Vad kan man ta för en bärbar?

Permalänk

Vad kan man ta för en bärbar?

Tjenare

Vad kan man ta ut för en fujitsu-siemens bärbar med:

Celeron 1Ghz
20gig HD
128mb RAM
firewire
S-video ut
15" skärm

Ett cirka pris begagnad är?

Permalänk
Medlem

4 - 5k?
Beror ju på skick osv, men en bärbar med dubbelt så bra specs (c2ghz, 256mb, 30gb hd) kostar ~9000 ny

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

Det är väska med bärhantag och en optisk usb mus också. Så på blocket kanske man kunde sätta ut den för 5500:- ? Det är säkert massor med andra finnesser på den också.

Men låter 5500:- rimligt?

Permalänk

fujitsu-siemens amilo heter den.. Men jag hittar inga andra annonser med liknande man kan jämföra med.

Permalänk
Medlem

har märkt att begagnade bärbara verkar säljas till rätt höga priser så 5500kr är nog inte alls orimligt, du kanske kan få mer än så......

Permalänk
Medlem

Jag beställde en sån här för 6400 igår: http://www.3stepit.se/products/prod_detail.asp?ID=PIII850CAM7...

Visa signatur

"I read these books, any books, to develop my command and knowledge in the english language. I read to further my education, miss Kenton"

Permalänk
Medlem

7-8000 kr?

Permalänk

Jaha! :)

Satte precis ut den för 6000:- på blocket, annonsdirekt, beg.se & tradera.

Blev nerringd och övermailad som en dåre.

Det är väl bara att börja auktionverksamhet antar jag.

Det är en sådan här som jag ska sälja.

Datorn

Men är verkligen 7-8000 rimligt? Eller är det det man ska ta för den?

Permalänk
Medlem

Re: Jaha! :)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RahBalder
Satte precis ut den för 6000:- på blocket, annonsdirekt, beg.se & tradera.

Blev nerringd och övermailad som en dåre.

Det är väl bara att börja auktionverksamhet antar jag.

Det är en sådan här som jag ska sälja.

Datorn

Men är verkligen 7-8000 rimligt? Eller är det det man ska ta för den?

Om du tittar på den jag postade så var den köpt med 15% rabatt, 7-8000 är inget problem

Visa signatur

"I read these books, any books, to develop my command and knowledge in the english language. I read to further my education, miss Kenton"

Permalänk
Medlem

Sätt ut den på tio till att börja med.

Ge mig de extra tusenlapparna du tjänar. ;D

Permalänk

Jaha 7-8000 Jag höll på att släppa den för 5500 snabb affär, tur att jag inte gjorde det. Nu fattar jag varför folk har ringt som tokar.

Men tack så mycket för hjälpen.

Permalänk
Medlem

Men asså, det är fan överpris på beg. bärbara nu ju! Man kan få en ny 2000+ med 256 ram och 20gig HDD för under 10000. Ändå säljer vissa typ 800mhz:are osv. för runt 9000-10000

EDIT: T.ex. Acer Aspire 1304XC, AMD 1800+ 256MB/20GB 14" DVD/RW XPHome : 9.771 kr

Permalänk
Medlem

skulle typ kunna sälja min bärbara för mer än vad den kostar ny.. sjukt

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZweX
Men asså, det är fan överpris på beg. bärbara nu ju! Man kan få en ny 2000+ med 256 ram och 20gig HDD för under 10000. Ändå säljer vissa typ 800mhz:are osv. för runt 9000-10000

EDIT: T.ex. Acer Aspire 1304XC, AMD 1800+ 256MB/20GB 14" DVD/RW XPHome : 9.771 kr

Det har att göra med att bärbara av finare märke och model är både lättare och hållbarare. En billig bärbar är oftast ganska plastig och måste man då inte ha prestandan är den begagnade oftast ett bättre köp

Visa signatur

"I read these books, any books, to develop my command and knowledge in the english language. I read to further my education, miss Kenton"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bjarte
Det har att göra med att bärbara av finare märke och model är både lättare och hållbarare. En billig bärbar är oftast ganska plastig och måste man då inte ha prestandan är den begagnade oftast ett bättre köp

Helt korrekt. Jag köpte en Acer först, men den kändes alldeles för halvhjärtad kvalitetsmässigt att jag lämnade tillbaka den. Köpte senare en Compaq, och det var ju överlag helt otroliga skillnader vad gäller funktioner och finesser.

Permalänk

Köper hellre än beg laptop med sämre prestanda men att det är bra kvalité och hållbara grejor

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem

http://www.pcfynd.se/scripts/s_produkt.asp?ID=PF1300&LP=01

PC Fynd (roligt namn) har alltid tagit överpriser på beg. bärbara...

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk
Medlem

pandemon: Överpriser är bara förnamnet...

De borde ju kalla sig PC Bedrägeri eller nått.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pandemon
http://www.pcfynd.se/scripts/s_produkt.asp?ID=PF1300&LP=01

PC Fynd (roligt namn) har alltid tagit överpriser på beg. bärbara...

För 400 spänn till fick jag en 850 mhz med 256 meg ram och 20 gigs hårddisk, samt 12 månaders garanti. Det där är verkligen bedrägeri

http://www.pcfynd.se/scripts/s_produkt.asp?ID=PF1164

Det här är vad dom tar för en likadan men med sämre prestanda

Visa signatur

"I read these books, any books, to develop my command and knowledge in the english language. I read to further my education, miss Kenton"

Permalänk

He he, vilka priser... Får väl försöka kräma ut så mycket det går iallafall. Gav 3500:- för den så lite kanske man kunde tjäna..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RahBalder
He he, vilka priser... Får väl försöka kräma ut så mycket det går iallafall. Gav 3500:- för den så lite kanske man kunde tjäna..

Utan kvitto förmodar jag?

Visa signatur

"I read these books, any books, to develop my command and knowledge in the english language. I read to further my education, miss Kenton"

Permalänk

Den är ärlig, finns garantibevis. En person som behövde snabba pengar, girigbuk som man är utnytjade jag situationen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RahBalder
Den är ärlig, finns garantibevis. En person som behövde snabba pengar, girigbuk som man är utnytjade jag situationen.

Kvitton är lätta att förfalska, nästan en stor marknad att förfalska kvitton.

Visa signatur