Minnen till bärbar...

Permalänk
Medlem

Minnen till bärbar...

Hejsan!

Är inte så hemma på vad det är för minnen i laptops så jag tänkte fråga er. Har nämligen en Compaq Armada 110 som jag vill ha mer minne till.
Vet nån var jag kan skaffa det BILLIGT? Eller så billigt som möjligt då det är skolan som kommer att stå för fiolerna och de vill inte köpa om det inte är hyffsat pris...
Nån som kan upplysa?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Haha, mobila?
Det är svårt att få minnena att fungera i armadorna. Stoppade in ett kingston 128mb från komplett men den vägrade känna igen det.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Haha, mobila?
Det är svårt att få minnena att fungera i armadorna. Stoppade in ett kingston 128mb från komplett men den vägrade känna igen det.

Nej, faktiskt så går jag inte mobila Vet att de oxå har sånt mög
Går på en annan skola med IT profil så alla som går NV, Sp, TE, IP och OP får laptops.
Vad är det för minnestyp som ska in i dom för det första?

Permalänk
Medlem

Dustin säljer maskinspecifika minne som finns till den datorn,

http://www.dustin.se/tillverkare/kingston/d_kingston.asp

Permalänk
Medlem

http://www.crucial.com/eu/store/listparts.asp?Mfr%2BProductli...

Billigare än dustin, bra garantier och snabb leverans. Pålitlig returavdelning (talar av egen erfarenhet).

Edit: Kom ju på att Crucial Technologies inte alls har en co.uk-domän

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Frågor om var man kan köpa prylar kan med fördel tas i Köparens guide

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grillcliff
Frågor om var man kan köpa prylar kan med fördel tas i Köparens guide

Gjorde jag inte det då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gladiac
Gjorde jag inte det då?

Menade kanske inte dig?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Menade kanske inte dig?

Aha, en liten snilleblixt det dära

I så fall kanske den som var avsedd tagit bort sin post...

Sen så tänkte jag för att nån sa att det var svårt att få igång minnena i dem. Om man köper minnen som är avsedda, som då crusial som nån länkade om, de går väl att få igång?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gladiac
Aha, en liten snilleblixt det dära

I så fall kanske den som var avsedd tagit bort sin post...

Sen så tänkte jag för att nån sa att det var svårt att få igång minnena i dem. Om man köper minnen som är avsedda, som då crusial som nån länkade om, de går väl att få igång?

Såhär står det på crucials hemsida:

Citat:

Not sure which upgrade to choose? The information below can help you make a more informed decision.

Don't worry! You really can't make a wrong choice when you're using the Memory Selector™. All of the upgrades the Memory Selector lists for your system are guaranteed to be compatible or your money back.

De garanterar alltså att det kommer att funka

Visa signatur