Ni MACägare: Var köper man en MAC G5 billigast (student)?

Permalänk

Ni MACägare: Var köper man en MAC G5 billigast (student)?

Hej,

Jag funderar på att skaffa en MAC G5 men de är ju ganska dyra så jag undrar var det är bäst att beställa ifrån. Dessutom skulle jag vilja be er konfigurera datorn, vilken modell bör jag skaffa (om jag nu gör det) med tanke på att min budget är ganska stram.

Dessutom skulle jag vilja veta varifrån man billigast köper ett Radeon 9800 Pro (MAC Ed.) om man senare skulle vilja lägga till det, dessa kanske bara säljs via apples hemsida/store?

mvh

Visa signatur

I am buttercup the coolest powerpuff girl in town, eat my powerpussy.
SWECLOCKERS.COM

Permalänk
Medlem

Jag orkar inte kolla själv om det finns där men ett tips e väl iaf att kolla på www.pricerunner.se

Permalänk
Avstängd

Jag tycker att PowerMac G4 är ganska prisvärd nu, det är vad jag skulle köpt. Som student får du rabatt i Apple Store så jag skulle handla där.

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Permalänk
Medlem

Tyvärr kommer det nog vara identiska priser var du än kollar - alla affärer måste beställa via Applestore i alla fall....

Men en bra affär där du bla kan kolla efter grafikkort är : http://www.macoteket.se

Ett tips om du har dålig budget är väl att köpa en dator som inte har dubbla processorer.

Fin avatar förresten

Permalänk
Medlem

För fan det heter Mac....
Nåja, köp min (single g4) för 7-8k, 12k med min sony skärm :b pm/icq/whatever för mer info

Permalänk
Medlem

köp en pc

Visa signatur

Moderkort: MSI 990FXA-GD65 990FX CPU:AMD FX-6300 Black Edition&CM Hyper 212 Evo Ram: 8GB Corsair Vengeance GPU: Gigabyte GeForce GTX 750 Ti 2GB OC SSD: Samsung evo 840 250GB HDD: 2x WD 1000GB PSU: Corsair CX 600M 80+Bronze Chassi: Fractal R4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Potatisen
Jag tycker att PowerMac G4 är ganska prisvärd nu, det är vad jag skulle köpt. Som student får du rabatt i Apple Store så jag skulle handla där.

De presterar aldeles för dåligt, G5a är det enda tänkbara.

Tack för svar alla!

Visa signatur

I am buttercup the coolest powerpuff girl in town, eat my powerpussy.
SWECLOCKERS.COM

Permalänk
Hedersmedlem

Billigaste G5:an kostar ca. 20000 (ink moms), plus ca. 5000 för grafikkortet och så måste du köpa extra minne till den.

Du kanske kan få studentrabatt eller nått, men det är ändå väldigt mycket pengar. Sen kanske du vill ha skärm också?

G5 och stram budget funkar inte riktigt...

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
Billigaste G5:an kostar ca. 20000 (ink moms), plus ca. 5000 för grafikkortet och så måste du köpa extra minne till den.

Du kanske kan få studentrabatt eller nått, men det är ändå väldigt mycket pengar. Sen kanske du vill ha skärm också?

G5 och stram budget funkar inte riktigt...

Nu tar du i ganska mycket Donan Fear. Med studentrabatt kostar en G5 1.6GHz med ett Radeon 9600 Pro 64Mb 18.126 kronor. Vill man lägga ut 4000 kr (ungefär) på ett Radeon 9800 Pro så får det bli en senare utgift, iaf för min del. Skärmar har jag redan men senare så blir det en cinema display om jag nu skaffar en Mac.

Visa signatur

I am buttercup the coolest powerpuff girl in town, eat my powerpussy.
SWECLOCKERS.COM

Permalänk
Hedersmedlem

Vaddå tar i? ca. 20000 minus 10% studentrabatt blir ju ca. 18000 och det är ju vad den kostar. Sen sitter det en Geforce FX5200 som standard i den, inte en Radeon 9600 Pro.
Men om du inte ska köpa grafikkortet samtidigt blir det självklart inte lika farligt. Men minne måste du iaf ha, går inte att köra en fet burk med bara 256MB ram.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttad till Köparens guide

Permalänk
Medlem

Hur / Var får ni studentrabatt ?

Never mind - hittade detta:

http://store.apple.com/Catalog/se/Images/routingpage.html

Permalänk
Hedersmedlem

På Apple Macanet Store (www.apple.se, du får logga in på den affären därifrån) så får man 10% student om man studerar på gymnasium, högskola eller är lärare..

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading