onoffs 30-dagars öppet köp?

Permalänk
Medlem

onoffs 30-dagars öppet köp?

Hej..
jag funderar på en dvd-spelare (panasonic s75) men jag vet inte om den är bättre eller sämre än min nuvarande spelare (samsung dvdv811). Jag har en del kopior av mina dvdfilmer som inte fungerar på min 811 osv..
jag skulle därför vilja köpa hem en s75 och prova.. om det skulle visa sig att den fungerar bra så kanske jag behåller den..
någon som vet om man kan använda grejjerna och sedan lämna tillbaka och få pengarna tillbaks?

saxat från onoffs hemsida:

"Öppet köp i 30 dagar
På alla våra produkter gäller öppet köp i 30 dagar. Öppet köp gäller från den dagen du tagit emot varan. Har du använt produkten, skall den återlämnas komplett och oskadd. På förbrukningsartiklar eller produkter som innehåller förbrukningsartiklar, exempelvis programvaror, batterier och hygienartiklar med mera, gäller inte öppet köp om förpackningen är bruten. "

detta måste alltså betyda att jag får pengarna tillbaka om jag behåller alla förpackningar och inte har sönder något?

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk

om jag känner onoff rätt så lär du knappast får några pengar tillbaka, det jag kan tänka mig att du får är ett tillgodo kvitto, säkert med ngt avdrag för du andvänt produkten

Permalänk
Medlem

du har enligt svensk lag en sk. ångervecka... om inte annat så borde den gälla vid köp...

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem

Köp ALDRIG, under några omständigheter NÅGOT från On-Off
Bara ett tips.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har testat en regionsfri DVD-backup på en Panasonic s75, och det var inga problem, men tänk på regionsskyddet som den har.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av plake
Köp ALDRIG, under några omständigheter NÅGOT från On-Off
Bara ett tips.

Grundlös smutskastning pysslar vi inte med på detta forum. Berätta varför eller strunta i att skriva.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grillcliff
Jag har testat en regionsfri DVD-backup på en Panasonic s75, och det var inga problem, men tänk på regionsskyddet som den har.
Grundlös smutskastning pysslar vi inte med på detta forum. Berätta varför eller strunta i att skriva.

Kortfattat då: Jag köpte en Nokia 8210 där, när den gick sönder var den på "service" i 5 månader och inte fick jag någon lånetelefon heller.

Permalänk
Medlem

jag vet problemet med deras service.. den är typ obefintlig... en polare lämnade in telefonen där.. efter 6 månader kom han dit och skulle hämta ut den.. när han öppnade förpackningen så rasade delarna ut! telefonen hade legat orörd på deras lager i 6 mån... men på nåt sätt så föredrar jag en fysisk butik framför en internetbutik.. priset är densamma... 2000kr, sedan kan jag göra den regionsfri för 300kr i en panasonic-affär

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Discharged
du har enligt svensk lag en sk. ångervecka... om inte annat så borde den gälla vid köp...

Nopes stämmer inte.

När du som konsument handlar i en affär har du ingen laglig rätt att ångra köpet. Om du däremot köper något på postorder, via telefon, TV, Internet eller vid hemförsäljning har du 14 dagars ångerrätt när du handlar inom Sverige.

Permalänk
Medlem

SUMITOMO

är du säker på det? jag har för mej att jag läst något om det nämligen? men vad är en "ångervecka" isf då?

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk

Re: onoffs 30-dagars öppet köp?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kim
Hej..
jag funderar på en dvd-spelare (panasonic s75) men jag vet inte om den är bättre eller sämre än min nuvarande spelare (samsung dvdv811). Jag har en del kopior av mina dvdfilmer som inte fungerar på min 811 osv..
jag skulle därför vilja köpa hem en s75 och prova.. om det skulle visa sig att den fungerar bra så kanske jag behåller den..
någon som vet om man kan använda grejjerna och sedan lämna tillbaka och få pengarna tillbaks?

saxat från onoffs hemsida:

"Öppet köp i 30 dagar
På alla våra produkter gäller öppet köp i 30 dagar. Öppet köp gäller från den dagen du tagit emot varan. Har du använt produkten, skall den återlämnas komplett och oskadd. På förbrukningsartiklar eller produkter som innehåller förbrukningsartiklar, exempelvis programvaror, batterier och hygienartiklar med mera, gäller inte öppet köp om förpackningen är bruten. "

detta måste alltså betyda att jag får pengarna tillbaka om jag behåller alla förpackningar och inte har sönder något?

