Ikväll beställer jag! :O

Permalänk
Medlem

Ikväll beställer jag! :O

Tänkte beställa det här paket ikväll, men vill att ni tar er en sista titt! Kommer allt passa? Något som jag verkligen bör passa mig för?

Till ovan har jag även beställt kylpasta och två Zalman-fläktar (80 mm).

BTW, jag vet att HDD:n inte finns inne, så, hur mkt skiljer sig 8 MB cache modellen från den med "normal" cache?

Permalänk
Medlem

ungefär 6 MB

ser väl okej ut i övrigt - kanske kan hitta något bättre grafikkort? om du inte är någon hardcore-gamer så kvittar det iofs ..

Visa signatur
Permalänk

tja..... jag skulle aldrig köpa en LG-monitor av ren princip efterssom de sägs göra nårra av dom sämsta monitorerna på marknaden..... iyama e ju lite bättre t.ex..... men men å andra sidan hara ja en LG (fick av en polare) som funkar finfint..... men de e väl inte nån super kvalitet.... sen skulle ja satsa på en intel i stället för amd för amds prollar ryker jävligt lätt om en fläkt skulle paja eller nåt.... men det är som med LG-monitorn en smaksak..... lycka till me datorn

Visa signatur

mmmm...

Permalänk
Medlem

dataper: Rent prestandamässigt då?

davidwilhelmsson: Mjo... Kanske det... Men nu vill jag betsälla monitorn från komplett.se och det var väl den jag fastnade för där. Rätt pris och så... Bara den håller är jag nöjd.

Permalänk
Medlem

Den CPU-fläkten låter hyffsat mycket

[Edit] Rättade till min otroligt knasiga stavning.

Visa signatur

.: AMD Athlon XP 2700+ luftkyld @ 2***mhz :.: Epox 8RDA :.: Twinmos 512 Mb DDR :.: Gainward GeForce 4 Ti 4200 128 Mb :.: Seagate 80 Gb | Seagate 160 Gb | Maxtor 200 Gb :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lureken
Den CPU-fläkten låter hyffsat mycket

[Edit] Rättade till min otroligt knasiga stavning.

Kan jag ta, då den är varmt rekommenderad. Dessutom, du skulle höra den jag har nu... Oj oj oj...

Permalänk
Medlem

"sen skulle ja satsa på en intel i stället för amd för amds prollar ryker jävligt lätt om en fläkt skulle paja eller nåt"

Lever du i det förflutna? Så vitt jag vet har alla nya moderkort skydd mot sådana olyckor, dvs datorn stängs av vid en viss temperatur. Och för det mesta dör inte fläktar bara sådär. Dessutom lär man märka på ljudnivån och den generella prestandan om fläkten har lagt av.

Vidare kan nämnas att jag aldrig hört talas om någon som bränt sin AMD (om man bortser från den mänskliga faktorn).

Så kör AMD du.

Visa signatur

AMD XP2500+ @2.54ghz (11.5x220), Abit NF7-S Rev 2.0, Geil Dragon Series 2x256mb Dual PC3500 (synkat 2-3-3-8), Hercules Radeon 9800pro 405/361mhz, Seagate Baracuda 120gb, Antec TruePower 430w, Alpha PAL8045T med Delta 80mm 10.8w, Antec PlusView 1000AMG.

Permalänk

okok..... jag orkar inte tjata om amd eller intel..... men jag skulle valt intel.... "Så vitt jag vet har alla nya moderkort skydd mot sådana olyckor" jo de har du ju iofs rätt i... v ett tag sen som de inte va så..... såg bara ett test från toms hardware..... skrämmande få sekunder tog det innan amds prollar rök

Visa signatur

mmmm...

Permalänk
Medlem

Det var inte att du föredrog Intel jag reagerade på utan argumentet

För mig är det en prisfråga, vore P4an lika billig som den motsvarande XPn skulle jag förmodlingen välja Intel.

Visa signatur

AMD XP2500+ @2.54ghz (11.5x220), Abit NF7-S Rev 2.0, Geil Dragon Series 2x256mb Dual PC3500 (synkat 2-3-3-8), Hercules Radeon 9800pro 405/361mhz, Seagate Baracuda 120gb, Antec TruePower 430w, Alpha PAL8045T med Delta 80mm 10.8w, Antec PlusView 1000AMG.

Permalänk
Medlem

På vilket sätt är LG's skärmar dåliga?

