HP DeskJet 930C - alt. köp ?

Permalänk
Medlem

HP DeskJet 930C - alt. köp ?

Funderar på att införskaffa mig en ny skivare. Har så sett att man har på vissa ställen nedsatta priser på just modellen HP DeskJet 930C.

Så jag frågar rakt på sak. Är det någon som har någon erfarenhet från just HP DeskJet 930C. Och om det är värt att lägga vantarna på ?

Allt är välkommet.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag har en och jag har varit väldigt nöjd med den fram tills nyss när den börjat krångla något ofantligt. Utskrifterna blir bara en enda stor sörja.
Men sålänge den inte krånglar så är det en utmärkt skrivare

Visa signatur

Att bli gammal är oundvikligt. Att växa upp är frivilligt.

Permalänk
Medlem

Helt ok skrivare, min funkar fint. Det viktigaste idag när man köper skrivare är att kolla priserna på bläck mm IMO...

Permalänk

Nedsatta priser? Hur lite är det då?

Det är en gammal modell, sämsta skrivaren i den serien.
Därmed inte sagt att den är dålig, kvaliten på utskrifterna ska ju vara lika bra som den är hos de snabbare skrivarna.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weezer
Helt ok skrivare, min funkar fint. Det viktigaste idag när man köper skrivare är att kolla priserna på bläck mm IMO...

Det där kan jag inte riktigt hålla med om... Tror jag bytt patroner till min 895Cxi (serien innan, PhotoRet II på den) två eller kanske rentutav bara en gång. Och då har jag haft den väldigt många år (4-5?), även om jag ser den som pensionerad nu då den skriver ut aningen snett plus att bläcket är slut.

Originalpatroner till HP är dyra, men samtidigt räcker de länge.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Sa inte att de är dyra eller så, endast att kostnaderna kommer efteråt...det är lätt att luras av billiga skrivare när patronen sen kostar 1/3 av skrivaren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weezer
Sa inte att de är dyra eller så, endast att kostnaderna kommer efteråt...det är lätt att luras av billiga skrivare när patronen sen kostar 1/3 av skrivaren.

Jo, jag vet om att patroner till HP skrivare inte är billiga. Men har sett att det finns sk. pirat patroner för halva priset, så jag provade dom. Och dom fungerar lika bra som orignalet, så varför köpa dyrt när man inte behöver? .

Men annars så är jag fruktansvärt nöjd med skrivaren. Köpte den för strax under 1000 rikstaler i går, Onsdag.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Modellen är gammal, och numer bör den inte ens finnas i butikerna. På jobbet sålde vi vår sista 930 för ca ett år sedan, och skrivarna har utvecklats fort sedan dess. Inte alls värd 1000:- enligt min mening, för det bör du kunna få HPs 5150, som är snabbare, skriver bättre speciellt i färg och som dessutom är billigare i drift.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frallan
Modellen är gammal, och numer bör den inte ens finnas i butikerna. På jobbet sålde vi vår sista 930 för ca ett år sedan, och skrivarna har utvecklats fort sedan dess. Inte alls värd 1000:- enligt min mening, för det bör du kunna få HPs 5150, som är snabbare, skriver bättre speciellt i färg och som dessutom är billigare i drift.

Men nu blev det som det blev. Är nöjd, och det är det som räknas i slutändan. Sen tycker jag att 1000 spänn för skrivaren är ett rätt så bra kap endå.

Som sagt, är nöjd med köpet.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10