Permalänk
Medlem

Logitech Z-680

Jepp, hade då tänkt att köpa ett sånt system..
har fått mina Inspire 5700 sålda så..
men VART?! finns inte nånstans, överallt är de slut på lagret.. nån som har nått tips?
hittade på siba men där kostade dom 4999:-
så... Nej tack

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Medlem

Re: Logitech Z-680

Citat:

Ursprungligen inskrivet av maiky
Jepp, hade då tänkt att köpa ett sånt system..
har fått mina Inspire 5700 sålda så..
men VART?! finns inte nånstans, överallt är de slut på lagret.. nån som har nått tips?
hittade på siba men där kostade dom 4999:-
så... Nej tack

http://www.jmedata.se/start.asp?store=I&target=product.asp||dept_id=||itemno=15633

pricerunner.se är din bästa kompis (säkert + moms och frakt)

Jamen... den gillade inte hela URLn till jmedata tydligen...

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/speakers/162...

Permalänk

Jag köpte mina på jme, kostade totalt 4020 kr inklusive frakt. Det ända jag har att klaga på är att suben skramlade sönder på nolltid.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem

Jag beställde de högtalarna från Dustin nyligen. Visserligen är de rätt dyra på den Butiken de har en oerhört bra supportavdelning. Jag hade fått ett defekt exemplar av högtalarna och det gick bra att retunera dem.

Neco:s förslag verkar annars mycket bra.

Visa signatur

Min Dator: ASUS A7N8X (nForce 2) @ 196 Mhz FSB, Athlon XP 2400+ @ 2.36 GHz, 2x256 + 512 MB DDR SDRAM @ 6-2-2-2, Thermaltake Volcano 7+ @ "bandsåg", Powercolor Radeon 9800 pro @ orginal, Western Digital 80 GB(8 MB cache), SB Audigy2 Platinum, Creative Megaworks 550D THX, samt Svart Chieftech Dragon miditower. - Den som aldrig gör fel lär sig aldrig något. -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Jag köpte mina på jme, kostade totalt 4020 kr inklusive frakt. Det ända jag har att klaga på är att suben skramlade sönder på nolltid.

Varför beställde du från JME? Hade det inte varit enklare att handla det på siba?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Mjo.. tack för svaren! men grejer är att INGA har den i lager :/

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk

www.marilyn.se

Kolla där, dom hade 4st på lager när jag skulle köpa, jag köpt dock från jme, 4004kr

Visa signatur

Veteran i självutnämd exil..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Varför beställde du från JME? Hade det inte varit enklare att handla det på siba?

När jag köpte mina högtalare så fanns dom inte i Sibas sortiment, om jag hade köpt dom nu hade jag köpt dom på siba för 5k och använt deras prisgaranti så att jag hade fått dom billigare :). Nu var det så att jag sparade en massa pengar på att köpa dom över internet hoss jme. Jag valde dom här högtalarna över creative 550thx därför att dom var mycket mera kraftfullare och hade flera funktioner, nu funkade det inte som jag hade tänkt mig och jag har spelat sönder dom här också. Jag antar att nästa steg är ett pa-system med lite labruppen grejor och högtalare på några tusen watt, jag pallar inte spela sönder nått igen :(.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
om jag hade köpt dom nu hade jag köpt dom på siba för 5k och använt deras prisgaranti så att jag hade fått dom billigare :).

Bullseye

F*n är du tankeläsare?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Furre
Jag beställde de högtalarna från Dustin nyligen. Visserligen är de rätt dyra på den Butiken de har en oerhört bra supportavdelning. Jag hade fått ett defekt exemplar av högtalarna och det gick bra att retunera dem.

Neco:s förslag verkar annars mycket bra.

Va?? fick du byta ut trasiga högtalare

Visa signatur

ola33

Permalänk
Medlem

Då var de fixat iaf! fanns på webhallen www.webhallen.com

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Bullseye

F*n är du tankeläsare?

Men prisgarantin funkar väl inte mot webshopper? Eller hur funkar det med JME, de finns väl IRL?

Vore saftigt om man kunde göra så ju Bara hitta ett bra pris på det man vill ha på en valfri IRL shop i sverige (pricerunner) och sedan handla m. prisgarantin på Siba?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ola33
Va?? fick du byta ut trasiga högtalare

Alltså, hans center surrade tydligen en del... Tror det var det som var det vanliga felet när Z680 kom, Dustin måste haft några gamla exemplar på lager.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Men prisgarantin funkar väl inte mot webshopper? Eller hur funkar det med JME, de finns väl IRL?

Vore saftigt om man kunde göra så ju Bara hitta ett bra pris på det man vill ha på en valfri IRL shop i sverige (pricerunner) och sedan handla m. prisgarantin på Siba?

Både JME & Siba finns IRL här i Lund!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ola33
Va?? fick du byta ut trasiga högtalare

Nej, jag skickade tillbaka högtalarna och skulle få pengarna tillbaka. Eftersom de inte hade kvar högtalarna på lager kunde de inte skicka ett nytt exemplar utan sade att jag skulle vänta och ombeställa när de kom in i lager igen.

Högtalarna verkade fungera men de gav ifrån sig ett kraftigt brus och ett mycket högfrekvent pip (framför allt från centern) och tro mig, det var mycket irriterande. Om du söker lite på forumet så ser du att flera har haft samma problem. En av Logitechs revisioner på högtalarna blev tydligen rätt misslyckad, och dustin verkade ha haft kvar exemplar av denna gamla revision av högtalarna (som Jonte[YoT] säger).

Visa signatur

Min Dator: ASUS A7N8X (nForce 2) @ 196 Mhz FSB, Athlon XP 2400+ @ 2.36 GHz, 2x256 + 512 MB DDR SDRAM @ 6-2-2-2, Thermaltake Volcano 7+ @ "bandsåg", Powercolor Radeon 9800 pro @ orginal, Western Digital 80 GB(8 MB cache), SB Audigy2 Platinum, Creative Megaworks 550D THX, samt Svart Chieftech Dragon miditower. - Den som aldrig gör fel lär sig aldrig något. -

Permalänk
Medlem

Jag anar att ola33 var ironisk i sitt inlägg, men som många vet kan man inte uttyda ironi i text utan t ex en smiley...oh well.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weezer
Jag anar att ola33 var ironisk i sitt inlägg, men som många vet kan man inte uttyda ironi i text utan t ex en smiley...oh well.

Nä... menar du verkligen det?:rolleyes:

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Jag går i köptankar när det gäller just det här systemet och det här med Sibas prisgaranti lät väldigt intressant!

Hur funkar den och hur utnyttjar man den?

Är det bara att ta med sig en utprintad sida där dom ser vad t.ex. JME tar för samma system så får man det för samma pris som hos JME?
Eller drar dom till och med av det pristillägg dom har haft jämte JME från JME:s (och då också mitt) pris?

Visa signatur

-----)
-¸.•´ ¸.•´¨)---¸.
(¸.•´-----(¸.•´ Evil Snowflake Ski Team Sweden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaCure
Är det bara att ta med sig en utprintad sida där dom ser vad t.ex. JME tar för samma system så får man det för samma pris som hos JME?
Eller drar dom till och med av det pristillägg dom har haft jämte JME från JME:s (och då också mitt) pris?

Nej, det går inte. Inte här i Linköping iaf. När jag köpte mina Z-680 i mellandagarna förra året frågade jag och det funkade inte. Det var tvungen att vara en "fysisk"-butik.

Det vore ju intressant och veta hur det funkar i Lund dock.

Visa signatur

Tech Support: "I need you to boot the computer."
Customer: (THUMP! Pause.) "No, that didn't help."