Har en 22" som jag är grymt nöjd med. Nackdelen är väll priset, men jag fick min relativt billigt... så...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidwilhelmsson
tja..... jag skulle aldrig köpa en LG-monitor av ren princip efterssom de sägs göra nårra av dom sämsta monitorerna på marknaden..... iyama e ju lite bättre t.ex..... men men å andra sidan hara ja en LG (fick av en polare) som funkar finfint..... men de e väl inte nån super kvalitet.... sen skulle ja satsa på en intel i stället för amd för amds prollar ryker jävligt lätt om en fläkt skulle paja eller nåt.... men det är som med LG-monitorn en smaksak..... lycka till me datorn

haha. iyama bättre än lg.. nä du.. .. det är absolut inget fel på LG skärmarna.. dom är bland dom bästa i världen annars? .. har en 900B själv .. Funkar klockrent.. max upplösning 2048x1536 .. väldigt bra bild.. och jag rekommenderar LG .. antar att du har en mycket gammal skärm eftersom du fick den.. men dom gamla är oxå bra för den delen.. LG skärmarna e bra som faen! punkt slut! .. och AMD är säkra med dagens moderkort.. det enda är väl att det finns risk att krossa kärnan om man sätter den snett eller sånt.. men är man försiktig så går det hur bra som helst ! :).. (och detta kommer från en person som aldrig haft en AMD proccessor i sitt liv )

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dazzin
På vilket sätt är LG's skärmar dåliga?

Har en 22" som jag är grymt nöjd med. Nackdelen är väll priset, men jag fick min relativt billigt... så...

Håller med, det är inget fel på LG's skärmar.. dom är skitbra! ..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

*Wee* Ja du LG verkar ju få fina omdömmen

Permalänk
Medlem

BTW kör med en Studioworks N2200P

Permalänk
Medlem

Då blir det LG då, tack.

Hurvida jag ska köra Intel är det bara att glömma. Har inte råd.

Permalänk
Medlem

1 sak, ska du ha svart diskettstation/cd-spelare/brännare till silvrigt chassi?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dazzin
1 sak, ska du ha svart diskettstation/cd-spelare/brännare till silvrigt chassi?

Ja. Givande att leta efter silverfärgade...

Permalänk
Medlem

psst, skippa dvd-spelaren, cd-brännaren och högtalarna så har du råd med en dvd-brännare istället ehurm.. nåväl.. nästan iaf..

Visa signatur

kosmonist javisst

Permalänk
Medlem

latryx: Bah... DVD är ändå bara en fluga... :roll:

Topic: Kommer allt att passa då?

BTW, tror jag tar en Fireblade Edition istället...

Permalänk

Du kan ju ta en SATA istället om dom har dom inne, inte mykke dyrare

Permalänk
Medlem

Men då måste jag köpa en sån här, väl? För jag vill ju ha en Maxtor disk...

http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&p=30865&l=2&AvdID...

Permalänk

nej, det finns Molex och dom nya strömkontakterna på dom diskarna, kolla min tråd under "lagring"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
nej, det finns Molex och dom nya strömkontakterna på dom diskarna, kolla min tråd under "lagring"

Men det står ju på komplett.se att man måste det.

Permalänk
Medlem

LG = GoldStar = med SKIT.. köp inte LG CRT, kolla hällre på en Samsung eller liknande.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goggen
Men det står ju på komplett.se att man måste det.

Säljknep?

Permalänk
Medlem

OK. Beställer strax. Jippie...

Permalänk
Medlem

Men är vanliga twinmos bra för klockning? Trodde de skulle va twinmos winbond om man ville komma nån vart.

Permalänk

Vilka chip har Twister då? tror det är twister chip, har nån köpt dom? nej, inte vad jag vet, så varför säger ni att dom e dåliga när ingen har sagt hur bra/dåliga dom är?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WDac
LG = GoldStar = med SKIT.. köp inte LG CRT, kolla hällre på en Samsung eller liknande.

LG är bättre än samsung.. och LG är bra .. ! .. Sony, LG, Hyundai .. = bra skärmar.. samsung är väl oxå bra.. o.s.v.. men LG e jävligt bra.. så är det bara

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goggen
OK. Beställer strax. Jippie...

btw goggen.. här har du ett billigare och mycket mycket bättre datorpaket.. spec följer här nedan

"Test vinnaren, "snabbast någonsin","Bra miljöval"
PC FÖR ALLA Nr.7
Intel Pentium4 3.0GHz,800MHz
1 Gb DDR 400, PC3200 (2x512Mb)
120 Gb HDD 7200RPM 8Mb cache
(ATI Radeon 9800 128Mb DDR DVI TVO Sapphire..
(OBS! ATI Radeon 9700PRO 128Mb som var med i testet har utgått))
LG 16x DVD läsare med program
52x CDRW brännare med program
3com Gigabyte nätverk onboard
Digital Audio, 6 channel
ASUS P4C800 Deluxe, 800MHz, Firewire 1394,Serial ATA AGP8,USB 2.0,5st lediga PCI-platser.
1.44" Floppy
Microsoft Windows XP home OEM med CD skivan,
Microsoft Internet tangentboard.
Microsoft Optical Scroll Mus,
700watt Subwofer högtalare
Compucase SILENT Miditower 300watt

HYNDAI 19" Q910S Dynaflat-X
Flat 110kHz TCO99 0.20 HDP 1600x1200max. resolution Dynaflat-X

Paketet är monterad & klart för installation av programvaran.
"

och här är länk! http://www.riksdata.se/data/prodbig_8792.asp

edit: priset är 12000sek inkl moms..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!