Plockade ihop lite nytt...

Permalänk
Medlem

Plockade ihop lite nytt...

tjena

Jag är rätt less på min p2 nu så jag tog mig friheten att plocka ihop en ny data på datorbutiken.com

Jag ville ligga runt 7 papp tänkte jag eftersom bildskärm , Cd-Rom, grafikkort och sånt har jag ju redan.

Jag kan inte ett skit om vilka delar som är bra så efter att ha läst igenom här på forumet och på sidor över nätet så kom jag fram till följande..

Chassi = Antec SONATA Silent Piano 1399:-
Moderkort = ASUS A7N8X Deluxe 1228 :-
Processor = Athlon XP2500+ Barton 1833MHz 899:-
Processor fläkt = Spire FalconRock II 229:-
Minne = TwinMOS Original 256Mb 2 st 493*2:-
Hårddisk = Seagate Barracuda 7200.7 80 GB 837:-
Diskettstation (min förra är typ paj)= Standard 1.44Mb 3.5" floppy black 249:-

Kalaset landar på 7 papp inkl moms om man tar Montering/test av dator _utan_ installation av beställt OS och om jag fattat det rätt så betyder det att om jag tar det så får jag alla delarna färdigmonterade i Sonatan.. Är det så?

Amatör som jag är så undrar jag såklart om jag ska slå till på det här va tycker ni?

Permalänk
Medlem

precis, du har fattat rätt. De testar så att alla komponenter fungerar som de ska.

Visa signatur

[Main]a64 3000 : 2048MB Corsair value S : Msi k8n neo2 : 320GB : Albatron 6800Ultra : DVDrw. Dell 2405fpw.

Permalänk
Hedersmedlem

Inget grafikkort? Annars ser det rätt bra ut.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Finns det några grafikkort under 1000 lappen som håller bra prestanda och som kommer kunna hålla några år framöver?
Skulle vara schysst om nån kunde skriva ner några bra kort under 1000 lappen..
för jag skulle faktist behöva ett nytt grafikkort också.

Permalänk
Medlem

Njae.. Jag tror inte du kommer att hitta ett kort som både håller i ett par år framöver och kostar under 1000kr... Det går inte riktigt ihop...:(

Ett Radeon 9700 & 9800 kommer att hålla något kanske några år, men det kostar en hel del mer än 1000kr... runt 2500-3000kr..

För att svara på din fråga så bästa kortet runt 1000kr är i mina ögon Radeon 9600 Pro för ca 1300kr.. Sedan finns det även en nonpro variant av kortet för 1000kr... Kolla http://buggy.no-ip.com för aktuella priser..

Permalänk
Medlem

ok...

MSI GeForce4 Ti4200-8X 128MB ska hålla bra klass har jag hört , hur är det jämfört med ett 9600 pro? dom ligger ju ungefär i samma prisklass....

Permalänk
Medlem

Finns nog inget grafikkort över huvud taget som "håller ett par år". Även värstingkorten kommer få svettas rejält för att klara en del spel om något år.

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.