Beställningen inne på sin 4:e vecka.

Permalänk
Medlem

Beställningen inne på sin 4:e vecka.

Är det normalt att Db.com tar mer än 3 veckor på sig att leverara ett paket för 17k?

Dom har nu ändrat leveransdatumet för samsungskärmen 3 ggr, man börjar ju bli lite trött.
Samma sak med grafikkortet, det har varit "på väg" i 3 veckor nu...

Vilka muppar till leverantörer dom måste ha.

Visa signatur

Kräm

Permalänk
Medlem

har du beställt saker som inte finns på lager är det väl inte konstigt om det tar tid, det kan ju vara problem att få fram från leverantörer... eller så kanske dom har fått sändningar redan av det du beställt men på grund av att fler än du beställt det har det gått till dom innan det kommer ett till dej

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem

Tycker du det tar för lång tid, avbeställ och köp någon annanstans då.

Permalänk
Medlem

Låter som om folk här på swec tycker att man ska vänta i 3 månader på sitt paket, eller?

Visa signatur

Kräm

Permalänk
Medlem

hemligheten med db:s låga priser.
när dom levererar så ligger priserna på samma nivå som på andra butiker..

Visa signatur

K#

Permalänk
Hedersmedlem

Tja vafan skall man göra? får de inte in prytteln i lager hittar man den antingen i lager någon annanstans eller väntar. svårare än så är det inte.

Det hjälper föra att gråta här ellerhur?

Jag tror tyvär inte att det är någon ond konspiration från datorbutikens sida. ledsen.
Har de dina övriga pryttlar kan du ju avbeställa skärmen eller betala för delleverans

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atman
hemligheten med db:s låga priser.
när dom levererar så ligger priserna på samma nivå som på andra butiker..

Ja just det ja, den eviga konspirationsteorin

De håller på prylarna för att de skall tappa i värde. jo det är sant, jag lovar

Permalänk
Medlem

Skulle nog inte köpa något från db.com som dom inte har i lager. I varje fall om inte priset skiljde väldigt mycket. Dom är sannerligen inte snabba att få tag i grejer när det tar slut i lagret.

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem

nja...har beställt för dom för dryga veckan...väntar bara att prollen ska komma in så ska jag snart få det...får väl hoppas att det inte tar allt för lång tid...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av khendon
Dom är sannerligen inte snabba att få tag i grejer när det tar slut i lagret.

Kan lova dig att de beställer sakerna igen innan de ens tar slut i lagret, men att leverantören/tillverkaren/posten segar en smula.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Det är oftast tillverkaren som segar, annars måste dom har riktigt kassa distributörer... Fick vänta några månader på en samsungskärm förra året, då visade det sig att leveransen sjönk nånstans =).. Hoppas det inte är nåt bestående.. väntar också leverans på en del samsungskärmar (dock inte av DB)...

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Jag beställer alltid sånt som är i lager, det var iof länge sedan jag beställde från datorbutiken.
För mig är snabba leveranser viktigt

Föredrar butiker med en del i lager, även om de kan vara lite dyrare.

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem

Va i HELVETE! Nu har dom ändrat igen! Det stog såhär i ungefär
5 dagar "Kommer 2003-09-05" och va står det nu!? Kommer 2003-09-10 DOH!

Visa signatur

Kräm

Permalänk
Glömsk

Beställ grejer i lager istället så slipper du sånt här i framtiden-

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Grejen är att skärmen finns ingenstans, eller någonstans i sverige. Funderar på att avbeställa den och köpa ett 9800 pro istället.

Visa signatur

Kräm

Permalänk
Medlem

Vad är det för skärm då (som verkar svår att få tag på), om jag får fråga?

