Permalänk
Medlem

world of warcraft?

Ngn som har spelat det? beta kanske?

Verkar grymt, i alle fall om man kollar på screenshotsen! väntar bara på bredband, sedan ska man skapa sin karaktär´:)

Visa signatur

[Main]a64 3000 : 2048MB Corsair value S : Msi k8n neo2 : 320GB : Albatron 6800Ultra : DVDrw. Dell 2405fpw.

Permalänk
Medlem

Betan är inte öppen ännu, endast en stängd beta för blizzards egna testare. Du kommer nog få vänta iaf 8-12 månader till innan spelet släpps.

Permalänk
Medlem

Gah jag vill ha betan nuuu.

Permalänk
Medlem

spelet ser för tecknat ut för min smak.

www.darkageofcamelot.com

bästa just nu iaf, enligt min åsikt

Visa signatur

DFI LANParty NF3 Ultra-D | Opteron 146 CABYE 0540FPMW @ 2.95GHz | 2048DDR | HiS x1950pro 512 @590/770 | Soundblaster Audigy 2 | Tagan Easyconnect 480W | Antec P180B | WD 320GB SATA | Maxtor 250GB IDE |

Permalänk
Medlem

ha dom inte vissa trusties. eller vad det heter som har beta testat länge för dem som också får spela betan?

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk

http://www.blizzard.com/wow/faq/
Mycket updaterat, bla om betan.

Permalänk
Medlem

tycer att night elfs öron e för långa. men man kan ju hoppas på att det inte ser så teknat ut när sista versionen komer.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Det är nog meningen att det ska vara "tecknat", och det är det som jag tycker verka vara trevligt i det spelet. Det är annorlunda från alla andra Fantasy mmorpg's där ute.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Betan börjar i usa, kanada och japan men kommer med tiden komma till europa med. Ingen vet däremot hur lång tid det kommer ta.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Avstängd

kan inte vänta typ..

Permalänk
Medlem

Jag får nästan stond när jag ser spelet....
Att man springer runt och krigar i 3d med en massa spells och grymma vapen.. Sen att det finns 6 större städer man kan gå in i och det finns duell arenor.. OJJJJJ

KOLLA PÅ DESSA STÄDER!!! Så jävla grymmt!
http://www.blizzard.com/wow/townhall/cities.shtml

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Jo, funderar på att förbeställa det från webbhallen....!

Visa signatur

[Main]a64 3000 : 2048MB Corsair value S : Msi k8n neo2 : 320GB : Albatron 6800Ultra : DVDrw. Dell 2405fpw.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
Jag får nästan stond när jag ser spelet....
Att man springer runt och krigar i 3d med en massa spells och grymma vapen.. Sen att det finns 6 större städer man kan gå in i och det finns duell arenor.. OJJJJJ

KOLLA PÅ DESSA STÄDER!!! Så jävla grymmt!
http://www.blizzard.com/wow/townhall/cities.shtml

Det är inget direkt speciellt för WoW... finns många fantasy mmorpg's

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

bjorne7777@hotmail.com addar mig på MSN Messenger..

weii säger:tja
plakzorzisten säger:hallå
weii säger:höru haru world of warcraft?
weii säger:????
plakzorzisten säger:haha, nej? det har inte släppts än
weii säger:jo redan
plakzorzisten säger:nej?
weii säger:öh joo eru n00b lr?!
plakzorzisten säger:varför frågar du mig överhuvudtaget?
weii säger:bara undra om du vill spela
plakzorzisten säger:varför just mig?
weii säger:därför du stod me i forumet
plakzorzisten säger:jaha, men det har fortfarande inte släppts än.
weii säger:du e nog den största n00ben jag mött
plakzorzisten säger: ok
plakzorzisten säger:ta några screenshots då om du nu har det
weii säger:visst w8
plakzorzisten säger: ok

*väntar 20 min*

plakzorzisten säger:hur går det?
weii säger:går bara bra
weii säger:jag sak dra men jag ger dejj bildern akl 21

sen drar han offline.

---

Haha, vem av er var den nöten?

Permalänk
Avstängd

Ja det var inte jag iaf

Btw WOW kommer äga

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Medlem

Jag hörd att det skulle kosta ca 100 spän i månaden för att spela online är deta sant? (Isf crap!!!)

Permalänk
Medlem

Haha plejjk

Visa signatur

yeye

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vijjje
Jag hörd att det skulle kosta ca 100 spän i månaden för att spela online är deta sant? (Isf crap!!!)

ca $10 = 80kr ... men inget är definitivt än

Visa signatur

"Trying is the first step to faliure" - Homer J. Simpson

Permalänk
Medlem

ähhh. det är bara bra att de tar betalt... Då slipper man många av IDIOTERNA som fuskar och förstör spel medans de seriösa spelarna är kvar.
Men många andra Massive multiplayer online tar ju oxå betalt... PlanetSide och EVE är några exempel.

