Permalänk
Medlem

Hårddiskköp.

Ska köpa en hdd. En Maxtor 120gb blir det. Frågan är om jag ska köpa en med 8mb cache i stället för den med två? 120:- mer kostar den.

Tar jag den med 2mb cache så räcker det till en ny floppy oxå..tror jag behöver det!

Tacksam för svar.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad skall hårddisken användas till?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harten
hmmm... http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=167655

Jag skulle skrivit: http://forum.sweclockers.com/forumdisplay.php?s=&forumid=6 Men jag är ingen wannabie a moderator ;).

Men iaf.
Jag skulle ta den med 8mb cahce, mest för att dom är snabbare och att 120kr ej är mycket idag :).

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk
Medlem

När det gäller WD så har dom 3 års garanti på sina diskar med 8Mb cache jämfört med 1 år på diskarna med 2mb. Kolla hur det är med den disken du tänker köpa.

Duedate

Permalänk
Medlem

MegaMan: jag är ingen wanabe moderator, om han lägger tråden rätt får han mer hjälp kanske

Visa signatur

OOO
OOO
OOO

Permalänk
Medlem

Tänkte mest ha den till att lagra grejor på. Ska ha operativsystemet på den också (xp).

nee..120:- är inte mycket men jag har en extremt tajt budget!

Får väl bli en Maxtor Diamondmax 9 8mb cache ändå då!

Tack ska ni ha!

Permalänk
Medlem

Seagate rekommenderar jag! Snabb,tyst,stabil..

Seagate=STS

Visa signatur

[Main]a64 3000 : 2048MB Corsair value S : Msi k8n neo2 : 320GB : Albatron 6800Ultra : DVDrw. Dell 2405fpw.

Permalänk
Medlem

Jaha..kanske ska satsa på en sådan då?

En Barracuda 7200.7 eller vad dom hette kanske är bra?

Permalänk
Hedersmedlem

7200.7 är lite mer högljudd och lite snabbare än Barracuda V. Har en själv, hörs inte så mycket

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading