Bra datorfirma i Uppsala eller kanske Tierp?

Permalänk
Medlem

Bra datorfirma i Uppsala eller kanske Tierp?

Börjar sondera terrängen för datorköpet/uppgraderingen jag ska göra inom kort men börjar med att höra med er om ni har någon rekommendation av datorfirma i Uppsala!?

Självklart är det bra med låga priser men även eventuell service efter ett köp är viktig för mig då jag, som det står i mitt sig, är urdum på datorer!

Jag kommer att rådfråga er längre fram om vad man ska köpa!

De firmor jag vet finns är...

http://www.alina.se som min bror handlat från och han kan inte säga om de är bra på service då han inte behövt fråga dem om det! (Vilket kanske är bra betyg för den firman!?)

http://www.angelpc.se/ som en bekanting pluggar för som om han får provision från dem :). Skämt åsido så är han supernöjd med dem.

Kan även handla i Tierp men där finns det bara en firma, Nordupplands Dataservice eller vad de kallar sig nu. De hette Formab förut! Hittade deras sida! http://www.uppland.com/

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

tycker alina funkar bra, känns seriösa

Permalänk
Hedersmedlem

Alina - seriösa
Tricom - ännu seriösare men duktigt dyra
EIS - om man bara skall handla nått, ok service har en del schyssta priser
Angel PC (har ej handlat där dock) - Verkar ha ett stort sortiment och bra priser

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

AngelPC verkar seriösast tycker jag...

Visa signatur

”I do not fear computers. I fear the lack of them.” --- Isaac Asimov

Permalänk

jo alina har bra service

fick åka in med min dator 3 gånger innan den funkade när jag köpt den där, iofs inte så bra att det ständigt var nåt fel på den men de tog alltid in den och fixade utan ett ord till klagan

Permalänk

Har handlat lite på Angelpc, hyffsade priser bra service. Inget att klaga på.

Visa signatur

Q(^_^Q)

Permalänk
Medlem

Tricom är lugnt seriösast.
EIS kan nada.
Alina är skumrask
Sekvencia är skumma och dyra
AngelPC är rätt ok

Visa signatur

One man. One desire.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elysion
Tricom är lugnt seriösast.
EIS kan nada.
Alina är skumrask
Sekvencia är skumma och dyra
AngelPC är rätt ok

När var du på Alina senast? När de låg mittemot där Jula låg förut var det lite skumraskkänsla, men sedan de flyttade till Kungshörnet ger de ett mkt seriösare intryck. Uppfattar Alina som betydligt seriösare än Angel som inte brukar ha något på lager.

Sekvencia finns väl inte kvar i Uppsala? De konkade väl av ovan nämnda anledning? Tricom är klart vettiga, men har inte koll vad de har på lager (jätteskoj när man åkt 7mil enkel resa och ringde innan).

Permalänk
Hedersmedlem

Tricom tycker jag verkar stabilast, och vad jag har märkt så har de rätt ok priser också. Rekommenderas.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

Jag handlar alltid på Alina. Har aldrig haft några problem med dem.

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren!

Valde firman i Tierp 8) då det visade sig att de var lite billigare än de andra!

Har haft att göra med dem förut så jag vet vad de går för!

Som sagt, tackar för svaren!!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk