köp av hembiopaket!

Permalänk
Medlem

köp av hembiopaket!

Hejsan allihopa! hoppas ni kan hjälpa mig lite.
Jag vet att det är mina öron som bestämmer osv osv beträffande ljud/ljudbild i hembio/musik.

Nu till frågan. Jag funderar på att köpa en Sony DAV-S888 och undrar nu hur bra ljudet är och om det finns några recensioner på den. har inte hittat några ställen med recension på.

skulle vilja veta hur pass bra basen, diskant, mellanregister osv är på den hur samspelta är de och så. har väldigt små möjligheter att ta mig nånstans för provlyssning och de är väldigt billiga på netonnet.se (tror jag)

hoppas på svar snart.

Mvh Roland

Visa signatur

F-D Define R3-Svart Intel Core i5 2500K 3,3GHz MSI P67A-C45 REV B3 Corsair 8GB (4x2048MB) 1333MHz@1600 1,5V MSI Radeon HD6950 2GB Hårddisk: OS-Disk, 120GB SSD Intel 510 XtraHDD 500GB Samsung Spinpoint F3 Optiarc AD-7260S DVD±RW Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk Acer TFT 22" P226HQ LED Corsair TX 650W V2 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

Har tyvärr inget svar på din fråga, men jag tycker absolut inte att du ska köpa utan att lyssna och kolla på paketet.

Sen skulle jag faktist rekommendera dej att plocka ihop ett paket av lösa prylar istället. Visst, detta paketet låter säkert skitbra, men separat reciever och högatalare ger en MYCKET större frihet OM man vill byta ut något.

Du får gärna gå in och kika på mitt system:
http://www.prisjakt.nu/galleri.php?user=Dez
Har köpt mycket begagnat så priset för komplett 6.1 system och Projektor hamnade på 10' jämnt! Mycket prisvärt tycker iaf jag

Permalänk
Medlem

givetvis får man större frihet om man köper allt separat och så. men saken är den att jag inte har råd att lägga ut mer än ca 6' och detta paket har jag lagt märke till när det var nytt. och jag är lite ute efter design/lättplacerat/välljudande system och detta passar in i min något trångbodda lägenhet.
Fast givetvis har du rätt i att jag måste lyssna och se paketet före köp. men har man inga möjligheter till det så...

Någon kanske har ett bra tips vart jag kan gå och titta/lyssna på det när jag är i stockholm om ett par veckor?

mvh roland

Visa signatur

F-D Define R3-Svart Intel Core i5 2500K 3,3GHz MSI P67A-C45 REV B3 Corsair 8GB (4x2048MB) 1333MHz@1600 1,5V MSI Radeon HD6950 2GB Hårddisk: OS-Disk, 120GB SSD Intel 510 XtraHDD 500GB Samsung Spinpoint F3 Optiarc AD-7260S DVD±RW Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk Acer TFT 22" P226HQ LED Corsair TX 650W V2 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

Hej,

http://www.prisjakt.nu/forum/
Ett forum för hembio, där kan du säkert få en del bra svar.

Lycka till med inköpet.

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.