Permalänk
Medlem

Halvbra dator?

Tjena alla, förlåt för jag förpestar Köparens Guide forum med mina löjliga frågor igen

Jo som jag sa i en annan tråd ville jag köpa en dator för högst 10 laxar.

Har tänkt om en aning.

Eftersom jag bara ska spela spel som Diablo2 Counter-Strike, diverse småspel, tanka filmer och som mest grafik avancerade spel Battlefield1942 behöver jag inte en en sån jäkla bra dator egentligen, ett hyfsad grafik kort, och minst 1.8 GHz iaf.. och det i ett Paket, vart kan man hitta ett sådant BILLIGT paket? mvh.

Visa signatur

Prescott 3.0 GHz :: 512MB DDR :: Radeon 9800 PRO 128 mb TV-OUT :: 80GB Hitachi :: ADI AD1980 SoundMAX 6-channel ::

Permalänk

Jag fattar inte varför su ska ha ett paket? Om du vill ha en dator för lite pengar är ett paket egentligen inget bra alternativ. För det första, tänk AMD, de är mycket billugare än Intel. Sedan är det bara att fråga folk om vad för moderkort som är mest prisvärt.

Men som sagt var så tycker jag inte att ett paket är ett alternativ om du vill ha mycket dator för lite pengar.

BTW: Jag satte ihop min första dator, och det är inte ens hälften, antagligen inte ens hälften av det så svårt som du tror att det är. Skitenkelt säger jag bara.

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk

Om du nu vill ha ett paket kan du ju alltid titta på
http://www.komplett.se/k/kl.asp?AvdID=1&CatID=44&GrpID=1&t=18...

då får du både ett paket & sätta ihop det själv

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Är inte Battlefield 1942 ganska grafikkrävande?

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
Är inte Battlefield 1942 ganska grafikkrävande?

Jo, men det går att köra på "kass" dator. Men det blir inte lika kul på små banor som tex Berlin med många granater och infantirister.

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "