Bra köpe av dator?

Permalänk

Bra köpe av dator?

Ska köpa en ny dator, och undrar om detta är bra.
Jag har en HDD och grafikkort.

Detta blir det nog:
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ANTLANBOY - Chassi

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=DBU023 - Paket

Det ska vara en "flytt" dator som flyttas kanske 2ggr/månad så det ska vara lätt buret.
Vill även ha en ljudkort, någon som kan tipsa om ett billigt, max 500:- jag ska inte ha 5.1 system eller liknande utan bara vanliga hörlurar så det behöver inte vara något jätte ljudkort.

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Avstängd

<Ska köpa en ny dator, och undrar om detta är bra.

ja.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Hedersmedlem

Kan glädja dig med att det integrerade ljudkortet på moderkortet är i klass med kort för en tusing

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Ser mycket bra ut. Tycker dock du ska byta ut FalconRock II till WhisperRock IV.

Permalänk
Medlem

Om den ska flyttas ofta - Har du funderat på barebone?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalle
Ser mycket bra ut. Tycker dock du ska byta ut FalconRock II till WhisperRock IV.

Det där fattade jag cirka 3% av. vad är FalconRock II?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasT
Om den ska flyttas ofta - Har du funderat på barebone?

Vill inte ha bärbar efter som jag vill kunna bygga ut den m.m . Sen är det mer för att det är roligt att bygga ihop en egen dator.

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiX-2k
Det där fattade jag cirka 3% av. vad är FalconRock II?

Vill inte ha bärbar efter som jag vill kunna bygga ut den m.m . Sen är det mer för att det är roligt att bygga ihop en egen dator.

FalconRock II är processorfläkten som följer med i det där paketet. Jag har själv hört att Whisper är mycket bättre för de pengarna den kostar. (tystare)

Du kan ju bara beställa ett chassi och själv lägga in grejorna. Sedan är det bara att skaffa externa saker, som hårddisk och tangentbord (där var jag rolig).

Permalänk

Är det något mer som man bör lägga till, så som kylpasta eller liknande. Kom på en sak, hur många RAM-platser är det på det moderkortet?

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem

Lägg till Arctic Silver 3 kylpasta, brukar följa med kylpasta till kylflänsen men den brukar inte hålla samma höga kvalitet som Arctic Silver 3.
Det är 3 minnesplatser, men tänk på att om du vill bibehålla Dual channel DDR måste du ha lika mycket minne i varje kanal. 3X256 blir inte dual, men 2X256 + 1X512 blir dual.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk

Kom på ännu en kanske dum fråga. Men är det med IDE sladdar och sådant?

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem

Följer oftast bara med 1 IDE-sladd så om du har DVD, CD-brännare och hårddisk får du nog lägga till en till IDE-kabel. Till chassit ska det i alla fall följa med en nätkabel.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk

Kan man ta en IDE kabel från en annan dator eller sitter dom fast på moderkortet, det borde dom väl inte göra om man kan köpa till?

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiX-2k
Kan man ta en IDE kabel från en annan dator eller sitter dom fast på moderkortet, det borde dom väl inte göra om man kan köpa till?

Nej, de sitter inte fast. Du kan ta kablar från en annan dator.