Be och få prova nån skiva i butiken, borde väl inte vara några problem eftersom jag förutsätter att dina kopior är lagliga.

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det fungerar på OnOff, men det där låter väl ungefär som samma grej som elgiganten har. Där var det i varje fall inga som helst problem att lämna tillbaka 3 olika tv-apparater tills jag hittade en som passade. Fråga helt enkelt i butiken.

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem

Inga problem om du inte använders nåra förbrukningsvaror t ex batterier.
Bara att lämna tillbaka. Har aldrig haft nåra probs med onoff.
Servicen är det inte onoff som sköter, det är ett externt företag. Samma som siba mfl.

Permalänk
Medlem

Mulk, siba sköter ofta sin service själva! Iallfall när min minidisc pajade...

Permalänk
Medlem

jag frågade 2st båda sa att det gick bra att lämna tillbaka efter att man provat den i 30 dagar..
köpte mig en s75...
men det där med batterierna sa de inget om :(..... jag har nu stoppat i batterierna och provat så allt funkat... kommer jag inte kunna lämna tillbaka den pga att batteriernas förpackning är bruten?
de sa till mig: "ja du får ju prova och så..."
jag funderar nämligen på att beställa från telemekano istället, men jag ville inte beställa förrän jag visste om den fungerade som den skulle med dvd-r osv.. telemekano erbjuder 2års garanti.. onoff bara 1.. dessutom gillar jag inte onoff i allmänhet...

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kim
jag frågade 2st båda sa att det gick bra att lämna tillbaka efter att man provat den i 30 dagar..
köpte mig en s75...
men det där med batterierna sa de inget om :(..... jag har nu stoppat i batterierna och provat så allt funkat... kommer jag inte kunna lämna tillbaka den pga att batteriernas förpackning är bruten?
de sa till mig: "ja du får ju prova och så..."
jag funderar nämligen på att beställa från telemekano istället, men jag ville inte beställa förrän jag visste om den fungerade som den skulle med dvd-r osv.. telemekano erbjuder 2års garanti.. onoff bara 1.. dessutom gillar jag inte onoff i allmänhet...

Seriöst, tror inte dom ställer till problem över några batterier

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem

Det värsta som kan hända är att du får ersätta batterierna. Men de bryr de sig knappast om. Det kan hända att siba har ändrat sina servicerutiner eller att det är olika på olika varor/butiker. För ca 10 mån sen hade jag en cd-rom på service i 2 månader den gick till extern verkstad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plake
Köp ALDRIG, under några omständigheter NÅGOT från On-Off
Bara ett tips.

I bland är det bättre att vara tyst & verka dum än att öppna munnen & vara dum!

Ser inga problem i att handla från OnOff ....

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Bytte trådlös lur för ett halvår sen och jag köpte 3 olika modeller under 8-10 dagarsperiod, just på onoff, innan jag blev riktigt nöjd och fastnade för den fjärde. Inga som helst problem att lämna tillbaka, och få pengarna tillbaka, så länge som man har orginalförpackningen kvar. Till råga på allt nyttjade jag "lägsta pris" garantin, och fick tillbaka 200:-.

Kim:annars är det ju inte värre än att du frågar, kan inte mer än få ett nej och det kostar i alla fall inget......................ännu.

:-]

Visa signatur

ABIT IC7-G v2.7 - 2.8@3.3 - Zalman 7000CU - 2x1024 GEIL@ CL 2.5-4-4-8, 1:1- HIS X800XT PE - Lian Li 65B

Permalänk
Medlem

guess?who
jag frågade 2 st och båda sa att det går bra... sitter här med en s75 som funkar utmärkt.. ska beställa från telemekano nu och lämna tillbaka denna till onoff när jag får den

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Discharged
SUMITOMO

är du säker på det? jag har för mej att jag läst något om det nämligen? men vad är en "ångervecka" isf då?

http://www.konsumentratt.konsumentverket.se/

Kolla igenom vad som gäller på denna sidan.
Det har jag gjort och jag lovar dig att du kommer att
ha väldig nytta av den informationen så du slipper
problem efter köp.

Permalänk

det tog dom 7veckor att se till så jag fick pengarna tillbaka för min muvo..

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2