Permalänk
Medlem

DVD-Spelare

Vilken ska man ha? Kan inget alls om dvd, vill kunna spela upp alla landsfilmer(regionsfri?) för att kunna importera anime m.m. Vad är det för skillnad på billiga och dyrare dvd:er? Finns för 990:- på Ge-kås, kan väl lika gärna köpa en sån eller saknar dom billigare nåt?

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Stöd för vcd/svcd mp3 osv om du använder det.

Många dvd-spelare har också en inbyggd dolbydigital dekoder om du skall använda den i ett hemmabiosystem, och den blir då även dyrare.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sträck dig till runt 2000 så kanske du hittar ett riktigt fynd om du surfar runt lite...

www.ljudmakaren.se
www.hifiklubben.se
www.referenceaudio.se

Permalänk
Medlem

jiax: Perfekt!

ThomasT: Det är far som ska köpa DVD och eftersom han antagligen inte kommer kolla så mkt tvivlar jag på att han köper för 2000. Så alltså, det funkar med en som kostar runt 1000? Vi har inget surroundsystem i rummet den ska stå ändå. Kommer antagligen köpa en egen när jag får pengar och koppla den till mitt surroundsystem, men sålänge?

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
jiax: Perfekt!

ThomasT: Det är far som ska köpa DVD och eftersom han antagligen inte kommer kolla så mkt tvivlar jag på att han köper för 2000. Så alltså, det funkar med en som kostar runt 1000? Vi har inget surroundsystem i rummet den ska stå ändå. Kommer antagligen köpa en egen när jag får pengar och koppla den till mitt surroundsystem, men sålänge?

Se bara till så den har rätt digitalutgång som passar din förstärkare.
Jag har en Yamaha rx730rds och en Sony dvp ns305, vilken enbart hade digital koax. Störande som fan att behöva köra den via cd- istället för dvd-ingången på förstärkaren.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Vad säger ni om denna då?
http://www.referenceaudio.se/product.asp?iProductID=1905

Den verkar väldigt prisvärd! Om ni inte ställer så höga krav på bild/ljud är den perfekt.

Permalänk
Medlem

Och är du ute efter billig DVD-spelare som kan (nästan) allt så köper du en United på Clas Ohlson för 699:-

Kan allt utom DivX

(De har även en modell som kör DivX för 1795:-)

Permalänk

Jag köpte en Panasonic DVD-S75 härromdagen faktiskt, och den fungerar över förväntan. Snygg spelare. Klar och fin bild. Klarar en del format. Bra fjärrkontroll.

Den har fått riktigt fina omdömmen i tidningar osv. Ett rekommenderat köp!

2245:- Regionsfri från Telemekano.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Vad säger ni om denna då?
http://www.referenceaudio.se/product.asp?iProductID=1905

Den har jag funderat lite om iom det står på www.fixaren.com "Designed for Windows Media"
Då tänkte jag wow en spelare som klarar .wmv filer (Windows Media Video) Men det verkar som den bara klarar .wma (Windows Media Audio).

Det jag tycker skiljer min Philips 520 emot min United 3151 är att United 3151 spelar upp VCD med större pixlar medans,min Philips softar ut pixlarna.

Sen observerade min kompis att min United 3151 visade väldigt dålig färg på röd, så jag fick dra på tvn på max.

Annars är väl en X-Box det ultimata om man vill se på många olika format. Men din far kanske bara skall se på DVD.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Vad säger ni om denna då?
http://www.referenceaudio.se/product.asp?iProductID=1905

DOm rekommenderar den på minhembio.com har jag för mig

Permalänk

Pioneer DV-464
har den själv och den är helt underbar. Spelar exakt allt man ger den, oavsett om res'en är skum.

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem

Fick min Pioneer 360 från hembiobutiken.se för bara ett par dagar sedan. Helnöjd, mycket bra bild och bra ljudkvalitet även för musikuppspelning. Ville dock inte tugga i sig mina två generation 4 (2x) bulkpaq-skivor som jag köpte för att testa. Tog däremot 1x bulkpaq utan problem, samt varenda DVD+R/RW jag har bränt hittills.

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=50507

Den köpte jag, tyckte den hade allt jag behövde och var dessutom billig. Har testat den och inte märkt nåt negativt, funkat som alla andra jag testat. Får väl se om den ramlar ihop inom en vecka

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p