Permalänk
Medlem

Samsung 959. Det blev ett Sapphire 9800PRO

Visa signatur

Kräm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Beställ grejer i lager istället så slipper du sånt här i framtiden-

Självklart är det klokast. Att beställa produkter som inte finns i lager kan innebära komplikationer. Däremot kan produkter som finns i lager också innebära problem. Jo det är säkert, ska förklara.
Som ni läst i "mycomtråden" har dom strulat lite grann med sin service. Alla kunder har inte alltid varit nöjda. Tragiskt nog är jag en av dom.

Jag var intresserad av följande produkter: Radoen 9800, Compucase silent, Seagate SATA och Zalman passiv kylare för graffet. Letade runt på alla butiker och valde slutligen mycom eftersom dom hade alla produkter i lager och för en gångs skull var billigast på dessa. Allt var frid och fröjd till statusen ändrades till "Väntar på packning". Produkterna har tagit slut i lager och min order har varit oförändrad. Grafikkortet är tydligen den vara som tar längst tid, 2003-09-10. Det är inte alltid butikerna har lagerstatusen up to date.

Permalänk
Medlem

jaha då har vi kommit till den vanliga frågan då...

om man beställer nånting är det den datum som stod vid beställningstillfället som gäller. SJÄLVKLART!!!

när ni har er grej på posten redan, och det står "kommer 2003-bla-bla" så fattar ni nog...

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem

Tog i runda slängar cirka 4 veckor för att få hem mitt paket , det kostade 10k , Så jag tror att dom inte direkt har ett leverans sätt som funkar:ju dyrare desto snabbare , Det e bara o bita ihop , det dyker upp förr eller senare

Permalänk
Medlem

Om du bor i Bailando är det nog normalt

Permalänk
Medlem

Re: Beställningen inne på sin 4:e vecka.

"Är det normalt att Db.com tar mer än 3 veckor på sig att leverara ett paket för 17k?
Dom har nu ändrat leveransdatumet för samsungskärmen 3 ggr, man börjar ju bli lite trött.
Samma sak med grafikkortet, det har varit "på väg" i 3 veckor nu..."

Assman, jag tror vi har beställt likadan dator vid samma datum!

Min kostade 17000:- och jag beställde den den 14/8 och har ännu inte fått min.
Leveranstid på 25 dagar! och det lär bli fler.

Och det du nämnde om att det ändrat datum:
"Kommer 2003-09-05" och va står det nu!? Kommer 2003-09-10 DOH!"

Det har hänt mig för tredje gången nu.

Men angående order så säger de att är man först in är man först ut.
Sedan vet man ju inte om det funkar i praktiken.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk

Re: Re: Beställningen inne på sin 4:e vecka.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lucaz
"Är det normalt att Db.com tar mer än 3 veckor på sig att leverara ett paket för 17k?
Dom har nu ändrat leveransdatumet för samsungskärmen 3 ggr, man börjar ju bli lite trött.
Samma sak med grafikkortet, det har varit "på väg" i 3 veckor nu..."

Assman, jag tror vi har beställt likadan dator vid samma datum!

Min kostade 17000:- och jag beställde den den 14/8 och har ännu inte fått min.
Leveranstid på 25 dagar! och det lär bli fler.

Och det du nämnde om att det ändrat datum:
"Kommer 2003-09-05" och va står det nu!? Kommer 2003-09-10 DOH!"

Det har hänt mig för tredje gången nu.

Men angående order så säger de att är man först in är man först ut.
Sedan vet man ju inte om det funkar i praktiken.

Har också fått vänta på mina grejer i ett par veckor nu... men dom ska fan få vänta på sina pengar också!!! Muhahahahhahaha

Visa signatur

The Real Rocko

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Beställningen inne på sin 4:e vecka.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gold_Rocko
Har också fått vänta på mina grejer i ett par veckor nu... men dom ska fan få vänta på sina pengar också!!! Muhahahahhahaha

Då slipper du vänta på en betalningsanmärkning

Permalänk
Medlem

hehe, Hoppas ingen har beställt samsung från DB, nu har dom lyckats ändra datumet för 5:e gången, hoho.

Visa signatur

Kräm