Det är bra tycker jag... 80kr i månaden är ju inte farligt för MÅNGA timmars nöjje.. Ja menar .. Du kan spela 2 månader för samma pris som du köper en CD för...

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Vijjje: det är ju inte speciellt ovanligt när det gäller onlinespel, någonting måste ju betala servrarna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosenson
Vijjje: det är ju inte speciellt ovanligt när det gäller onlinespel, någonting måste ju betala servrarna

JA och dom som gort spelet har offta råd md detta när dom sålt så många spel. Och det fins dom som vill ha servrarna som reklam det är kanske inte så vanligt med rlamgrajen men jag bryr mig inte vems server är bara det funkar så är jag nöjd. man kan öven ha egna servrar till online spel men kanske inte ett sånt stort som WoW, mif.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vijjje
JA och dom som gort spelet har offta råd md detta när dom sålt så många spel. Och det fins dom som vill ha servrarna som reklam det är kanske inte så vanligt med rlamgrajen men jag bryr mig inte vems server är bara det funkar så är jag nöjd. man kan öven ha egna servrar till online spel men kanske inte ett sånt stort som WoW, mif.

Det kostar PENGAR. De har utvecklingsteam som jobbar varje dag trots att det gått lång tid efter release, servrar kostar också väldigt mycket mera än vad man kan tro. Och det är knappast allt som kostar pengar i ett MMOG.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vijjje
JA och dom som gort spelet har offta råd md detta när dom sålt så många spel. Och det fins dom som vill ha servrarna som reklam det är kanske inte så vanligt med rlamgrajen men jag bryr mig inte vems server är bara det funkar så är jag nöjd. man kan öven ha egna servrar till online spel men kanske inte ett sånt stort som WoW, mif.

Blizzard(skaparna i detta fallet) får inte speciellt mycket pengar. Dom lever på vanlig timlön som dom mesta(kanske lite högre eftersom alla e pros där ), men dom får inte typ 300 kr per sålda spel som många tror.

Dom är bara en del av ett annat företag som äger massa andra speltillverkare(minnet sviker ang namnet).

Och månadskostnaden som man betalar går inte bara åt sevrar utan till GM och programmera och designer som kommer att bygga på spelet hela tiden.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
Blizzard(skaparna i detta fallet) får inte speciellt mycket pengar. Dom lever på vanlig timlön som dom mesta(kanske lite högre eftersom alla e pros där ), men dom får inte typ 300 kr per sålda spel som många tror.

Dom är bara en del av ett annat företag som äger massa andra speltillverkare(minnet sviker ang namnet).

Och månadskostnaden som man betalar går inte bara åt sevrar utan till GM och programmera och designer som kommer att bygga på spelet hela tiden.

Jo men stor säljare drar alltid in pengar men jag vet vad du pratar om!.

Permalänk
Glömsk

WOW, där har vi något man väntat länge på. Warcraft är så underbart vacker spelidé.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vijjje
Jo men stor säljare drar alltid in pengar men jag vet vad du pratar om!.

Blizzard kommer ha folk anställda som letar fuskare och kastar ut dem med huvudet före. DET ÄR BRA! Det är bra att det kostar så kommer inte de lama spelarna som bara vill fuska in...

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
Blizzard kommer ha folk anställda som letar fuskare och kastar ut dem med huvudet före. DET ÄR BRA! Det är bra att det kostar så kommer inte de lama spelarna som bara vill fuska in...

när jag ser en som fuskar bruka jag maila dom som gort spelet so dom blir avstängda jag spelar in när do fuskar sparar replays m.m. Så om alla hadet anmält fuskare tror du att det blivit billigare då? Menjag vet att det fins mycket som kostar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vijjje
Jag hörd att det skulle kosta ca 100 spän i månaden för att spela online är deta sant? (Isf crap!!!)

Ja visst är 100 kr i månaden mycket...
Och visst är det bedrövligt att dom som arbetar vill ha pengar för att dom lägger upp stora serverar som är kopplade till dyra och mycket snabba internetanslutningar.
Och visst är det hemskt att dom som arbetar och har hand om serverarna vill ha lön för att kunna äta, bo, ha bil, ha kläder mm mm mm..

Ja visst är det hemskt.

Suck.

Hur gamma är du?
Förmodligen är du under 18 år och bor hemma där du får allt rakt i näven.
Kan vi inte ta den här diskussionen när du är 25-30 år och har lite erfarenhet om arbete ekonomi.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Det är absolut inte ålder som spelar någon roll. Min Bror på 12 år förstår helt och hållet varför det kostar pengar, utan att någon ens förklarat det för honom, för det är rätt självklart varför företaget vill ha pengar för sin produkt och underhållet av produkten.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att de flesta mmorpg ligger på en 12-13 dollar i månaden så känns 10 dollar förhållandevis rätt billigt.

Visa signatur

Sentient Hyper-Optimised Data Access Network