Permalänk

Du måste betala fullpris (tror jag) först och sedan skall du kunna visa svart på vitt pris-skillnaden på produkten så får du denna mellanskillnad i handen pluss 10%. Det är ännu fetare på elgiganten för där får man 25% på priskillnaden. Det var så här reglerna såg ut för ett tag sedan i alla fall. Jag hittade bla ett gf4 ti4600 på siba för 5k när det kostade 2400 på datorbutiken :D, desvärre hade jag inte dom pengarna som krävdes.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Du måste betala fullpris (tror jag) först och sedan skall du kunna visa svart på vitt pris-skillnaden på produkten så får du denna mellanskillnad i handen pluss 10%. Det är ännu fetare på elgiganten för där får man 25% på priskillnaden. Det var så här reglerna såg ut för ett tag sedan i alla fall. Jag hittade bla ett gf4 ti4600 på siba för 5k när det kostade 2400 på datorbutiken :D, desvärre hade jag inte dom pengarna som krävdes.

Men det funkar väl fortfarande inte för icke-"fysiska"-butiker? Dvs. internetbutiker gills inte!

Visa signatur

Tech Support: "I need you to boot the computer."
Customer: (THUMP! Pause.) "No, that didn't help."

Permalänk
Medlem

Re: Logitech Z-680

Citat:

Ursprungligen inskrivet av maiky
Jepp, hade då tänkt att köpa ett sånt system..
har fått mina Inspire 5700 sålda så..
men VART?! finns inte nånstans, överallt är de slut på lagret.. nån som har nått tips?
hittade på siba men där kostade dom 4999:-
så... Nej tack

http://buggy.no-ip.com/sok.php

markera högtalare, skriv 680 i sökfältet och tryck på sök.

stopshop är dom som (baserat på pris och därefter lagerstatus) har dom på lager för 3700 kr.

itbutikken som är billigast justnu på dom kan leverera enligt hemsidan så du har högtalarna i handen 23 september till ett pris av 3500 kr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fjodan
Nej, det går inte. Inte här i Linköping iaf. När jag köpte mina Z-680 i mellandagarna förra året frågade jag och det funkade inte. Det var tvungen att vara en "fysisk"-butik.

Det vore ju intressant och veta hur det funkar i Lund dock.

JME har butiker.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Nä... menar du verkligen det?:rolleyes:

Man kan aldrig vara säker...

Dessutom har man hört mycket om folk som har haft problem med returer till diverse datorbutiker (inte dustin då men andra).

Visa signatur

Min Dator: ASUS A7N8X (nForce 2) @ 196 Mhz FSB, Athlon XP 2400+ @ 2.36 GHz, 2x256 + 512 MB DDR SDRAM @ 6-2-2-2, Thermaltake Volcano 7+ @ "bandsåg", Powercolor Radeon 9800 pro @ orginal, Western Digital 80 GB(8 MB cache), SB Audigy2 Platinum, Creative Megaworks 550D THX, samt Svart Chieftech Dragon miditower. - Den som aldrig gör fel lär sig aldrig något. -

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fjodan
Men det funkar väl fortfarande inte för icke-"fysiska"-butiker? Dvs. internetbutiker gills inte!

Jag skulle tippa på att det inte gills med internetbutiker, nej. Kanske om du räknar in frakten, iofs kostar z-680 4200 inne i butiken hos en jme-affär.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Hedersmedlem

Men JME har fysisk butik!

Går det bra att t.ex jämföra med dom då?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Men JME har fysisk butik!

Går det bra att t.ex jämföra med dom då?

Har de inte olika pris då också?
Man kan ju välja när man kommer till förstasidan.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Jag var inne på Siba i Kungens Kurva tidigare idag och pratade lite med en ur personalen där.
Passade då på att fråga hur det här med prisgarantin fungerar och han sa då att Siba slutat med prisgarantin för lite drygt en månad sen och hänvisade till Elgiganten.

Vad jag förstår så har ju dom iofs bättre prisgaranti så det gör väl inte så mycket...
Åkte dock inte dit och frågade hur deras prisgaranti funkar.

Visa signatur

-----)
-¸.•´ ¸.•´¨)---¸.
(¸.•´-----(¸.•´ Evil Snowflake Ski Team Sweden