Hur mycket ska man ta för denna dator?

Permalänk
Medlem

Hur mycket ska man ta för denna dator?

Hej
Hade tänkt sälj en av mina datorer och undrar vad är ett rimligt pris är på detta;

Moderkort : Asus A7V133
1400mhz AMD Athlon
256 SDRAM 133
Geforce 2
nätverkskort
Soundblaster live 5,1
20gb hdd
Codegen 300W

ska inte sälja med låda .

Tacksam för svar

Visa signatur

-._.-

Permalänk
Medlem
Permalänk

1500:- kanske.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk

C0r3 och Legendary21, ni är väldigt sugna på att köpa den va?

Permalänk
Medlem

tydligen ...men jag är ju inte helt borta om man säger så ....

Visa signatur

-._.-

Permalänk
Medlem

Det där är inte värt speciellt mycket. Max 1500:-, du kan ju köpa nyare och bättre saker för samma peng...

Permalänk
Medlem

Troligen inte mer än ca. 1500:-
Den som säger att det är värt mer ljuger.

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T, Gigabyte GA-890FXA-UD5, Socket-AM3, 6950 2GB, Intel® X25-M SSD 80GB 2,5", Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9, Corsair PSU 750W, BenQ 23,6" XL2410T.

Permalänk
Medlem

satt o läste i gulatidningen, där fanns det bla en 386 som jag tror dom skulle ha 500kr för eller varför inte en "speldator 486" som var till salu kommer inte ihåg priset men jag skrattade åt priserna så försök att sälja den där då det verkar som att du kan ta ganska mcket betalt.
Jag ska iaf sälja min där verkar som att jag kan få mer än vad jag gav för den enl dom priserna på motsvarande burkar som fanns där (den är 1,5 år gammal)

EDIT: några exempel

PC II, 366Mhz, 192 ram, 3.2GB hd, Win -98, Works 4.5 inkl ordbeh, uppgraderingsbar, manualer finns. P: 1.500:-.

AMD 1200, 17" skärm, DVD, brännare, G-force 4, Soundblaster lj-kort, 256 DDR Ram, 40 Gb HD, nv-kort, USB 2 port, mus+tgb. P: 7.500:-.

PENTIUM 100, kompl m skärm & tbg. P: 2.200:-.

EDIT2: Jag gillar dessa
PENTIUM AMD 1700Mhz, 128 ram, 40 hd. P: 3.500:-.

386:A WIN, 14" färgskärm, kompl, m skrivare, samt 2st extra ram minnen, inkl manualer. P: 550:-.

Visa signatur

asus A7V266-E / amd1900+ /2x ibm 120GXP 80GB raid 0 / 2x 256M ddr cas 2.5 / gfs 3ti200 /

Permalänk
Medlem

vafan. sätt ut den på blocken eller gula tidningen. du kan utan problem få 4 tusen för den. inte till någon kunnig person, men för många ser det ut som ett billigt pris för den prestandan.

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gardis84
vafan. sätt ut den på blocken eller gula tidningen. du kan utan problem få 4 tusen för den. inte till någon kunnig person, men för många ser det ut som ett billigt pris för den prestandan.

Exakt!
De exempel som Jocke919 tog upp liknar priserna på begagnade datorer som finns i vår lokala tidnings annonsupplaga.

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk

Moderkort : Asus A7V133 = 200 kr
1400mhz AMD Athlon = 200 kr
256 SDRAM 133 = 100 kr
Geforce 2 = 150 kr
nätverkskort = 25 kr
Soundblaster live 5,1 = 100 kr
20gb hdd = 100 kr
Codegen 300W = 200 kr

summa totalt= 1075 kr "riksdaler"

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bajenvraket
Moderkort : Asus A7V133 = 200 kr
1400mhz AMD Athlon = 200 kr
256 SDRAM 133 = 100 kr
Geforce 2 = 150 kr
nätverkskort = 25 kr
Soundblaster live 5,1 = 100 kr
20gb hdd = 100 kr
Codegen 300W = 200 kr

summa totalt= 1075 kr "riksdaler"

Det där är att ge bort grejorna!
Jag tror du kan få säkert 3000...om du stoppar i grejorna i en låda! Jag skulle inte betala det men det finns ju andra som inte är så kunniga.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bajenvraket
Moderkort : Asus A7V133 = 200 kr
1400mhz AMD Athlon = 200 kr
256 SDRAM 133 = 100 kr
Geforce 2 = 150 kr
nätverkskort = 25 kr
Soundblaster live 5,1 = 100 kr
20gb hdd = 100 kr
Codegen 300W = 200 kr

summa totalt= 1075 kr "riksdaler"

brukar du ge bort sakerna när du säljer dem? eller är du bara intresserad av att köpa datorn?

självklart är det inte värt så jäkla mkt, men lite över 1500:- borde vara rimligt. Samt att man alltid kan sälja den dyrare på blocket och så.

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem

Tänk er en vanlig svensson som inte kan så mycket om datorer skulle köpa den, han skulle nog utan några större problem lägga 3000 - 4000 kr utan att tycka att de är allt för tyrt skulle ja tro.

Men en som är lite kunnig skulle troligen inte äns ge i närheten av de.

Pröva och lägg ut den poå blocket för 3500 - 4000 kr, bättre sätta för högt än för lågt, du kan ju alltid sänka.

Visa signatur

Internet är som ett stort bibliotek, men med en full bibliotekarie.

Permalänk

Jag tänkte på det att det kan nog bli svårt att sälja den datorn till en vanlig svensson...

En vanlig svensson skulle nog vilja ha med låda...

Permalänk

2500:- kan du nog få av något blåbär.

Permalänk
Medlem

släng med en låda och jag går med på 1500:-

får du mer än 1000:- utan låda blir jag förvånad..

Permalänk
Medlem

Jag håller helt med C0r3 ....ingen svensson köper över huvud taget en dator utan låda eller skärm.....
1000:- är det värt...

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martinson
brukar du ge bort sakerna när du säljer dem? eller är du bara intresserad av att köpa datorn?

självklart är det inte värt så jäkla mkt, men lite över 1500:- borde vara rimligt. Samt att man alltid kan sälja den dyrare på blocket och så.

nej jag skänker inte bort saker utan rättare sagt har humana priser hade själv ett sånt där modekort för länge sen riktigt skit kort köpte de för 500 kr eller nått på komplett då de var ganska nytt var billigaste dom hade då ... men som sagt prylarna är inte värda mer än min uträkning . slut

/mvh vraket

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Hedersmedlem

Bajenvraket: Vad saker är värda i våran värld, och det reella värdet i tidningen och på många andra ställen skiljer sig mycket. Att du kommer och säger att den är värd strax över tusen kronor skrattar jag åt, visst stämmer det på sweclockers och om man säljer till någon datorkunnig, men inte i den vanliga världen. Jag sålde nyss en dator, Athlon 1Ghz, 256Mb minne, 4Mb Grafikkort, CD, 3Gb hårddisk. Jag fick strax över 3000:- för den komplett, utan skärm, dvs. tangentbord - mus och högtalare, skickade även med ett nytt modem. Du kanske börjar förstå att det finns två olika världar, en som vi lever i och en som de icke upplysta lever i.

Visst kanske det låter lite som lurendrejeri, men jag tycker inte det. Det var väl fungerande saker, och om någon föredrar att köpa den framför att beställa ett något dyrare, men mycket snabbare paket så har jag inget emot det.

Sen påverkar också självklart geografiskt läge också, här uppe verkar man kunna få sålt vad som helst, bara man har lite tålamod.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

får köpa en låda och lägga till "onödiga" saker som tangentbord-mus-högtalare och se om det finns nån ej datakunnig som vill köpa den

Visa signatur

-._.-