Köpa r9800pro nu eller vänta?

Permalänk
Medlem

Köpa r9800pro nu eller vänta?

Ja, har cirka 4000kr att lägga på grafikkkort, frågan är om man ska ta ett r9800pro nu eller vänta tills nästa generation kommer, vilket borde vara snart? Eller? Funderar på att beställa från crucial, borde kunna få ett kort för cirka 3600kr därifrån.

Permalänk
Hedersmedlem

Vänta!

Hur dåligt kan eg. ditt FX5900 vara?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Det suger, det säger nog. Visst prestandan ser någorlunda bra ut på papper på dagens spel men prestandan kommer suga på nyare spel. Och nvidia har fuskat ordentligt så det är ingen bra bildkvalité. Sen är drivrutinerna skit.

Blir nog ett Radeon 9800XT när det kommer. Ni kan läsa mer om det här:
http://www.theinquirer.net/?article=11547

Permalänk
Medlem

Jag skulle vänta tills dom nya kommer och priserna på 9800pro går ner lite

Permalänk
Medlem

då får han ju inte direkt spela HL2 med bra inställningar, om han inte vill vänta minst 1-2 månader, och det lär inte att gå att köpa för 4000kr....

Permalänk
Medlem

Jag var osäker av samma anledning.. Tror jag väntar på det nya eftersom det verkar ju bättre!
Det ryktas ju om att det ska släppas samtidigt som hl2?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w1per
Jag skulle vänta tills dom nya kommer och priserna på 9800pro går ner lite

Kan du inte specifiera "dom nya". Funderar också på att göra grafikkort snart, ett 9600 pro. Men om det kommer nån slags ny version snart väntar man ju gärna.

Permalänk
Medlem

det kommer att komma ett 9800xt som tros vara klockat runt 415/360 är det gissat. Men räkna med minst 1½-2 månader efter release innan det finns tillgängligt i små mängder....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
det kommer att komma ett 9800xt som tros vara klockat runt 415/360 är det gissat. Men räkna med minst 1½-2 månader efter release innan det finns tillgängligt i små mängder....

1,5/2 månader är att ta i, vid releasen av r9700pro fanns det kort att köpa i affären 1 månad efter.

Permalänk
Medlem

Men faaaan, jag vill ju ha ett att spela Hl2 med :l
På direkten!

Permalänk
Medlem

Köp ett R9800 nu så kan jag köpa ditt gamla kort för en tusenlapp.

Permalänk
Medlem

Jag hade köpt kortet snarast möjligt eftersom HL2 "kanske" kommer snart.
Men annars hade jag nog väntat.

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donfalcon
Köp ett R9800 nu så kan jag köpa ditt gamla kort för en tusenlapp.

Redan sålt gamla för 4000kr. Blir nog ett radeon9800XT om jag orkar vänta. Eller kanske ett r9800pro när priserna antagligen sjunker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pandrone
Jag hade köpt kortet snarast möjligt eftersom HL2 "kanske" kommer snart.
Men annars hade jag nog väntat.

Så himla viktigt är det inte att lira HL2 på direkten. Man måste tänka lite långsiktigt. Om jag kan köpa ett grafikkort 2 veckor efter HL2 släppts som är snabbare och jag får det för samma pris så kan jag gott vänta.

Permalänk
Medlem

jag tvivlar på att det kommer att kosta 3500kr två veckor efter release, mer mot 4500kr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
jag tvivlar på att det kommer att kosta 3500kr två veckor efter release, mer mot 4500kr.

Det "vanliga priset på R9800Pro ligger på cirka 4000kr, vill gärna veta vart du har hittat det för 3500 Billigaste jag hittade var om man beställde från crucials hemsida för cirka 3600kr inkl frakt.

Permalänk
Medlem

Jag ska spela HL2 med mitt GF4 4200..köpa nytt gaffe för ETT enda spel..
Ni är fan inte kloka.

Permalänk
Medlem

http://godmode.campus.luth.se/
är ett bra ställe för att hitta billiga datorgrejor.

som du kan se är sbsdata billigast just nu, dom har sänkt det med 130kr sen jag beställde mitt (Som dom ännu inte lyckats skicka till mig på två veckor nu.), så antagligen är det rätt HÄFTIG efterfrågan på 9800 pro kort just nu.

Ska ringa och gnälla rejält i morgon, ringde dom i slutet av förra veckan också och då var mitt exemplar "på gång" från leverantören.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeRetta
Jag ska spela HL2 med mitt GF4 4200..köpa nytt gaffe för ETT enda spel..
Ni är fan inte kloka.

Jag kommer definitivt inte köpa för endast ett spel, jag kommer köpa för kommande DX9-spel. Dessutom var GFFX-5900 Ultra riktigt kass på det mesta så jag är riktigt glad att jag sålde det.

Permalänk
Medlem

HL2 kommer ju komma bundlat med Radeonkort från vissa leverantörer?

Två flugor på smällen

Permalänk
Medlem

Om man bor i Stockholm så är Mycom ganska oslagbara... man slipper fraktkostnaden o får ett Powercolor 9800 Pro 128Mb för 3552:- och då får man med nya Tomb Raider osså... De enda som är billigare är f.ö. Club3D-kort som inte alla gillar...

Jag köpte mitt kort igår

http://buggy.no-ip.com/lista.php?q=Radeon+9800+PRO+128MB