Min utvärdering/upplevelse!

Permalänk
Medlem

Min utvärdering/upplevelse!

Hejsan!

Sist jag skapade en tråd här så blev den låst av en småsur admin, men jag har lite förståelse för det då det jag skrev om ifråga precis hade hänt mig och jag var väldigt sur.
Nu tänkte jag ge mig på ett andra och bättre försök av en utvärdering. Jag tror att detta kan hjälpa folk som skall införskaffa nya datordelar eller media tillbehör ganska mycket då de får se både den dåliga och bra sidan av ett företag.
Vilket behövs, jag önskar att någon gjort detta innan jag slog till på min affär till exempel, då jag bara hade läst en massa "fanboys" trådar, om jag nu får lov att uttrycka mig så!
Detta kanske kan ses mer som en berättelse än utvärdering, en erfarenhet iallafall!

Utvärdering av Datorbutiken.com! (och posten?)

Efter mycket tänkande, skrivande, läsande och frågande så hade jag till slut bestämt mig för vilka delar min nya burk skulle innehålla.
Onsdagen den 20:e Augusti 2003 skickade jag iväg min beställning till datorbutiken.
Snacka om att jag var uppspelt, äntligen skulle jag få en ny dator, vilket jag tycker att jag har behövt ett bra tag nu.
Jag hade jobbat extra och sålt diverse föremål jag ägt för att få ihop min budget.
Helgen passerade förbi och jag hade fortfarande inte fått något mail från datorbutiken om att min beställning var på väg.
Just då så vart jag så inne i mina egna tankar och drömmar om alla spel och grejor jag skulle pyssla med när den kom, så jag vart inte alltför bekymrad över att få vänta ett par extra dagar.

Måndagen passerade förbi. Vart är min dator?
Samma kväll funderade jag på att skicka iväg ett mail för att kolla så min beställning verkligen va gjord, kanske var något fel?
Nej då, på Tisdagen i samma vecka fick jag ett mail där det stod att paketet nu var färdig paketerat och iväg skickat!
Glad som man blir hoppas man att kunna mottaga paketet redan nästa dag eller kanske på Torsdagen!

Onsdag. Jag får hem en avi från posten där det står att mina paket gick att hämta ut på ICA Brunnen, som ligger några hundrameter ifrån där jag bor bara. Kvickt in i bilen och bege sig mot brunnen!
När jag väl kom dit fick jag til min förvåning veta att bara ETT av mina två paket hade kommit. Då lådan inte var så stor tänkte jag att det måste vara själva delarna som skall i mitt chassi. Dock så kunde jag ju inte hämta ut dom då jag inte vill betala 14 000:- för mindre än vad jag beställt!
Nåväl! Jag ringde till postkontoret här hemma och frågade vart mitt paket var någonstans, då jag inte kunde hitta det via internet så blev jag ju väldigt bekymrad.
Jag får reda på att de inte är helt säkra på vart det är men skulle återkomma på Torsdagen!

Torsdag. Jag ringer upp till posten igen då jag icke fått något samtal eller brev hem angående mitt paket, och det sysn fortfarande inte via internet.
Efter ett lite smått jobbigt samtal med en kvinna så fick jag reda på att mitt paket befann sig i löddeköping (tror det heter så?) och att det _bör_ vara framlevererat till ICA Brunnen på Fredagen!
Just nu är jag väldigt frustrerad, kan jag tillägga!

Fredag. Jag beger ner till ICA Brunnen för att kolla om mitt paket kommit, och det har det. Äntligen! Jag suckar ut och betalar för varorna och lastar in de i bilen och beger mig hemåt!
Väl hemma så börjar jag först och främst att städa lite i mitt datorrum då det såg för jävligt ut, på ren svenska.
Efter det lagar jag lite mat och sedan vart det dags för att packa upp och installera den nya datorn! Yahoo!(?)
Jag öppnar mitt paket innehållande mitt chassi och tar ut det och ställer det på golvet. Snyggt och hyffsat stort, väl värt vartenda slant!
När jag öppnar mitt andra paket finner jag dock inte min processor. Jag letar och letar som en galning men hittar inget.
Efter allt jag gått igenom för att ens få hem datorn så skall detta hända? Processorn dessutom? Ussschhh!
Sur som en rödbeta beger jag mig till min nuvarande dator för att skriva en ilsken post här på sweclockers, och ni såg ju hur det gick!
Innan dess slängde jag även iväg ett mail till Datorbutiken där jag berättar vad som hänt och att jag vill ha det åtgärdat omedelbums!

Jag kan meddela er att jag fortfarande inte har fått svar från dom.
Idag skickade jag ännu ett mail samt ett brev, det skall väl inte gå att missa, tycker man?
Jag tycker att detta är dålig service. Har man gjort en sådan stor tabbe som detta så skall man ta hand om det snarast och itne dra ut på det som de nu gjort.

