Trasiga Digitalkameror och dålig support! (CANON)

Permalänk
Medlem

Trasiga Digitalkameror och dålig support! (CANON)

Jag gjorde som så många andra i början på sommaren, köpte en digitalkamera, en CANON A70 för ett antal tusenlappar.....första dagen på semestern gick naturligtvis fanskapet sönder....objektivet ville inte komma ut något mera......

Lämnade in den 30 Juli där jag köpte den ( www.objektiv.se i Umeå) för reparation. Dom skickade kameran till Canon IT-Service i Stockholm samma dag.
Reparationstiden trodde dom "räkna med minst en vecka" hmmm.....jaja...en vecka eller två kan man ju vara utan kamera...

Efter två veckor tog jag kontakt med dom för att fåreda på hur det går med kameran......efter ett antal timmar i telefonkö under en vecka gav jag upp.....när det gått nästan fyra veckor (i Måndags) ringde jag till Canons växel och krävde att få prata med någon på "IT-Service". Där fick jag veta att dom haft kameran liggande I FYRA VECKOR utan att ens titta på den......dom skulle då skicka den till en extern Kameraverkstad med post.......dit kom kameran i går Torsdag...och när jag ringde dit idag så hade dom inte heller hunnit kolla på kameran.....

Jag ringde till kommunens Konsumentupplysning och pratade med en konsumentvägledare som sa att det var VÄLDIGT vanligt med långsamma reparationstider av hemelektronik.......i Konsumentköplagen står det att garantireparationer skall utföras inom "SKÄLIG TID" och enligt konsumentvägledaren så är skälig tid för hemelektronik MAX 3veckor, annars skall man som kund ha rätt att häva köpet......nu är jag inne på den femte veckan och dom har inte ens kollat på kameran.......

Men jag får hoppas att dom lagar den till veckan....

Jag kan tillägga att killen på Kameraverkstaden nämnde att just objektivfel var VÄLDIGT vanligt på Canon A70...

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem

Uppdatering av tråden!!!

Jag fick igen kameran igår, Fredag 5 September, efter FEM OCH EN HALV VECKA!!!!

Jag måste säga att jag är MYCKET besviken på Canons dåliga support....tyvärr så är tydligen övriga kameratillverkare inte mycket bättre efter vad jag fick höra från min fotoaffär......

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Inaktiv

hoppas min RMA går bättre

Permalänk
Hedersmedlem

samma sak med mobiltelefoner generellt.
det det kan ta allt från en vecka till ett halvår

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOFFe
Uppdatering av tråden!!!

Jag fick igen kameran igår, Fredag 5 September, efter FEM OCH EN HALV VECKA!!!!

Jag måste säga att jag är MYCKET besviken på Canons dåliga support....tyvärr så är tydligen övriga kameratillverkare inte mycket bättre efter vad jag fick höra från min fotoaffär......

Jag väntade 6 veckor med att få tillbaka en hårddisk från seagate.Satt på en 3 GB:are under den tiden, det var kul. Fast jag ska inte klaga med tanke på att jag hade sönder den genom att råka kortsluta allt på en kabel i datorn.

Permalänk
Medlem

Vi tappade vår HP320 i golvet varvid batteriluckan sprack lämnade in den till SIBA (drulleförsäkringen grabbar) & 2 veckor senare fick jag en ny i kartong.... Siba vet ni

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless