Handla på Komplett lr DB

Permalänk
Medlem

Handla på Komplett lr DB

Japp som topic lyder jag ska handla datorpaket ett ganska bra ett vad är bäst? DAtorbutiken eller komplett eller kanske nån annan leverantör?

jag hade tänkt o konfigurera själv?

Sen så undrar jag vilket som är det bästa moderkortet för en barton 2500?

Visa signatur

The man, the concept
AMD 3200+ @ 2500Mhz - Asus A8N32-SLI Deluxe - 2x512mb Crucial\Ballistix - Geforce 6800GS - Hyundai L90D+ 2xRaptor 36GB@Raid0

Permalänk
Medlem

Räkna med långa leveranstider från db, eftersom dom nästan aldrig har saker på lager. Om du ska ha 10-20 produkter alltså...

Visa signatur

Kräm

Permalänk
Medlem

ok hur ere med komplett da?

Visa signatur

The man, the concept
AMD 3200+ @ 2500Mhz - Asus A8N32-SLI Deluxe - 2x512mb Crucial\Ballistix - Geforce 6800GS - Hyundai L90D+ 2xRaptor 36GB@Raid0

Permalänk
Medlem

komplett har bättre suport, vad jag vet. fasst db e generellt lite billigare......

men, jag gillar komplett bättre.

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem

Jag gillar också komplett!

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag tagit komplett!

Permalänk
Hedersmedlem

Gillar komplett.

Oftast mycket snabba leveranstider. Har ej testat supporten dock.. Bra priser också och ofta mycket i lager (till skillnad från DB).

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Hej,

Mina erfarenheter från komplett är goda och jag har inte haft problem med deras support.

Jag fick ett minneshaveri på ett av mina PC166 256MB TwinMOS minnen förra vintern, som jag felanmälde och fick ett RAM nummer. Minnet var då cirka ett år gammalt. Jag fick skicka in minnet till dem med en beskrivning av felets art och när de fick in minnet testade de minnet i en speciell apparat som snabbt kunde konstatera fel på minnet. Det tog bara någon dag så hade jag ett svar i min e-postlåda. Sedan gjorde vi upp om ersättningsminne och det blev en bra deal, enligt mig och fick lägga till några kronor för att få Corsair minne i stället, PC150 512MB (+ att jag köpte till ett minne till samtidigt). För TwinMOS hade då slutat att tillverka den minnestypen som jag hade haft. Allt som allt tog det för mig drygt två veckor sedan jag skickade det trasiga minnet och till jag hade de nya minnena i handen eftersom de behövde beställa hem en ny sändning minnen då deras lager var slutsålt. Det är helt okej sevice enligt mig.

Jag kan tyvärr inte uttala mig om DB då jag inte har handlat av dem, men det tycks vara problem med Datorbutiken, om man ska tro på det som skrivs på bland annat detta forum med företagets lagerhållning och service i största allmänhet.

/Saint25

Permalänk
Medlem

Tyvärr ska man inte tro allt man ser och hör -de flesta som klagat här är missnöjda av en eller annan anledning. Desto fler är nöjda.

Jag handlar alltid från Datorbutiken och har aldrig varit annat än nöjd. Men jag vet att produkter kan sälja slut, jag vet att en produkt som är slut och som ska komma in kan försenas, jag vet att det inte är mycket Datorbutiken kan göra åt den saken och måste vänta på leverans i sin tur, jag vet att att jag handlar från en webbutik och inte nere i stan och därför kan jag förvänta mig en väntetid...

Jag tvivlar inte ett ögonblick på att Komplett är ett bra ställe att handla ifrån, men detsamma gäller Datorbutiken. Jag har köpt komponenter för stora belopp därifrån -då jag sätter ihop datorer åt många olika företag och även vänner. Något strul har jag aldrig upplevt och ärligt talat så har jag fått vänta mer på komponenter som jag har beställt från min lokala datorhandlare (som de själva inte hade i lager) än från Datorbutiken.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

När jag har beställt från db så har det gått så snabbt som posten klarar av. Dagen efter ligger paketet hos posten i malmö och är på väg till mig :).

Dock så har de ju inte världens största lager, vilket då resulterar i längre leveranstider...

Permalänk

har handlat från db innan, det har varit snabba leveranser och bra support.
har polare som har handlat från komplett, det var också snabba leveranser.

Så i dagsläget hade jag handlat från där det är billigast.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

jag köpte min burk från datorbutiken. valde bara grejor som fanns på lager. fort gick det ialla fall. på måndag morron packade dom grejorna å på tisdag fanns grejorna på posten.

Visa signatur

MUFC ONE LOVE - REPUBLIC OF MANCUNIA - RED ARMY

Permalänk
Medlem

DB har gått från strulande företag med massa supportproblem till en riktigt seriös firma. Glömmer aldrig hur de var i början suck

Visa signatur

Smack i datorn gör att du glöder för nya delar

Permalänk
Medlem

Jag beställde i söndags från db, och dom har inte skickat än :/
brukar handla från komplett, tror jag fortsätter med det framöver

Permalänk
Medlem

Jag beställer från både komplett och datorbutiken. Stället som är billigast och har varan jag vill ha i lager.

Senast jag beställde nåt beställde jag en router från komplett. beställde på lördag kväll vid 21-tiden och på måndag eftermiddag hämtade jag ut paketet på posten.