Ännu en dataköpsfråga

Permalänk

Ännu en dataköpsfråga

Hallå Folket

Är en nybörjare när det gäller detaljkunskap om datorer men har använt datorn i hobby och skrivsyfte ett längre tag. Skulle nu behöva köpa en ny dator och inser hur mycket man kan tjäna på att läsa och få hjälp utav er experter. Är grymt osäker när det gäller moderkort och olika tillverkare men annars har jag väl tämeligen koll på läget. Vet inte om jag klarar av att bygga en egen burk dock.
Vad kan ni rekommendera? jag surfar lite igenom blocket.se och kikar begagnat och sådant. Har väl en 6000 och lägga och vill använda burken till och surfa/arbeta(skriva) och spela, då jag inte vuxit ifrån det ännu.
Förresten, farsgubben köpte datapaket och jag kikar igenom den men kan inte hitta information om moderkort, finns det specificerat nånstans i nån fil i datorn?

Tackar på förhand
Er Humanist

Visa signatur

Herbert Spencer-"Allt går från enkelt till komplext"
Ta bort chassit och se efter.....

Permalänk
Hedersmedlem

Finns nog ingen direkt fil på datorn specifikaton. Om du inte vill öppna lådan och kolla vad det är för grejjor kan du alltid tanka hem SiSift Sandra där kan man få en hel del info om moderkortet.

Angående ditt paket, skall skärm, tagentbord, mus ingå i 6 tusen?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

Nej sådant kan jag plocka från gamla burkar

Visa signatur

Herbert Spencer-"Allt går från enkelt till komplext"
Ta bort chassit och se efter.....

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Akta dig för blocket.se om du inte vet vad du gör. Finns många som tar ut HÖÖGA priser där.