Datorbutiken.com må vara billiga (inte billigast dock) men det är inte det enda man skall gå efter!
Enligt mina erfarenheter nu så tycker jag att dom är sega och har kanske lite för lite koll på vad som sker.
Angående service så vet jag inte än då de ej svarat mig. Vilket även kan ses som dålig "service". Men vem vet, de kanske svarar glatt och trevligt och gör något mycket positivt åt "dramat", dock så betvivlar jag detta mycket starkt!

Jag vill även ge ett STORT minus till posten och dess anställda som inte kan sköta sina jobb. Man har varit med om mycket värre saker som stöld och förnekande, men detta var också dåligt av dom. Men att posten gör som dom behagar är väl inget nytt antar jag.

Nu må det hända att datorbutiken folket läser detta forumet och får syn på denna posten och inte blir särskilt glada. Men då får det vara så, jag tycker att har man slarvat och segat sig så skall man få reda på det också!
En fråga som vissa nämnt för mig nu under de senaste dagarna är ju; har datorbutiken rätt att vänta eller helt enkelt strunta i mina brev och emails nu när jag varit såhär "otrevlig"?
Jag tycker att det bara är ännu mer brist på service och respekt för sina kunder att göra så. Jag har själv arbetat i en affär (TV-spelsaffär) och vet hur det är med arga och uppspelta kunder, men det är sådant man får ta. Jag har inte ens gått på dom hårt, utan försökt vara så trevlig som möjligt!

Jag kanske handlar från dom igen, men då ska det banne mig vara ett bra svar på mina mail inom kort!

Hoppas att detta kan hjälpa många där ute att få lite perspektiv på saker och ting! Och jag hoppas att admin inte ser detta inlägg som en massa gnäll, som jag fick höra sist, nu när jag lagt ned så mycket tid på att göra det proffisionellt!

OBS! Vill även påpeka att jag skrev fel angående dagarna i mitt förra inlägg, har kollat mina mail nu och detta skall innehålla de rätta datumen!

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Permalänk

Processorn ligger inte i chassit då? Har sett att vidda tejpar fast processorn i en chassivägg..

Permalänk
Medlem

Nej jag har öppnat och kollat. Först tänkte jag att där lägger man ju inte ne processor, speciellt då paketet var help oöppnat, men jag öppnade och kollade ifall ifall och där var ingen processor.

Permalänk
Medlem

Mottog idag ett email från datorbutiken där det stod att de hade en för mycket på lager och skickar iväg en processor till mig idag!

Någon som vet om detta skickas direkt hem nu eller om de tar en post avi till? (hem går ju fortfare)

Permalänk
Medlem

Var ju bra att det ordnade upp sig till slut. Synd med alla särskrivningar dock...

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Mina stavfel? Där är en del, är så trött om dagarna, slinter lätt!

Som om hela historien ovan inte var nog så har jag även fått för slö fläkt, upptäckte det nyss. Sånt här är ju hyffsat roligt!

Permalänk
Medlem

Fick mina datordelar från Komplett i går. Tog två dagar och inget krångel! Men POSTEN dom kan klanta till det. När jag hämtade ut mitt packet var det aldeles tillbucklat. Till råga på detta så tappade expiditen på Video Kalles (i helsingborg) packetet i golvet.
Inte en utan TVÅ gånger medans jag stod och höll tummarna att grejerna skulle va hela!
hoppas grejerna funkar nu bara

Visa signatur

jag har en dator och en till och en till och så vidare.

Permalänk
Medlem

Inte dåligt att få ihop så mycket text för dom relativt enkla problemen. Om en sak fattas i ditt paket så är det ju bara att kontakta företaget du köpt från. Svårare än så kan det inte vara misstänker jag. Men tur att allt löste sig iaf.

Permalänk
Medlem

mafnus: Att det skulle vara svårt att fixa är inte poängen i denna tråden, utan att man slarvar och inte sköter sina jobb riktigt.
Jag hoppas att jag får min processor imorgon iallafall. Och jag fick ett mail innan idag från dom där de skrev att vissa varor är nyare än förpackningarna till dom (hur det nu går ihop?) och att min processorfläkt skall klarar 2.8GHz.

Nu när dom har sagt det, om något skulle gå isönder trots allt, då kan jag kräva nya varor från dom, right?

Permalänk
Medlem

Det är klart. Det som står på paketen om inget annat ges så ska det fungera.

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

Topic: På paketet står det "Up to 2.5GHz" och på deras hemsida står det "Up to 2.8GHz". Och min processor är 2.8GHz.
Jag vet att processorn inte kommer överhetta oavsett (de har ju skydd mot det) men den kommer inte använda full speed vilket märks ganska tydligt.
Men nu sa dom ju att den skall fungera ändå, hoppas att de har rätt, annars kräver jag pengarna tillbaka...

Permalänk
Medlem

Ja har de sagt det så får de stå för sitt ord. Lycka till

Visa signatur

Nuclear Winter