övningskörnings skylt?

Permalänk
Medlem

övningskörnings skylt?

Nu är de så här att jag ska börja övningsköra, men jag behöver en sån där vacker grönvit skyllt först.

Var kan jag hitta en billig sådan?

Visa signatur

Internet är som ett stort bibliotek, men med en full bibliotekarie.

Permalänk
Medlem

På närmsta mack.

Permalänk
Avstängd

Vän,

Biltema är din vän, om du vill komma undan billigt.

Permalänk
Medlem

En fråga började övnings köra för drygt ett år sedan. Köper en såndär grön "vacker" skyllt på statoil men tro fan inte att den fäster på vår volvos backluka! finns de olika modeler eller?

Visa signatur

amd tvåtusenetthundra || femhundratolv mb RAM ||Gf fyra Ti fyratusenfyrahundra

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartiNx8
En fråga började övnings köra för drygt ett år sedan. Köper en såndär grön "vacker" skyllt på statoil men tro fan inte att den fäster på vår volvos backluka! finns de olika modeler eller?

Magnetiska och ickemagnetiska?

Det går ju att sätta skylten i bakrutan. Lite silvertejp är allt som behövs.

Permalänk
Medlem

säker på att luckan är i metall där ni försökte fästa den? eller kanske är i aluminium, för då fastar inte magnetiska saker.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man kan köpa skyltar med samma utseende, men med texten "stulen"?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Någon som vet var man kan köpa skyltar med samma utseende, men med texten "stulen"?

Men en sån kan du inte köra omkring med när du övningskör.

Permalänk
Avstängd

jag har 2 st supermagneter på min övningskörskylt. har tappat minst 5 skyltar innan jag började med magneterna

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skyltarna är kassa. Förlorar sin magnetiska förmåga efter ett tag. Då får man köpa ny.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TANDEMCYKELN
Vän,

Biltema är din vän, om du vill komma undan billigt.

& frakten är gratis till östersund?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

De är inte så dyra om jag minns, så närmsta mack är nog bra. blir billigast oxå för då slipper man resa/frakt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Någon som vet var man kan köpa skyltar med samma utseende, men med texten "stulen"?

Jag har sett fyllekörning någonstans, men jag hittar den inte.. Jag vill oxå ha en sån som det står stulen på eller något annat roligt

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Men en sån kan du inte köra omkring med när du övningskör.

Borde jag ens kommentera det där?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

Det enda som funkar är tunna plastskyltar som du fäster på insidan mot rutan. Funkar perfa, visserligen lite dyrare mot vad man får (en tunn plastfilm) men du tappar den garanterat inte.

Visa signatur

[size="1"]Life is a bitch, then you die[/size]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartiNx8
En fråga började övnings köra för drygt ett år sedan. Köper en såndär grön "vacker" skyllt på statoil men tro fan inte att den fäster på vår volvos backluka! finns de olika modeler eller?

Vissa baklukor är av aluminium. Tacka gud för det du så slipper du i alla fall rost.

Permalänk
Medlem

Finns på OK körfältet ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Borde jag ens kommentera det där?

Läs topic, det är det man brukar diskutera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlpHa.
Finns på OK körfältet ;D

Kan du ge mig en vägbeskrivning

*skoja*

Visa signatur

Internet är som ett stort bibliotek, men med en full bibliotekarie.

Permalänk
Medlem

Se till att det står "ÖVNINGSKÖR", den gamla "ÖVNINGSKÖRNING" är förbjuden och man kan få böter om man använder en sådan. Dock tror jag inte att någon fått det eller kommer att få det på de närmsta åren men det finns alltid en nitisk polis därute som bara vill förstöra.

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartiNx8
En fråga började övnings köra för drygt ett år sedan. Köper en såndär grön "vacker" skyllt på statoil men tro fan inte att den fäster på vår volvos backluka! finns de olika modeler eller?

Är du som vår familj ägare av en volvo v70 av den bulliga varianten är bakluckan av plast
Då får man köpa en som man fäster på insidan av rutan
Finns på alla OK-mackar och kostar inte många kronor

Visa signatur

"I read these books, any books, to develop my command and knowledge in the english language. I read to further my education, miss Kenton"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crusher
Se till att det står "ÖVNINGSKÖR", den gamla "ÖVNINGSKÖRNING" är förbjuden och man kan få böter om man använder en sådan. Dock tror jag inte att någon fått det eller kommer att få det på de närmsta åren men det finns alltid en nitisk polis därute som bara vill förstöra.

Varför är den gamla varianten olaglig för?

Visa signatur

System :: [AMD 64 3000+] [ASRock 939Dual-VSTA] [2gb Corsair PC3200 DDR] [ATI X1650] [80gb Maxtor PATA+250gb SATA-II HD]
Tillbehör :: [2 X 20" TFT] [Lian-Li PC-70] [TT Big Typhoon] [NEC 3550A@4551A DVDRW] [Epson Stylus DX4850]
Linux är bara gratis om din tid är värdelös

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Takashi
Varför är den gamla varianten olaglig för?

Det bara är så, det har med något att göra men jag minns inte vad, dock är det så

Visa signatur

"I read these books, any books, to develop my command and knowledge in the english language. I read to further my education, miss Kenton"

Permalänk
Medlem

Tydligen så syns "ÖVNINGSKÖR" mera (större font, färre bokstäver), fast jag tror ju att det var en konspiration mellan alla parter så att företaget som tillverkar skyltarna skulle få en "boost" i försäljningen. Jag menar, ser man en grön och vit skylt så vet man att det är övningskörning på gång.

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Medlem

Läste att både skyltarna går bra att använda (på Länsstyrelsen i Örebros hemsida )

Permalänk
Medlem

Övningskörningsskylt heter det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartiNx8
En fråga började övnings köra för drygt ett år sedan. Köper en såndär grön "vacker" skyllt på statoil men tro fan inte att den fäster på vår volvos backluka! finns de olika modeler eller?

Volvos backluckor är gjorda i glasfibrer det är därför.

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Glasfiber? Vilken Volvo då? De jag ägt hade aluminiumluckor.

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crusher
Glasfiber? Vilken Volvo då? De jag ägt hade aluminiumluckor.

V70, den bulliga varianten

Visa signatur

"I read these books, any books, to develop my command and knowledge in the english language. I read to further my education, miss Kenton"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Någon som vet var man kan köpa skyltar med samma utseende, men med texten "stulen"?

Min vän: http://www.dekaltrim.nu/:)