kb 333MHz 0.13 bulk SocketA ?

Permalänk
Medlem

Skulle kunna lägga ett antal 100-lappar, men den duger att. Inte så intresserad av klockning. tack ändå.

Den mest intressanta frågan är: Hur fungerar Hercules 8500le med dessa grejer?

Visa signatur

Abe:
I used to be with it, but then they changed what "it" was. Now, what I'm with isn't it, and what's "it" seems weird and scary to me.

Permalänk
Medlem

Även om du inte ska klocka så är 2500+ barton ett mycket bättre köp, barton har exempelvis dubbelt så mycket cache minne som TB. En till 256 sticka skulle också vara bra, då du då kan köra dualDDR.

Visa signatur

The difference between stupidity and genius - the latter has limits

Permalänk
Avstängd

Har du läst om problemen med Abit? Jag köpte ett Asus för cirka en månad sen och är jättenöjd!
Tror det är lite billigare än ett Abit också. Asus A7N8X köpte jag från datorbutiken.

Skulle också säga att en Barton2500+ är dubbelt så bättre köp. Är det inte lite skönare att köpa ett sådant och veta att det kommer hålla lite längre än en Barton2000+?

//Martin

Visa signatur

stallet.se - för oss som älskar heztar!

Permalänk

Papegojan: Barton2000+!?

Permalänk
Avstängd

Oj förlåt, menade den processorn han hade skrivit. Lite smått borta idag

Visa signatur

stallet.se - för oss som älskar heztar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Papegojan
Oj förlåt, menade den processorn han hade skrivit. Lite smått borta idag

Sånt händer.

Permalänk
Medlem

Asuskortet har väl inte Soundstorm? Vill gärna slippa använda mitt live!-kort. Soundblaster suger.

Visa signatur

Abe:
I used to be with it, but then they changed what "it" was. Now, what I'm with isn't it, and what's "it" seems weird and scary to me.

Permalänk
Medlem

jag har en papst-chassi fläkt. Kommer den ochh spire-fläkten räcka som kylning?

Visa signatur

Abe:
I used to be with it, but then they changed what "it" was. Now, what I'm with isn't it, and what's "it" seems weird and scary to me.

Permalänk
Medlem

Asus har soundstorm. De var till och med certifierade ett tag, vet inte varför de blev av med den.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE